• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

voorruit corsa b 93 hoe vast?

01052010073.jpg

Die gebruik je om de ruit te laten liggen terwijl de kit droogt.

Plus daarbij een stel zuignappen aan het dak en de raam.

Ik heb bij mijn Corsa de ruit ook vervangen.

Nooit gedaan, maar mijn chef heeft er 100erden gedaan dus altijd handig

Eerst de ruit er uit gesneden met een haaks mes...geen draad gebruiken want hiermee kan je in je dashboard en dergelijke snijden.

Daarna de ruit er uit. en de overtollige kit wegsteken.

Daarover een primer voor het hechten van de nieuwe kitlaag.

Raamrubber om de ruit trekken, kitlaag aanbrengen op de carroserie..........en de ruit er op leggen.

Dan met die stelrubbers eventueel de boel ondersteunen. Verder hebben deze dingen echt geen nut.

Het zelf plaatsen van mijn ruit koste me 80 euro voor alleen de ruit.

Probeer dat maar eens via je verzekering. Dan ben je 150 kwijt aan eigen risico:jerry

Zal dan ook per verzekering wat anders zijn. Ik zou 150 kwijt zijn, terwijl ik weet wat de ruit kost.

65 euro voor een ruit is wel heel apart, gooien ze er geld achteraan.

Tis alleen een handig stukje plastic/rubber voor het plaatsen van je ruit. Als je een ruit kit zit ie vast aan de kit.......dan hebben die stukjes plastic/rubber verder geen nut meer hoor. Zou een mooie stunt zijn. heb dat bij mij allemaal weggehaald.

Terug
Naar boven