• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voorstellen en paar vraagjes

messchien een rare vraag.maar doet die dat ook met volle tank,ik heb laatst met iemand van de anwb gesproken het schijnt dat dit type bij de laatste 15 liter problemen heeft met de aanvoer van diesel,stond die bij de anwb om bekend

het is bij mij het geval dat als die koud is slecht start als er weinig brandstof(reserve) in zit en dan wil het lampje nog wel eens knipperen,heb ik genoeg brandstof zijn er geen problemen

maar ook alleen als die koud is,schijnbaar meer brandstof nodig

origineel gepost door martslaats

messchien een rare vraag.maar doet die dat ook met volle tank,ik heb laatst met iemand van de anwb gesproken het schijnt dat dit type bij de laatste 15 liter problemen heeft met de aanvoer van diesel,stond die bij de anwb om bekend

het is bij mij het geval dat als die koud is slecht start als er weinig brandstof(reserve) in zit en dan wil het lampje nog wel eens knipperen,heb ik genoeg brandstof zijn er geen problemen

maar ook alleen als die koud is,schijnbaar meer brandstof nodig

Nee het maakt niet uit of dat de tank vol of leeg is.

Het alleen erg hinderlijk dat de motor nog koud is, en dat tijdens overschakelen, net dat je vermogen nodig hebt, blokt hij echt!! En daarna gaat hij weer.

Wat me ook opgevallen is als ik schakel met zogeheten "tussengas geven"dan doet die het niet. Het lijkt er inderdaad op dat de motor geen brandstof krijgt op dat moment, en dus hapert.

Ik heb ook deze auto gekocht in de zomer, dus mooie temperaturen. Motor temp lag op het tussenstreepje van 90 tot 100gr. En dat is mooi uiteraard, maar nu het kouder gaat worden, loopt de temp alleen op bij een beetje doorrijden wat op en dan zakt hij weer netjes naar 90 a 92 gr. met de gevolgen, dat hij het nu af en toe ook gaat doen.

Maar wil eigenlijk wel alvast een beetje voorbereid zijn of er toch grote kosten aan gaan komen, en of dat ik het zelf zou kunne oplossen.

Gr Fred.

Hallo, sorry voor de later reactie maar ik ben er inmiddels al zo aan gewend dat ik een mail krijg als er op een topic word gereageerd dat ik soms vergeet te kijken:D

Bij mij is er nog niets veranderd, het lijkt ook niet erger te worden en inmiddels heb ik zelf al meer dan 100.000 km met deze omega gereden.(in 2 jaar tijd!)

Het is dus best wel raar dat het niet echt erger word, je zou zeggen dat als er iets defect of versleten zou zijn, dat ie er dan een keer helemaal de brui eraan geeft.

Soms tijdens het opschakelen geef ik gas en gebeurt er niets, een paar keer op het gaspedaal pompen en dan is het weer goed meestal, maar soms moet ik even de koppeling aanraken en dan doet ie het altijd weer.

Hij heeft ook alweer een paar beurtjes gehad en toen konden ze steeds niet vinden.

We zullen zien hoe het verder gaat, oplossingen zijn nog steeds welkom!:D

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken tot nu toe!

Terug
Naar boven