• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E

Nu alleen nog even een laatste hand leggen dus aan de bovenste veerschotels die er toch wel erg aan toe zijn, in de planning staat om woensdag of donderdag de as te gaan monteren :D.

Rotte broelie

IMG_0134.jpg

IMG_0139.jpg

goed bezig man je kijkt hem nu wel heel goed na :thumb

staat van de auto valt me wel wat tegen naar wat er vorig jaar voor gevraagd werd :hmmz

goed bezig man je kijkt hem nu wel heel goed na :thumb

staat van de auto valt me wel wat tegen naar wat er vorig jaar voor gevraagd werd :hmmz

jaa als je eenmaal begint kun je nii meer stoppen eh :) ik moet zeggen het koets werk is wel goed behandeld enzo, netjes overal plaatjes in gelast op de plekken die rot waren en hij zit goed in de bitak en in de lak. Het was alleen zonde dat ze alles hebbe gebitakt met de assen en alles nog gemonteerd waardoor alles onder zat. En tsja, die veerschotel dat zag ik ook pas toen ik de rubber van de veer eraf haalde en die pasronding eraf had geslepen. Kleinigheidje houd je toch maar al met al was het idd veel geld. :hmmz . Afin zon projectje als dit houd je ook weer van de straat :thumb.

ik ben nu trouwens nog opzoek naar een achterlicht unit met bijhorende afdichtrubber die tussen het lamphuis en het chassis zit ( grote witte ). Van mijn oude is het huis gescheurd en de boutjes zijn kets dol. Gaat over een knipper/parkeer/stoplicht unit. Iemand deze 1 ligge in redelijk goede gebruiktstaat?

jaa als je eenmaal begint kun je nii meer stoppen eh :) ik moet zeggen het koets werk is wel goed behandeld enzo, netjes overal plaatjes in gelast op de plekken die rot waren en hij zit goed in de bitak en in de lak. Het was alleen zonde dat ze alles hebbe gebitakt met de assen en alles nog gemonteerd waardoor alles onder zat. En tsja, die veerschotel dat zag ik ook pas toen ik de rubber van de veer eraf haalde en die pasronding eraf had geslepen. Kleinigheidje houd je toch maar al met al was het idd veel geld. :hmmz . Afin zon projectje als dit houd je ook weer van de straat :thumb.

ik ben nu trouwens nog opzoek naar een achterlicht unit met bijhorende afdichtrubber die tussen het lamphuis en het chassis zit ( grote witte ). Van mijn oude is het huis gescheurd en de boutjes zijn kets dol. Gaat over een knipper/parkeer/stoplicht unit. Iemand deze 1 ligge in redelijk goede gebruiktstaat?

nou geeft ook niet als jij er maar tevreden mee bent toch :thumb

heb nog wel een nette achterlicht unit ook met rubber wel voor je

nou geeft ook niet als jij er maar tevreden mee bent toch :thumb

heb nog wel een nette achterlicht unit ook met rubber wel voor je

NOU NOU

wat een mooi project joh!!! ik zie het nu pas op het forum.

En je woont letterlijk om de hoek (komt zelf uit gemonde)

Ik heb ook een RVS van friedrich onder mijn A-manta zitten.

(thuis trouwens allemaal) super G3!L geluidje!! Dat kan ik je alvast vertellen.

Mag ik vragen waar jij je motor hebt laten reviseren?

(namelijk nog een 2.2 staan en een 2.4 die ik wil reviseren, dus heb er

nogal wat onderdelen voor nodig)

Je bent wel echt heel erg goed en grondig bezig.

I'am loving it!

Veel redelijk jonge kerels hier in de buurt met MOOIE a-manta's THATS THE WAY I LIKE IT!!!

NOU NOU

wat een mooi project joh!!! ik zie het nu pas op het forum.

En je woont letterlijk om de hoek (komt zelf uit gemonde)

Ik heb ook een RVS van friedrich onder mijn A-manta zitten.

(thuis trouwens allemaal) super G3!L geluidje!! Dat kan ik je alvast vertellen.

Mag ik vragen waar jij je motor hebt laten reviseren?

(namelijk nog een 2.2 staan en een 2.4 die ik wil reviseren, dus heb er

nogal wat onderdelen voor nodig)

Je bent wel echt heel erg goed en grondig bezig.

I'am loving it!

Veel redelijk jonge kerels hier in de buurt met MOOIE a-manta's THATS THE WAY I LIKE IT!!!

@ kermitt,, iik zou graag dat achterlicht willen kopen dan! kun je me even in een PM sturen wat het moet gaan kosten?

@ hulkie,, dat meen je niet woon je in gemonde hahah dat is inderdaad om de hoek! jaa ik ben benieuwd hoe dat de uitlaat klinkt op me 2.4 :D momenteel nog druk bezig met de veerschotel nu, daar heb ik nu een nieuw stuk in gelast en moet nog even behandelen met tektiel, epoxy en bitak en dan kan de achteras eronder en de motor erin! Volgende week een paar daagjes vrij op het werk om een nieuwe kabelboom erin te knutselen en dan motor afstelle en knalle met da ding!

Mijn motor heb ik laten reviseren bij CSN in boekel, kan je wel vertellen dat ut nii voor niks is daar haha! maar dan is de motor wel compleet nieuw van binnen! enige wat een probleem kan vormen is het oliepomp huis met de tandwielen en overdrukklep onderin, hiervoor heb ik toevallig nog nieuwe tandwiele kunnen scoren en dan van risse motorsport een high performance overdrukklep.

Wat voor een manta's heb jij dan precies want ik heb je nog nooit ergens zien tourenn,, of je moet nii veel in maaskantje komen da kan natuurlijk ook hahah.

Groetee

@ kermitt,, iik zou graag dat achterlicht willen kopen dan! kun je me even in een PM sturen wat het moet gaan kosten?

@ hulkie,, dat meen je niet woon je in gemonde hahah dat is inderdaad om de hoek! jaa ik ben benieuwd hoe dat de uitlaat klinkt op me 2.4 :D momenteel nog druk bezig met de veerschotel nu, daar heb ik nu een nieuw stuk in gelast en moet nog even behandelen met tektiel, epoxy en bitak en dan kan de achteras eronder en de motor erin! Volgende week een paar daagjes vrij op het werk om een nieuwe kabelboom erin te knutselen en dan motor afstelle en knalle met da ding!

Mijn motor heb ik laten reviseren bij CSN in boekel, kan je wel vertellen dat ut nii voor niks is daar haha! maar dan is de motor wel compleet nieuw van binnen! enige wat een probleem kan vormen is het oliepomp huis met de tandwielen en overdrukklep onderin, hiervoor heb ik toevallig nog nieuwe tandwiele kunnen scoren en dan van risse motorsport een high performance overdrukklep.

Wat voor een manta's heb jij dan precies want ik heb je nog nooit ergens zien tourenn,, of je moet nii veel in maaskantje komen da kan natuurlijk ook hahah.

Groetee

Nog even wat kiekjes trouwens van de rotte veerschotel. nadat ik er de onderplaat had uitgeknipt kwam ik nog wat schokkends tegen :swear foto's van het gerepareerde volgen nog :)

IMG_0146.jpg

IMG_0147.jpg

De linkerkant daarentegen valt dan welweer mee, afin toch maar nieuw stuk in maken en goed behandelen zijn we er meteen vanaf!

IMG_0148.jpg

Nog even wat kiekjes trouwens van de rotte veerschotel. nadat ik er de onderplaat had uitgeknipt kwam ik nog wat schokkends tegen :swear foto's van het gerepareerde volgen nog :)

IMG_0146.jpg

IMG_0147.jpg

De linkerkant daarentegen valt dan welweer mee, afin toch maar nieuw stuk in maken en goed behandelen zijn we er meteen vanaf!

IMG_0148.jpg

@Hulkie wrote:

keer een 'jonge mensen met a manta omgeving DB meeting' houden dan :angel

Manta al thuis staan voor je kooi Gerrie?

@Hulkie wrote:

keer een 'jonge mensen met a manta omgeving DB meeting' houden dan :angel

Manta al thuis staan voor je kooi Gerrie?

Terug
Naar boven