• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E

Veerschotels zijn klaar nu! even drogen dit weekend en dan maandag de as eronder :D

IMG_0164.jpg

IMG_0166.jpg

IMG_0167.jpg

Versnellingsbak helemaal montageklaar nu :D

Nieuw druklager erin

IMG_0157.jpg

IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg

IMG_0160.jpg

@ Joost. Ja dat lijkt me een zeeeeeer goed plan!!!!!!! Een minimeeting.

-Joost.

- Roy

- Ik

- Peter van de Pol wellicht ook.

- Mijn pa.....

@ Roy, haha nou ik ben afgelopen jaar wel enkele keren met de Manta in het maaskantje geweest natuurlijk.

(heb er ook familie wonen (oma en opa)

Ik rij zelf in een groene a-manta GTE (R) ofja eigenlijk alleen een striping set van een gte omdat ik dat mooi vind.

(staat restauratie topic van deze manta op het forum onder restauratieverslagen)

Genaamd: green dream

Thuis hebben we nog twee andere (beide wit) (van eentje is ook restauratieverslag op dit forum aanwezig.)

genaamd: Vuilje jetje

De andere witte is van mijn vader en van mij samen en dat is een Manta destijds helemaal klaar gemaakt door

Biesheuvel.

@ Joost. Ja dat lijkt me een zeeeeeer goed plan!!!!!!! Een minimeeting.

-Joost.

- Roy

- Ik

- Peter van de Pol wellicht ook.

- Mijn pa.....

@ Roy, haha nou ik ben afgelopen jaar wel enkele keren met de Manta in het maaskantje geweest natuurlijk.

(heb er ook familie wonen (oma en opa)

Ik rij zelf in een groene a-manta GTE (R) ofja eigenlijk alleen een striping set van een gte omdat ik dat mooi vind.

(staat restauratie topic van deze manta op het forum onder restauratieverslagen)

Genaamd: green dream

Thuis hebben we nog twee andere (beide wit) (van eentje is ook restauratieverslag op dit forum aanwezig.)

genaamd: Vuilje jetje

De andere witte is van mijn vader en van mij samen en dat is een Manta destijds helemaal klaar gemaakt door

Biesheuvel.

goed idee! zal alleen wel nog even dure voordat ik em klaar heb hahah. vrijdag hebk vrij gevraagd en dan kannik op het werk aan de gang met de kabelboom en dan motor nog af laten stellen dus zal nog wel een paar weekjes duren voordat hij helemaal top is.

Ik nog even zitte zoeken maar kon je restauratieverslag niet vinden hulkie :O heb je misschien een link ervan?

goed idee! zal alleen wel nog even dure voordat ik em klaar heb hahah. vrijdag hebk vrij gevraagd en dan kannik op het werk aan de gang met de kabelboom en dan motor nog af laten stellen dus zal nog wel een paar weekjes duren voordat hij helemaal top is.

Ik nog even zitte zoeken maar kon je restauratieverslag niet vinden hulkie :O heb je misschien een link ervan?

Link naar mijn manta:

viewtopic.php?f=27&t=124980

Link naar paps manta:

viewtopic.php?f=27&t=138786

veel kijkplezier

Link naar mijn manta:

viewtopic.php?f=27&t=124980

Link naar paps manta:

viewtopic.php?f=27&t=138786

veel kijkplezier

Vandaag was het dan eindelijk zover! Na lange tijd bezig te zijn geweest met de achteras mocht hij er vandaag eindelijk onder en wat staat ie mooi :wub

Nog even laatste handen gelegt aan de remmen :) morgen en woensdag de motor en bak eronder plaatsen en dan donderdag naar het werk om daar de nieuwe kabelboom erin te knutselen met alle opties die daarbij horen :D. Heb gelukkig een heel orgineel werkplaatshandboek van de manta met alle schema's e.d dus kan me daar mooi in gaan verdiepen!

IMG_0171.jpg

En toen eronder met die handel!

IMG_0176.jpg

IMG_0174.jpg

IMG_0173.jpg

Toch mooi als ie dan eindelijk na 4 maanden weer op ze pootjes terecht komt :D

IMG_0177.jpg

IMG_0172.jpg

Vandaag was het dan eindelijk zover! Na lange tijd bezig te zijn geweest met de achteras mocht hij er vandaag eindelijk onder en wat staat ie mooi :wub

Nog even laatste handen gelegt aan de remmen :) morgen en woensdag de motor en bak eronder plaatsen en dan donderdag naar het werk om daar de nieuwe kabelboom erin te knutselen met alle opties die daarbij horen :D. Heb gelukkig een heel orgineel werkplaatshandboek van de manta met alle schema's e.d dus kan me daar mooi in gaan verdiepen!

IMG_0171.jpg

En toen eronder met die handel!

IMG_0176.jpg

IMG_0174.jpg

IMG_0173.jpg

Toch mooi als ie dan eindelijk na 4 maanden weer op ze pootjes terecht komt :D

IMG_0177.jpg

IMG_0172.jpg

Ondertussen alweer een week verder en een hoop gesleutel! De motor en de v-bak liggen er mooi in en we hebben een mal gemaakt voor de baksteun die nu gefabriceerd wordt uit compleet RVS. Paar daagjes vrij gevraagd op het werk en bezig geweest met de nieuwe kabelboom! deze is onder de motorkap nu helemaal klaar en nu het aansluitwerk aan de binnenkant nog doen.

IMG_0181.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0183.jpg

IMG_0186.jpg

IMG_0187.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0196.jpg

IMG_0191.jpg

IMG_0197.jpg

Stadslichtjes :wub

396490_228449163909499_100002332500708_512819_1566363568_n.jpg

Ondertussen alweer een week verder en een hoop gesleutel! De motor en de v-bak liggen er mooi in en we hebben een mal gemaakt voor de baksteun die nu gefabriceerd wordt uit compleet RVS. Paar daagjes vrij gevraagd op het werk en bezig geweest met de nieuwe kabelboom! deze is onder de motorkap nu helemaal klaar en nu het aansluitwerk aan de binnenkant nog doen.

IMG_0181.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0183.jpg

IMG_0186.jpg

IMG_0187.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0196.jpg

IMG_0191.jpg

IMG_0197.jpg

Stadslichtjes :wub

396490_228449163909499_100002332500708_512819_1566363568_n.jpg

Terug