• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voorstellen

josipbros

Post weinig
Hoi allemaal,

Een tijd terug heb ik ooit eens een voorstel topic geplaatst alleen door internet problemen mislukte dit steeds, dus bij deze alsnog even opnieuw voorstellen.

Ik ben Sander 22 en rijd een opel calibra 2,5 v6 special edition in de kleur north cape. Heb de auto reeds (gok) 2,5 jaar in bezit.

Nadat ik in het begin heel veel pech / kosten heb gehad is hij nu vrijwel kostenvrij en in goede staat.

Persoonlijk probeer ik hem origineel te houden en als er onderdelen stuk gaan deze door originele of betere te vervangen.

Verder kom ik uit de kop van overijssel (kleine plekjes zal bijna niemand wat zeggen neem ik aan :P)

hierbij nog even 2 fotos van de bolide

1f1c7.jpg

dfo6b.jpg

dingen die reeds vervangen zijn:

- dynamo;

- startmotor;

- expansie vat;

- versnellingbak (weinig kms en garantie);

- radiateur;

- koplampen (waren versmolten doordat vorige eigenaar verkeerde lampen met te hoog wattage erin had gestopt;

- schakelaars;

- remschijven (waren krom getrokken);

-veren (eibach pro kit, tijdelijk alleen nog achter vanwege drempel en geringe hoogte op winter set);

enige wat ik nog moet doen is de hemel opnieuw bekleden en nieuwe fram van het dakraam plaatsen.

hoop dat ik jullie nu genoeg informatie heb gegeven :P

grtz

Sander

Welkom Sander:D

Mooie calibra:wub, zo zag mijn calibra er bijna 3 jaar geleden ook uit:angel

Wat is bijv. bouwjaar en km-stand van je bolide?

Hopelijk blijf je lang en met veilige km-ers met de calibra rijden!

Gr.

Pastra

Welkom Sander:D

Mooie calibra:wub, zo zag mijn calibra er bijna 3 jaar geleden ook uit:angel

Wat is bijv. bouwjaar en km-stand van je bolide?

Hopelijk blijf je lang en met veilige km-ers met de calibra rijden!

Gr.

Pastra

Hoi Xander,

hoezo 3 jaar geleden? verbouwd of in de prak ?:P

bouwjaar is 95 maar volgens mij is het voorganger van de latere modellen. het aparte is wel dat het officieel wel een special is, staat ook op kenteken etcc.

km stand loopt al hard op heb hem met ongeveer 170k gekocht en ga nu richting de 270k :p maar ga hem misschien stallen en bewaren.

Toekomst plan is een 3.2 erin maar dat duurt nog wel even tot ik klaar ben met studeren.

gr

Sander

Hoi Xander,

hoezo 3 jaar geleden? verbouwd of in de prak ?:P

bouwjaar is 95 maar volgens mij is het voorganger van de latere modellen. het aparte is wel dat het officieel wel een special is, staat ook op kenteken etcc.

km stand loopt al hard op heb hem met ongeveer 170k gekocht en ga nu richting de 270k :p maar ga hem misschien stallen en bewaren.

Toekomst plan is een 3.2 erin maar dat duurt nog wel even tot ik klaar ben met studeren.

gr

Sander

Heb mijn calibra nu in de verbouwing staan(is ook een topic over in het calibra deel->niet echt up-to-date:angel).

Riegerpakket, Irmscher spoilerzwaard(van een turbo), en nog wat dingen.

Volgend jaar zal er een 3.0 in gaan, dit is minder werk dan een 3.2, en 3.2 heeft niet veel meer vermogen dan een 3.0.

Toch heb je al aardig wat kilometers versleten in die tijd:o

Distributie-riem e.d. ook op tijd vervangen?

Mijn gekocht met 115k en nu 146k(staat ruim jaar stil:sleeping)

Heb mijn calibra nu in de verbouwing staan(is ook een topic over in het calibra deel->niet echt up-to-date:angel).

Riegerpakket, Irmscher spoilerzwaard(van een turbo), en nog wat dingen.

Volgend jaar zal er een 3.0 in gaan, dit is minder werk dan een 3.2, en 3.2 heeft niet veel meer vermogen dan een 3.0.

Toch heb je al aardig wat kilometers versleten in die tijd:o

Distributie-riem e.d. ook op tijd vervangen?

Mijn gekocht met 115k en nu 146k(staat ruim jaar stil:sleeping)

ah nice zal je topic wel even op zoeken.

Ik weet dat er weinig verschil in vermogen tussen zit maar heb paar keer in een signum met zon blok gereden en dat beviel me super :p dus vandaar de keuze.

Ja dat klopt gebruik hem ook als me dagelijkse auto he.

Ja riem is op tijd vervangen, had hem royaal eerder vervangen omdat ik een ongelukje had gehad :P (ballast kastje in de riem waardoor die lichtelijk was aangevreten). Kortom toen bijna meteen laten vervangen.

146 is wel erg weinig :p zuinig op zijn zou ik zegge.

gr

ah nice zal je topic wel even op zoeken.

Ik weet dat er weinig verschil in vermogen tussen zit maar heb paar keer in een signum met zon blok gereden en dat beviel me super :p dus vandaar de keuze.

Ja dat klopt gebruik hem ook als me dagelijkse auto he.

Ja riem is op tijd vervangen, had hem royaal eerder vervangen omdat ik een ongelukje had gehad :P (ballast kastje in de riem waardoor die lichtelijk was aangevreten). Kortom toen bijna meteen laten vervangen.

146 is wel erg weinig :p zuinig op zijn zou ik zegge.

gr

Km-stand hoog of laag, altijd zuunig zijn op een calibra:angel

De km-stand is toen van 115 ook gigantisch opgelopen door dagelijks woon/werkverkeer van 200 km per dag:argue Wat eeuwig zonde is, maar een v6 met goed onderhoud kan wel een tonnetje of 4 hebben:agent

Km-stand hoog of laag, altijd zuunig zijn op een calibra:angel

De km-stand is toen van 115 ook gigantisch opgelopen door dagelijks woon/werkverkeer van 200 km per dag:argue Wat eeuwig zonde is, maar een v6 met goed onderhoud kan wel een tonnetje of 4 hebben:agent

Hej allemaal,

Het is weer een tijdje terug dat ik online ben geweest vanwege omstandigheden.

Momenteel is de cali geschorst en er wordt niet meer gereden. In tussen tijd heb ik ook een andere daily gekocht.

Mijn oorspronkelijke bedoeling was om hem te waren en in de toekomst er een x30xe bi turbo erin te laten bouwen.

Momenteel zit ik erg te twijfelen wat ik zou doen, zou ik de auto nog steeds bewaren of zal ik hem dan toch maar verkopen omdat het ook zonde is om een cali in perfect staat stil te laten staan.

ruimte / stalling heb ik genoeg dus dit is geen argument om mee te nemen. De auto is verder in perfecte staat, kent geen roest (geen plamuur bak) en alles is reeds vervangen door originele of betere onderdelen.

Kortom ik vroeg me af wat jullie zouden doen?! Graag hoor ik jullie reactie omdat het merendeel hier liefhebbers zijn

gr Sander

Hej allemaal,

Momenteel is de cali geschorst en er wordt niet meer gereden. In tussen tijd heb ik ook een andere daily gekocht.

Mijn oorspronkelijke bedoeling was om hem te waren en in de toekomst er een x30xe bi turbo erin te laten bouwen.

Momenteel zit ik erg te twijfelen wat ik zou doen, zou ik de auto nog steeds bewaren of zal ik hem dan toch maar verkopen omdat het ook zonde is om een cali in perfect staat stil te laten staan.

ruimte / stalling heb ik genoeg dus dit is geen argument om mee te nemen. De auto is verder in perfecte staat, kent geen roest (geen plamuur bak) en alles is reeds vervangen door originele of betere onderdelen.

Kortom ik vroeg me af wat jullie zouden doen?! Graag hoor ik jullie reactie omdat het merendeel hier liefhebbers zijn

gr Sander

als je hem zou verkopen alleen aan een liefhebber/Kenner :)

en je weet nooit wat de toekomst brengt !!!

als je hem zou verkopen alleen aan een liefhebber/Kenner :)

en je weet nooit wat de toekomst brengt !!!

@josipbros wrote:Hej allemaal,

gr Sander

Je vraagt het aan liefhebbers.... Houden dus! :P

Er zijn sowieso nog maar minder dan 2000 Calibra's over op kenteken in NL, dus nog even en dan is het een klassieker :)

En als je kan stallen en het verder niks kost om hem gestald te hebben, dan zou ik em lekker laten staan tot je er uit bent wat je precies wil gaan doen.

Btw, kop van overijssel? Dan woon je niet zo gek ver bij me vandaan.

Kan het ook zijn dat ik je een keer in de tweede helft van vorig jaar heb zien rijden in de zwolsche binnenstad, voor parkeergarage Noordereiland? Beetje regenachtige dag iig. De "gespot" melding heb ik in het gespot-topic gezet.

Terug
Naar boven