• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

voyageboy's corsa en stekeltje's voyage en rekor.. commodore

Volgens mij heb ik deze in Wageningen ook al eens zien rijden en staan.

Succes met sleutelen.

Mvg Patrick

@patrick:ik woon idd in wageningen

probleem met dynamo is opgelost

de fout zit em in de spanningsregelaar die zat tegen het dynamohuis aan en maakte daarom valse aarde

dus even wat klein aanpassingen doen en nu warkt ut als een tierelier

vandaag ook ff koplampies gesteld en dat was hard nodig na de plaatsing van de andere as

ook gelijk even weer een accu bevestiging erop gemaakt die was afgedraait en ook ff een plaatje gelast op het binnenspatbord naast de accu

@joey:je mag em weer wassen haha hij ziet eruit als een beest ;)

en nu het volgende weer

hij houd af en toe er gewoon mee op

heb kap en rotor vervangen en onsteking weer op tijd gezet

als ik rij dan hapert ie soms en ook af en toe valtie uit bijn het stoplicht

daarna is het wel gewoon weer starten en lopen

zeer vreemd

wie weet er wat er aan de hand kan zijn?

vandaag weer de auto gewassen en de achterkant iets bewerkt enzo en morgen poetsen want dit:

dsc00132tg.jpg

zit er niet uit....

ook is het probleem opgelost van de vorige post: dat was de bobine en de condensator.

dsc00135iy.jpg

bij deze zit ook de bovenkant van het achterklep rubbertje met ducktape.

dsc00134f.jpg

de roest sporen aan de binnenkant schoongemaakt met betume remover.

ook helaas de orginele sticker van california eraf moeten halen.

niet meer krijgen natuurlijk maarja dit was ook nix
dsc00130yp.jpg

nog een inzending voor vermogen die ik moet doen haha: een orginele 1900 amerikaanse (afgevoerde) versie de motor is zich alleen aan het voorbereiden voor het bejaardenthuis en werkt zich er alvast naar toe:

dsc00136jw.jpg

hier nog wat "random" foto's:

dsc00131xt.jpg

aan het werk als de oud ijzerboer (al had de motor het al zwaar met 600 kilo erachter dat is dan wel inclusief aanhanger, vandaar : hij word slecht)

dsc00133if.jpg

ff snel bij de gamma geweest heerlijk weertje heerlijk smoeltje :wub

dat was het weer groeten joey...

en misschien tot morgen want dan word die gepoetst en op sommige punten aan de buitenkant op roest bijgewerkt

zo mijn zoon zijn zin maar hij zal ook de fotos niet plaatsen

de bumpertjes zitten erop

dat na het gepoets van onderlaats

was wel een klusje om em weer wat glimender te krijgen

maar hij en zijn neefje hebben hun best gedaan

zoals de titel al zegt is er een c kadett sedan bij gekomen.

een misschien wel bekende: de oude van jan gosen.

foto's zeggen meer dan woorden:

2 september (op me verjaardag) ochtends:

keo5W0.jpg

yMfxAg.jpg

toen wat kleine dingetjes gedaan zoals hem gewassen.

beginnende roestpuntjes weg werken.(vandaar ook de witte vlekken op de auto)

stickers eraf getrokken.

de stoot strip aan de bijrijders kant eraf gehaald (sorry een beetje symetrie stoornis misschien)

de eerste rit naar me vader liep ook soepel.

beetje tape op de koplampen voor een stoerdere look.

daar nog een sr stuur en tellerset gekregen (stuur zit er nu ook al in). :wors

Lb5wre.jpg

LMaIAc.jpg

maar zondag op de terug weg sloeg het noodlot toe.

een duitse golf zat achter mij te drukken... toen er een vrachtwagen de weg op kwam draaien wou hij der voorbij. waardoor die mij in de berm drukten, met een stapel hout naast de weg is dat geen goed vooruit zicht, helaas heb ik hem niet op de weg kunnen krijgen toen me rechter voorwiel tegen een stuk boom aankwam...

7tz6HL.jpg

PQw6G8.jpg

ik ben er zelf uitgekomen was die avond ook al wel weer thuis.

maar ja die kadett: ik ben maandag avond terug gegaan naar de plek van het ongeluk.

waar ik me knipperlicht bestuurders kant terug vond... daar moesten we dan maar een nieuwe voor gaan regelen.

verder wist ik niet wat de schade was...

toen ik dinsdag de auto terug kreeg.

leek het me mee te vallen:

sawrFe.jpg

HhYokn.jpg

gebroken langsdrager (waarschijnlijk door de berger)

R329fT.jpg

5wZB8W.jpg

zoals hier te zien inderdaad me knipperlicht bijrijders kant kapot waars door de bumper die de golf ook geraakt heeft.

5kMK6q.jpg

gellukig was een kameraad van mij die dinsdag (09-09) vrij die zich gefixeert heeft op het kontje van de kadett.

wat al wel weer redelijk snel ze orginele vorm terug kreeg:

YziVwO.jpg

MXyFFL.jpg

voor de mensen die de kleur herkennen het is deels rio verde groen van tigra's en corsa's

terwijl ik me bezig hield met het neusje en hem vrijdag 12 september klaar hoopte te hebben dacht ik: ik kan de spatborden en A stijlen enzo ook wel even opnieuw tectyleren

(de zak onder de auto was voor de koelvloeistof lekkege, dat deed die ook een beetje)

bgDTZC.jpg

toen zaterdag de 13de (zegt alweer genoeg he) stond de auto er zo bij:

kont was klaar en de neus was ook "rijdbaar"

CpyiVB.jpg

rdxrhn.jpg

en dan kom je erachter: je hebt een 1600 vooras...

opzich niet erg maar dat kan met 13 inch wel is lastig zijn,

nou vanavond gsi wielen ophalen in bornerbroek.

en dan kunnen we weer rijden.

en gaan we langzaam kijken of we hem "strak" of eigenlijk langzaam bij beetje strakker kunnen maken.

zo de winter is aangebroken hier :thumbup

interieur uit de kadett gehaald.

helaas nog een extra las punt gevonden waar gewoon een plaatje in gekit is jammer genoeg.

anders gelast punt even knap maken.

binnenkort bij de m&m de onderdelen beurs (13 decemeber) maar is het 1 en andere scoren voor we beginnen met lassen en slijpen :thumbup

ik bedoel niet elektrische ramen joe...

ik bedoel echt een draden schema op papier.

vandaag de kadett afgesteld en nog blijft die niet uit zichzelf lopen alleen op choke maar zodra je die uit drukt valt die weg.

alles is nagekeken vanaf de tank tot aan de cilinder en van accu tot bougie alles wat maar iets slechte was is vervangen.

iemand suggesties?

ben dyslectische lees nog wel is dinge te snel en verkeerd haha

die elektrische sproeier nog goed ? op de carburateur

had die van mijn toen ook, liep ook alleen nog maar op de choke

maakt niet uit overkomt mij ook nog wel is..

dat is een nieuwe die is goed....vandaag nog even verder gezocht maar weer NIX kunnen vinden.

kleine update:

de stabilisator steunen aangepast de oude waren krom en kwam door de verlaging wel is in de knoei dus die maar iets korter gemaakt :thumbup

de bodem toen de auto eenmaal leeg was was ik best tevreden over alleen over deze kit zooi niet:

ook maar het andere puntje roest laten zien maar daar ging ik niet doorheen dus dan maar schuren en verf eroverheen:

en zo word je kadettje toch wel langzaam erg leeg:

toen ik eenmaal in de kit zooi begon te slijpen ging het roken als een gek dus daar ben ik wel een paar uur mee bezig geweest.

maar toen ook dat er eenmaal uit was kwam ik toch alweer wat meer tegen (sorry voor de onduidelijke foto)

toen eenmaal begonnen met slijpen en alles netjes pas gemaakt te hebben:

zei het las apparaat: ja maar nu kap ik ermee...

dan vond ik dit open liggend nog niet het ergste... maar dit wel:

:fy1 aangezien die zaterdag ook uit de officiele werkplaats moest even naar de andere kant van de schuur gedrukt zonder stroom dus staat nu helaas ook weer stil... en heb hem met pijn in me hart zo achter gelate:

dat was het weer even ik hoop in de voorjaars vakantie te kunnen lassen het liefst nog eerder maarja waar? en met welk apparaat :swear

vandaag even het andere lasapparaat uitgetest op wat kleine dingen wat gelast moest worden thuis wel voor de auto natuurlijk.

vandaag ook een nieuwe motorkap en voorbumper gescoord voor een prikkie ander was het oud ijzer geworden.

heb ook een paar bussen verf op kleur erbij gekocht, alleen is die niet helemaal de kleur die mij ooit werd verteld.

maarja beetje kleur verschil he? hij is ook 36 :jerry

er komt dus weer beweging in de zaak, heb er ook weer echt zin in.

in de voorjaarsvakantie rijklaar maken en dan hoop ik langzaam een rijden project ervan de maken.

de afgelopen week vakantie gehad en dus weer bezig met de kadett geweest

DSC_0177.jpg

de paravan er weer netjes in gelast, klein beetje plamuur voor de perfectie gebruikt maarja daar kwam ik niet onderuit.

ook de rotte a stijlen eruit geslepen (zit er ook al weer netjes in maar helaas geen foto van gemaakt

DSC_0179.jpg

een vriend van mij sloopte ze golf 1 en wat wil ik dan wel hebben: :vertag

DSC_0178.jpg

inderdaad de koplampen :wub

DSC_0183.jpg

staan wat ver naar achter maar daar hebben we ook nog plannen mee dus alles op zijn tijd.

DSC_0182.jpg

eerste x alles testfitten en dat ging nog niet helemaal lekker dus moest der even aan de auto getrokken worden.

helaas geen foto's van maar een paar dagen later was die weer terug en na een dagje werk zaterdag hebben we hem zo achter gelaten.

DSC_0186.jpg

nu de verder plannen zijn om hem woensdag toch wel weer thuis te hebben maar dat ligt eraan of alles mee werkt en ik de besteld onderdelen morgen eindelijk krijg.

ik had veel meer foto's van alles maar die kan ik helaas niet meer vinden :swear

maar dit is voor deze keer ook wel even genoeg denk ik?... :hmmz

11034273_634619103304706_6850581142487563766_n.jpg

de auto is ondertussen weer thuis.

met nog een hoop werk, maar we geven niet op... eerste weer even sparen voor nieuw lasdraad, dan kunnen we weer verder daarmee :swear

Terug
Naar boven