• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraag betreft ophanging airco,intercooler,radiateur ????

mik83

Post weinig
Hallo allemaal

Vandaag mooie dag om me auto te poetsen,was ik bezig onder me motorkap.

Kom ik tot de ontdekking ( sorry als ik niet de juiste benamingen gebruik ) zal alsvolgt uitleggen kap open zie je radiateur zitten,daarnaast rechts intercooler, en voor de radiateur volgens mij dat ding tbv airco.

zag ik dat de ophang punten afgebroken waren,hangt als ware los, komt dit vaker voor dat het metaal scheurt ???

echt op de ophangpunten want de schroefjes zitten der nog in. ( kan je dit lassen kleine punten ?? )

dus ik rondje rijden airco aan,toen effe langs de kant gestopt met draaiende motor auto volledig op temperatuur, weer motorkap open, denk kijk maar effe naar de twee ventilators kijken een grote achter de radiateur,en een kleine fan bij volgens mij airco ding. ( dus me motor stond aan en airco aan !!! )

klopt het dan dat de beide fannen niet continu draaien ???? gingen ongeveer om de +/- 30 sec draaien ongv 10 sec en stopte weer, zolang ik stil stond, hoort dat zo ??? of moeten beide continu draaien ???

misschien bijzaak maar me airco word niet super koud meer, maar kan ook komen dat ongv 3 jaar geleden voor het laatst is afgevuld

Hopelijk begrijpen jullie mijn uitleg

gaat om Astra G 2002 3 deurs 1,7 DTI met airco

ben benieuwd

Als je de airco hebt aan staan en de lucht niet koud meer is. Lijkt het erop dat je airco niet voldoende gevuld is. Maar dat ze steeds aanslaan en weer uit lijkt mij niet goed.

Ik heb ook een astra g diesel met airco waarvan de airco condensor lek is en daarom de airco het niet meer doet. Ik denkt dat je 2 fans alleen maar draaien om de motor te koelen. Die zou namelijk bij 92 graden alle twee moeten aanspringen langzaam. Bij 98 graden zou de stand 2 zeg maar moeten inspringen en dan maakt de airco fan en radiator fan veel lawaai ivm maximaal koeling.

Dus dat de airco totaal niet werkt. Als de auto koud is en de motor start en de airco aan zet draait dan wel de airco fan? Ik denk het namelijke van niet omdat waarschijnlijk de condensor leeg is en daardoor springt de airco niet aan is een bescherming.

Terug
Naar boven