• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

VRAAG: Eibach - > Uiteindelijk; Caravan veren! Nu met dik

Foto's :

Verschil in lengte orignele GTS veer en Eibach voorveer

IMG_0942.jpg

Toplager uit elkaar en schoongemaakt:

IMG_0943.jpg

Roest beetje weggewerkt:

IMG_0944.jpg

Blauwe sokjes voor de Eibach veren

IMG_0947.jpg

Klaar om er weer onder te zetten?

IMG_0949.jpg

Resultaat:

IMG_0950.jpg

IMG_0951.jpg

Origineel:

2iag56x.jpg

157hjpg.jpg

De originele veren waren overigens ook flink aan het roesten

Foto's :

Verschil in lengte orignele GTS veer en Eibach voorveer

IMG_0942.jpg

Toplager uit elkaar en schoongemaakt:

IMG_0943.jpg

Roest beetje weggewerkt:

IMG_0944.jpg

Blauwe sokjes voor de Eibach veren

IMG_0947.jpg

Klaar om er weer onder te zetten?

IMG_0949.jpg

Resultaat:

IMG_0950.jpg

IMG_0951.jpg

Origineel:

2iag56x.jpg

157hjpg.jpg

De originele veren waren overigens ook flink aan het roesten

[rquote=1863848&tid=141668&author=McLambo]Nou, de voorveren zitten eronder!

Heb op de terugweg naar huis al 2 x de rubberen flap onder de voorbumper over een drempel heengeschraapt. :hmmz (hoe duur zijn deze bij de VOD??) :cool:

[/rquote]

Weet niet hoe duur, maar ik schraap dat ding ook overal overheen, en nunna twee jaar is ie nog steeds heel:cool:

Erg flexibel dat ding. Is ook de reden waarom er niet een irmscher lip onder komt die zijn nog al star hahaha

Safe driving Jurgen.

[rquote=1863848&tid=141668&author=McLambo]Nou, de voorveren zitten eronder!

Heb op de terugweg naar huis al 2 x de rubberen flap onder de voorbumper over een drempel heengeschraapt. :hmmz (hoe duur zijn deze bij de VOD??) :cool:

[/rquote]

Weet niet hoe duur, maar ik schraap dat ding ook overal overheen, en nunna twee jaar is ie nog steeds heel:cool:

Erg flexibel dat ding. Is ook de reden waarom er niet een irmscher lip onder komt die zijn nog al star hahaha

Safe driving Jurgen.

Nog even sparen en dan die GM pogo-sticks ook vervangen door kwaliteits dempers.

Dat doorslaan is tegen de eindstops komt doordat de originele dempers niet gemaakt zijn voor verlaagde veren, en daarnaast waarschijnlijk ook ver versleten zijn en niet genoeg meer dempen.

En als je dan ook nog eens remt op de drempel ipv van te voren te dan schuurt je spoiler idd over de drempel.

Hoe zit het trouwens met de achterkant, wanneer gaan daar de nieuwe veren onder?

Je achterkant ligt in verhouding tot de voorkant nog steeds erg laag.

Nog even sparen en dan die GM pogo-sticks ook vervangen door kwaliteits dempers.

Dat doorslaan is tegen de eindstops komt doordat de originele dempers niet gemaakt zijn voor verlaagde veren, en daarnaast waarschijnlijk ook ver versleten zijn en niet genoeg meer dempen.

En als je dan ook nog eens remt op de drempel ipv van te voren te dan schuurt je spoiler idd over de drempel.

Hoe zit het trouwens met de achterkant, wanneer gaan daar de nieuwe veren onder?

Je achterkant ligt in verhouding tot de voorkant nog steeds erg laag.

Heb de dempers nog getest toen de ze er onderuit waren, maar toch niet kapot of versleten nog.

Eerst maar eens kijken of ik deze veren eronder houdt, daarna kunnen we de dempers nog doen :-)

Achterveren die doe ik denk ik zaterdag ofzo. Waarschijnlijk komt ie er niet hoger van te liggen. Nu liggen er al originele GTS dempers op met hulpveren. :hmmz

Heb de dempers nog getest toen de ze er onderuit waren, maar toch niet kapot of versleten nog.

Eerst maar eens kijken of ik deze veren eronder houdt, daarna kunnen we de dempers nog doen :-)

Achterveren die doe ik denk ik zaterdag ofzo. Waarschijnlijk komt ie er niet hoger van te liggen. Nu liggen er al originele GTS dempers op met hulpveren. :hmmz

Net wat ze zeggen dat de achterkant in verhouding lager ligt dan de voorkant.

Dit is toch echt jammer, maar dat komt door die gastank achterin.

Heb zelf namelijk een Vectra B Caravan 2.0 16v met g3 achterin.

Maar deze staat wel mooi in verhouding tot de voorkant.

Deze is dan ook af fabriek verlaagd.

Net wat ze zeggen dat de achterkant in verhouding lager ligt dan de voorkant.

Dit is toch echt jammer, maar dat komt door die gastank achterin.

Heb zelf namelijk een Vectra B Caravan 2.0 16v met g3 achterin.

Maar deze staat wel mooi in verhouding tot de voorkant.

Deze is dan ook af fabriek verlaagd.

Ik zal nog wel eens paar nieuwe foto's maken. Ik heb het idee dat de Vec vanmorgen bij de pomp met het achterwiel in een put stond...

Ik zal nog wel eens paar nieuwe foto's maken. Ik heb het idee dat de Vec vanmorgen bij de pomp met het achterwiel in een put stond...

Is toch niet zo laag? hoeveel cm zit je van de grond af... Dat schrapen heb ik ook ach je went er aan.:D

Is toch niet zo laag? hoeveel cm zit je van de grond af... Dat schrapen heb ik ook ach je went er aan.:D

Nieuwe foto:

IMG_0953.jpg

Ok, vanmiddag terug nog even heel kritisch geweest, en ik ben toch niet zo tevreden over de veren.

Aan een aantal testjes kan ik afleiden dat de veren denk ik niet sterk genoeg zijn voor de Vectra:

- bij het op en afrijden van drempels hebben de veren niet genoeg kracht om het gewicht van de auto op te vangen; resultaat;

- bij het oprijden veert de handel helemaal in, en hoor je zo'n bonk geluid

- bij het afrijden 'stort' de neus echt naar beneden, en wordt deze op het laatst pas door de veren opgevangen

- Op de snelweg:

- bij snelle bewegingen aan het stuur (typische uitwijk maneuvre) helt de auto veel verder over naar links en rechts, als met de opel GTS veren (swaying)

- Bij het kort insturen en remmen, duikt de auto echt in de vering, en schiet ineens de kant op, van waar je op dit moment instuurt..

Op zich vind ik de verlaging niet zo'n probleem, maar wel dat de voorkant nu heel 'slap is', zeker omdat de GTS toch wel een zwaar bakbeest is ...

Wat moet ik nou? :cry:hmmz

Nieuwe foto:

IMG_0953.jpg

Ok, vanmiddag terug nog even heel kritisch geweest, en ik ben toch niet zo tevreden over de veren.

Aan een aantal testjes kan ik afleiden dat de veren denk ik niet sterk genoeg zijn voor de Vectra:

- bij het op en afrijden van drempels hebben de veren niet genoeg kracht om het gewicht van de auto op te vangen; resultaat;

- bij het oprijden veert de handel helemaal in, en hoor je zo'n bonk geluid

- bij het afrijden 'stort' de neus echt naar beneden, en wordt deze op het laatst pas door de veren opgevangen

- Op de snelweg:

- bij snelle bewegingen aan het stuur (typische uitwijk maneuvre) helt de auto veel verder over naar links en rechts, als met de opel GTS veren (swaying)

- Bij het kort insturen en remmen, duikt de auto echt in de vering, en schiet ineens de kant op, van waar je op dit moment instuurt..

Op zich vind ik de verlaging niet zo'n probleem, maar wel dat de voorkant nu heel 'slap is', zeker omdat de GTS toch wel een zwaar bakbeest is ...

Wat moet ik nou? :cry:hmmz

Die vectra's hebben echt baggerschokdempers. Achter zijn ze zo kapot.

Voor al die problemen wat jij opnoemt kan je iig al een set fatsoenlijke dempers gaan monteren die al een stuk stugger zijn.

Op de foto zie ik dat jij je veren precies op de aanslagpunten hebt gezet. Normaal als je een veer monteerd hou je daar ruimte tussen. Want nu kan die met inveren wat lawaai maken. Verspringing van de veer....

die blauwe plastic sokjes zijn leuk, maar een simpele slang was ook voldoende geweest, immitatie veren worden ook geleverd met een plastic/siliconen slang stuk slang er om heen ipv de plastic sokjes die zo versleten zijn.

Die vectra's hebben echt baggerschokdempers. Achter zijn ze zo kapot.

Voor al die problemen wat jij opnoemt kan je iig al een set fatsoenlijke dempers gaan monteren die al een stuk stugger zijn.

Op de foto zie ik dat jij je veren precies op de aanslagpunten hebt gezet. Normaal als je een veer monteerd hou je daar ruimte tussen. Want nu kan die met inveren wat lawaai maken. Verspringing van de veer....

die blauwe plastic sokjes zijn leuk, maar een simpele slang was ook voldoende geweest, immitatie veren worden ook geleverd met een plastic/siliconen slang stuk slang er om heen ipv de plastic sokjes die zo versleten zijn.

Moet ik je toch iets tegenspreken; het is namelijk zo dat de eibach's zo weinig spanning hebben, dat ik de veer in de schotel kan draaien met de hand (weliswaar met enige moeite), dus als ik hem niet tegen de aanslag had gezet, was die daar na een klein stukje rijden met wat hobbels zelf wel tegenaan gedraaid.

Verder is het zo dat ik deze problemen met de standaard GTS veren niet had, terwijl dezelfde schokbrekers geïnstalleerd waren. De schokbrekers zijn niet nieuw meer, maar lijken verder geen gebreken te hebben.

Met name de softheid op de snelweg is ronduit gevaarlijk. De auto gedaagd zich dan echt als een ouwe Amerikaanse sloep.

Het verschil is duidelijk merkbaar; ik moet dus de veren aanwijzen als oorzaak. Bij vorige auto's heb ik ook met iets verlaging gereden, dus ik wist wat ik kon verwachten, en dat is niet dit.

*zucht*... kunnen we dat hele 'mag ik ze ruilen' traject ingaan (in het duits ook nog :( )

Terug
Naar boven