• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

VRAAG: Eibach - > Uiteindelijk; Caravan veren! Nu met dik

Schroefset lost het probleem niet op, als je daar ook eentje neemt die het gewicht van de wagen niet aankan. Dan kun je hem wel hoger zetten, maar blijft hij slecht afgeveerd.

wat vec station ook zegt...eens gaan kijken voor een schroefsetje of andere dempers met deze veren.

Ik zelf was voor een schroeset gegaan die je zelf kunt instellen qua hardheid en hoogte zodat je ze naar wens kunt afstellen.

Via een forumlid een 2e hands Eibach setje over kunnen nemen; Het type voor de 1.8 t/m 2.2i CARAVAN.

Heel verschil tussen deze veren, en de set die ik gekocht had. Alleen de voorveren zijn al een kilo per stuk zwaarder, en hebben een extra winding. Achterveren zijn veeel dikker dan de standaard.

het eind resultaat is dat de voorkant nu 1 cm hoger staat, en van achter is ie 2 cm omhoog gekomen. Hij hangt nu niet meer op de kont, en veert weer aan de achterkant, in plaats van te 'bokken'

Het was spannend of dit goed zou gaan onder mijn GTS, maar ik had het resultaat niet beter kunnen inschatten:

file-6.jpg

file-5.jpg

Ik hoefde de hulpveren ook niet meer te monteren!

Rijdt als een droom nu!

Dus als er meer mensen zijn met een gastank en een trekhaak: neem eibach caravan veren!

Schroefset lost het probleem niet op, als je daar ook eentje neemt die het gewicht van de wagen niet aankan. Dan kun je hem wel hoger zetten, maar blijft hij slecht afgeveerd.

[rquote=1872330&tid=141668&author=Edwin1104]Veren gekocht bij de kruidvat wist niet dat ze daar die dingen ook hadden liggen:P:P:P:P:P:P:P:P:P[/rquote]

En hij rekent er nog op ook :P

Via een forumlid een 2e hands Eibach setje over kunnen nemen; Het type voor de 1.8 t/m 2.2i CARAVAN.

Heel verschil tussen deze veren, en de set die ik gekocht had. Alleen de voorveren zijn al een kilo per stuk zwaarder, en hebben een extra winding. Achterveren zijn veeel dikker dan de standaard.

het eind resultaat is dat de voorkant nu 1 cm hoger staat, en van achter is ie 2 cm omhoog gekomen. Hij hangt nu niet meer op de kont, en veert weer aan de achterkant, in plaats van te 'bokken'

Het was spannend of dit goed zou gaan onder mijn GTS, maar ik had het resultaat niet beter kunnen inschatten:

file-6.jpg

file-5.jpg

Ik hoefde de hulpveren ook niet meer te monteren!

Rijdt als een droom nu!

Dus als er meer mensen zijn met een gastank en een trekhaak: neem eibach caravan veren!

[rquote=1872330&tid=141668&author=Edwin1104]Veren gekocht bij de kruidvat wist niet dat ze daar die dingen ook hadden liggen:P:P:P:P:P:P:P:P:P[/rquote]

En hij rekent er nog op ook :P

Hier nog even een vergelijking met de lichte en zware set eibachs:

'standaard' veren (volgens mij voor een sedan)

file-3.jpg

De 1.6/1.8 GTS veren van Eibach:

IMG_0953.jpg

De 2.2/1.9cdti stationwagen/Signum veren:

file-7.jpg

Het lijkt of die aardig hoog op de wielen staat, maar ik stond op een helling op de handrem, ook denk ik straks met de zomerwielen eronder dat het helemaal top staat en rijdt!

Ik denk ook dat de zomer wieltjes het plaatje compleet maakt.

nu nog ff wassen :jerry

PS zijn jou ramen voor niet te donker:hmmz staat wel strak hoor maar gewoon een vraagje:jerry

gr.Paul

Hier nog even een vergelijking met de lichte en zware set eibachs:

'standaard' veren (volgens mij voor een sedan)

file-3.jpg

De 1.6/1.8 GTS veren van Eibach:

IMG_0953.jpg

De 2.2/1.9cdti stationwagen/Signum veren:

file-7.jpg

Het lijkt of die aardig hoog op de wielen staat, maar ik stond op een helling op de handrem, ook denk ik straks met de zomerwielen eronder dat het helemaal top staat en rijdt!

zaterdag naar de boucles de spa geweest, en daar was het op sommige plekken erg moddering :-)

de voorruiten zijn ook gedeeltelijk geblindeerd, maar er zit wel een plaatje in de hoek waarop staat min 70% doorlatend.

politie heeft ooit een keer de auto aan een technisch onderzoek onderworpen na een ongeval, maar verder geen opmerkingen gemaakt. ook is die al 3x goedgekeurd met deze ruiten, kan verder ook geen folie ofzo ontdekken..

ik vind het wel strak lijken die ramen zo:thumbup

Mijn broertje heeft het ook zo bij zijn mercedes c180.

Het is een zwarte auto en dan met donkere ramen :wors evolution 19" 225 voor 235 achter :wors

In 1 van mijn eerdere auto's (kadett 1.6 GT) had ik de ramen voor ook donkerder laten maken met folie en leek ook wel strak alleen moest het er na 2 maanden er weer afhalen door meneer agent:swear Ramen heb ik nog allen de kadett niet meer:D

gr.Paul

Ik denk ook dat de zomer wieltjes het plaatje compleet maakt.

nu nog ff wassen :jerry

PS zijn jou ramen voor niet te donker:hmmz staat wel strak hoor maar gewoon een vraagje:jerry

gr.Paul

zaterdag naar de boucles de spa geweest, en daar was het op sommige plekken erg moddering :-)

de voorruiten zijn ook gedeeltelijk geblindeerd, maar er zit wel een plaatje in de hoek waarop staat min 70% doorlatend.

politie heeft ooit een keer de auto aan een technisch onderzoek onderworpen na een ongeval, maar verder geen opmerkingen gemaakt. ook is die al 3x goedgekeurd met deze ruiten, kan verder ook geen folie ofzo ontdekken..

Terug
Naar boven