• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag nieuwe Corsa 1.3 cdti ecoflex

Ik vind inderdaad die veiligheid ook een belangrijk item, overigens is die Corsa wel verkrijgbaar op lpg in de 5 deurs maar is hij niet mrb vrij meer.

En om nou mrb te gaan betalen op gas terwijl er misschien maar 6000 km per jaar mee word gereden, lijkt me ook wel weer wat overdreven.

Hetzelfde geld trouwens ook voor de benzine volgens mij, mrb vrij in 3 deurs maar niet in 5 deurs.

En aangezien het een auto voor erbij is moet het maandelijks ook niet al te veel gaan kosten natuurlijk.

Maar ik ga morgen is even langs bij de dealer en dan hoor ik het wel, misschien word het wel een knappe gebruikte, ben wel eens meer wispelturig.

Ik houd jullie op de hoogte in ieder geval, tenminste als het iemand wat intereseert. :lol:

Mijn overbuurvrouw heeft sinds een jaartje een mooie Corsa D driedeurs, tweedehands gekocht. Ziet er uit als nieuw (was ook pas een jaartje oud). Deze gaat over een paar maanden waarschijnlijk weer weg, ook voor een vijfdeurs vanwege kleinkids. Volgens mij zijn er genoeg nette D-Corsa's op de markt, als ik het zo eens zie.

Mijn overbuurvrouw heeft sinds een jaartje een mooie Corsa D driedeurs, tweedehands gekocht. Ziet er uit als nieuw (was ook pas een jaartje oud). Deze gaat over een paar maanden waarschijnlijk weer weg, ook voor een vijfdeurs vanwege kleinkids. Volgens mij zijn er genoeg nette D-Corsa's op de markt, als ik het zo eens zie.

Dat haalt hij er dan toch nooit uit, als het om zo weinig km's per jaar gaat. Dan kun je er beter eentje zoeken die eerder al is omgebouwd, dan betaal je niets meer en soms zelfs minder dan voor een benzine-wagen.

Dat haalt hij er dan toch nooit uit, als het om zo weinig km's per jaar gaat. Dan kun je er beter eentje zoeken die eerder al is omgebouwd, dan betaal je niets meer en soms zelfs minder dan voor een benzine-wagen.

Nou heb met die 1.3 diesel gereden, en vind het helemaal niks.

Is inderdaad niet vooruit te branden, en vind hem best wel rumoerig.

Durf het haast niet te zeggen maar ga nu nog even bij de Kia Rio kijken, mocht dat hetzelfde verhaal zijn (zal haast wel) dan ga ik op zoek naar een knappe oldtimer.

Nou heb met die 1.3 diesel gereden, en vind het helemaal niks.

Is inderdaad niet vooruit te branden, en vind hem best wel rumoerig.

Durf het haast niet te zeggen maar ga nu nog even bij de Kia Rio kijken, mocht dat hetzelfde verhaal zijn (zal haast wel) dan ga ik op zoek naar een knappe oldtimer.

Fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben die dat ding traag vind :thumb

Kia Rio....ondanks de 7 jaar garantie zitten daar bij Kia wel wat addertjes onder het gras. Zo vervalt de garantie als iemand anders dan Kia aan de auto werkt, zelfs als er originele Kia-onderdelen worden gebruikt.

Waarom is een benzine Corsa eigenlijk geen optie?

Fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben die dat ding traag vind :thumb

Kia Rio....ondanks de 7 jaar garantie zitten daar bij Kia wel wat addertjes onder het gras. Zo vervalt de garantie als iemand anders dan Kia aan de auto werkt, zelfs als er originele Kia-onderdelen worden gebruikt.

Waarom is een benzine Corsa eigenlijk geen optie?

Omdat ik het een beetje goedkoop wil houden maandelijks, en de 5 deurs benzine versie is niet MRB vrij.

Nu weet ik wel dat dit over 2 jaar ook is afgelopen, maar dacht bij mijzelf scheelt toch weer 2 jaar.

Aan de andere kant misschien ben ik ook wel te kniertig voor die 30,- euro per maand. :hmmz

Omdat ik het een beetje goedkoop wil houden maandelijks, en de 5 deurs benzine versie is niet MRB vrij.

Nu weet ik wel dat dit over 2 jaar ook is afgelopen, maar dacht bij mijzelf scheelt toch weer 2 jaar.

Aan de andere kant misschien ben ik ook wel te kniertig voor die 30,- euro per maand. :hmmz

Okay.

Laatst werden in de Autoweek de Opel Corsa en Peugeot 206+ met een aantal Aziaten vergeleken (de Chevrolet Aveo, Hyundai i20, Kia Rio). De Opel Corsa was de beste wagen, maar icm de kosten kwam de Kia Rio wel beter naar voren door de lage aanschafprijs.

Okay.

Laatst werden in de Autoweek de Opel Corsa en Peugeot 206+ met een aantal Aziaten vergeleken (de Chevrolet Aveo, Hyundai i20, Kia Rio). De Opel Corsa was de beste wagen, maar icm de kosten kwam de Kia Rio wel beter naar voren door de lage aanschafprijs.

Ik ga waarschijnlijk tegen beter weten in, vanmiddag even kijken bij de Kia.

Laat het later op de dag wel weten.

Ik ga waarschijnlijk tegen beter weten in, vanmiddag even kijken bij de Kia.

Laat het later op de dag wel weten.

Ik vind die vernieuwde Chevy Aveo er van voren ook wel lekker agressief uit zien. Jammer dat er zo'n slecht interieur inzit.

Terug
Naar boven