• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Corsa C

eerste-opel

Post weinig
Ik heb heel even een vraagje over mistlampen op een Opel Corsa C.

In januari 2010 het rijbewijs gehaald en sindsdien 1 keer in de mist gereden en dat was niet eens afgelopen dagen. Dat is alweer een jaar geleden ongeveer.

Kan het kloppen dat de knop om de mistlichten aan te zetten bij een Opel Corsa C zit tussen de draaihendel voor het stadslicht en de stelknoppen van de verlichting?? Een drukknop zou het dan moeten zijn. Met de stelknoppen bedoel ik een schuifje wat je overhaalt wat van 0 tot en met 5 loopt en iets met je belading te maken heeft. Bij bijna geen belading laag (0 of 1), maar als de auto zwaar bepakt is op 4 of 5 zoiets.

Het tekentje kan ik me op dit moment zo snel niet voor de geest halen wat er staat op de plaats wat volgens mij het mistlicht is.

Oh ja en ik weet dat je die pas mag voeren als het zicht minder dan 50 meter is, maar je weet nooit wat er gaat gebeuren en dat is de afgelopen dagen ook wel gebeurd.......

Mistlampen voor bij zicht van 200 meter of minder.

Achter bij zicht van 50 meter of minder (maar zet het in files of wanneer de mist minder wordt alsjeblieft uit, erg vervelend voor mensen die achter je rijden). De tekentjes die je zoekt voor je mistlampen zijn op die plaatje aangegeven met 2 en 5. Dit is niet de bediening uit je Corsa, maar het duidelijkste plaatje wat ik kon vinden.

68.jpg

En kijk anders gewoon eens in het instructieboekje van je auto....

Mistlampen voor bij zicht van 200 meter of minder.

Achter bij zicht van 50 meter of minder (maar zet het in files of wanneer de mist minder wordt alsjeblieft uit, erg vervelend voor mensen die achter je rijden). De tekentjes die je zoekt voor je mistlampen zijn op die plaatje aangegeven met 2 en 5. Dit is niet de bediening uit je Corsa, maar het duidelijkste plaatje wat ik kon vinden.

68.jpg

En kijk anders gewoon eens in het instructieboekje van je auto....

Dit is normaal de lampenbedieningsunit van een corsa C:

corsa%20c%20headlight%20switch-02.JPG

De 2 drukknoppen tussen de draaiwieltjes zijn voor je mistlichten, als ik me niet vergis is de linkse voor vooraan en rechtse voor achteraan.

Dit is normaal de lampenbedieningsunit van een corsa C:

corsa%20c%20headlight%20switch-02.JPG

De 2 drukknoppen tussen de draaiwieltjes zijn voor je mistlichten, als ik me niet vergis is de linkse voor vooraan en rechtse voor achteraan.

Als dat zo is, is deze hetzelfde als van de Astra G (zoals bij mij)

Links bedient de mistlampen voor en rechts bedient de mistlampen achter.

Maar niet alle wagens hebben mistlampen voor, dus het kan zijn dat die bij jou ontbreken.

Als dat zo is, is deze hetzelfde als van de Astra G (zoals bij mij)

Links bedient de mistlampen voor en rechts bedient de mistlampen achter.

Maar niet alle wagens hebben mistlampen voor, dus het kan zijn dat die bij jou ontbreken.

Kan het toevallig zo zijn dat een Opel Corsa C die ik rijdt maar 1 drukknop heeft of ga ik nu hele rare dingen roepen??

Mij staat bij dat het er maar 1 is toen ik er vanmiddag in gereden heb, maar dan zou ik nog eens beter moeten kijken later een keer.

Kan het toevallig zo zijn dat een Opel Corsa C die ik rijdt maar 1 drukknop heeft of ga ik nu hele rare dingen roepen??

Mij staat bij dat het er maar 1 is toen ik er vanmiddag in gereden heb, maar dan zou ik nog eens beter moeten kijken later een keer.

Ik heb net even een foto gemaakt, maar ik denk dat RISL gelijk heeft. Als ik zo eens kijk heb ik de linkse helemaal niet zoals jullie op de foto kunnen zien. En als de linkse voor voor is heb ik dus simpelweg alleen mistlichten achter. Ik doe wel de foto er nog even bij zodat we het ook allemaal gezien hebben.

Ik heb net even een foto gemaakt, maar ik denk dat RISL gelijk heeft. Als ik zo eens kijk heb ik de linkse helemaal niet zoals jullie op de foto kunnen zien. En als de linkse voor voor is heb ik dus simpelweg alleen mistlichten achter. Ik doe wel de foto er nog even bij zodat we het ook allemaal gezien hebben.

had je zelf ook makkelijk uit kunnen vinden...

zitten ook geen mistlichten in je bumper dan...

kan aan mij liggen hoor...

zucht.. :wtf

had je zelf ook makkelijk uit kunnen vinden...

zitten ook geen mistlichten in je bumper dan...

kan aan mij liggen hoor...

zucht.. :wtf

Terug
Naar boven