• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over KM teller unit Astra G / KM - MPH

Baas J.

Woont hier bijna
Kan een klok van een Engelse Astra Coupe Turbo zo worden geprogrammeerd of veranderd dat deze in kilometers gaat tellen? Teller staat nu in verhouding 1.6:1, dat is niet echt handig natuurlijk.

Dealer kan hem niet herprogammeren, hebben alles geprobeerd. Ze kunnen de Engelse klok niet eens van miles naar km krijgen. Mijn klok heeft ident XQ en die Engelse XB.

Met de Tech 2 kunnen ze de wijzer wel gewoon laten bewegen in test modus, het motortje is dus niet defect... erg raar allemaal.

Ik snap er niks meer van :S

Dan kan de dealer dit zeker?

Heb net nl mn opc teller gesloopt denk ik met het plaatsen van plasmaschijven en verlichte wijzers.

KM teller wijzer doet niks meer. Als ik m op contact zet beweegt de wijzer even een klein stukje naar beneden en weer omhoog (toerenteller ook overigens).

Als ik echter ga rijden blijft de wijzer gewoon op 0 staan. Grrrr

Nu zit voor nood ff de engelse klok er in..

Dealer, en Jongens met een opcom, even de oude teller mee nemen als het met de opcom gebeurt.

Software uit je oude teller uitlezen en opslaan, en dan in de nieuwe teller inlezen.

willem

Ik ook niet, kan zijn dat je de Print kapot geduwd hebt.

als de teller beweegt, zal ze niet vast zitten of klemmen.

Willem

zoals ik al zei, met de op-com programma uit een Euro teller halen, en die in de UK teller zetten.

Willem

Waarschijnlijk heb je je wijzer te vast aangedrukt, haal hem maar eens een stuk naar vorenen zet hem er heel ligtjes in vast dan werkt hij vermoedelijk. Anders even langskomen met oude en nieuwe teller, probeer ik het even voor je te fixen. Nu tevens andere vraag is er iemand die software heeft voor een teller van een g waar de begrenzer op 7000 toeren zit en km/h naar 220 gaat?

@wim-v6 wrote:zoals ik al zei, met de op-com programma uit een Euro teller halen, en die in de UK teller zetten.

Willem

Dit hebben ze geprobeerd, gaat niet. Sterker nog...de UK teller is nu op hol, want als je 80kmh rijdt geeftie nu 160kmh aan.

Ja dealer met TECH-II

Dealer met tech-II kan minder als iemand thuis met de OP-COM!!!

ik heb al een aantal tellers zo omgeprogrammeerd.

Willem

Terug
Naar boven