• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Monza Motorswap 2.5 E --> C30NE

ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.

pomp is ook geen probleem;)

[rquote=1863663&tid=137736&author=HAICO]ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.

pomp is ook geen probleem;)[/rquote]

Cool, dan loopt ie morgen en kan zelfs rijden als de koppeling er is :afro

[rquote=1863663&tid=137736&author=HAICO]ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.

pomp is ook geen probleem;)[/rquote]

Cool, dan loopt ie morgen en kan zelfs rijden als de koppeling er is :afro

Olie filter en adaptor plaat weg halen en 2500E filter plaatsen..

Gaat prima..Olie sensor gewoon aansluiten aan de andere zijde als nu heb je zelf not wat meer druk..

Olie filter en adaptor plaat weg halen en 2500E filter plaatsen..

Gaat prima..Olie sensor gewoon aansluiten aan de andere zijde als nu heb je zelf not wat meer druk..

Vandaag de hele poulie handel van de 25E overgezet. Klinkt makkelijk, kost best wat tijd.

09022011371x.jpg

tadaa!

Morgen is de koppeling er ook, dus met wat mazzel gaat het geheel morgen eindelijk lopen!

Vandaag de hele poulie handel van de 25E overgezet. Klinkt makkelijk, kost best wat tijd.

09022011371x.jpg

tadaa!

Morgen is de koppeling er ook, dus met wat mazzel gaat het geheel morgen eindelijk lopen!

Keering zowieso vervangen achter al zeker,voor is nog te doen,maar bak of motor loshalen voor een 5min werkje kun je niet riskeren..

Keering zowieso vervangen achter al zeker,voor is nog te doen,maar bak of motor loshalen voor een 5min werkje kun je niet riskeren..

[rquote=1864299&tid=137736&author=louwe 16 klepper]hmm vind je dat makelijker

een koppeling er achter prutsen terwijl de motor er al weer in hangt:o:P:P

tjah een ieder doet het op zijn manier

persoonlijk bouw ik een motor zo compleet mogelijk op

voor die er weer ingaat

ook druk ik er nieuwe krukas keerringen in

dingen kostten weinig en als de tor loshangt

kun je er wel fatsoenlijk bij;)[/rquote]

Is inderdaad makkelijker als de boel los ligt. Helaas was de koppeling nog niet binnen op de dag dat het blok er in gehesen zou worden. Dus de keuze gemaakt om hem er in te hangen en aan de loop te krijgen. Maargoed, dit is de allereerste keer dat ik zoiets (met hulp van een monteur) doe dus ach. Beetje prutsen en fouten maken hoort er nou eenmaal bij. Volgende keer weet ik iig waar de knelpunten zitten. Heb er veel lol aan en dat is het belangrijkste.

09022011372.jpg

Nog even het kleppendeksel voor een deel gepolijst. Zitten nog wat krassen in dus dat is nog heel wat uurtjes polijsten, polijsten, en nog eens polijsten. (was oorspronkelijk goud)

[rquote=1864299&tid=137736&author=louwe 16 klepper]hmm vind je dat makelijker

een koppeling er achter prutsen terwijl de motor er al weer in hangt:o:P:P

tjah een ieder doet het op zijn manier

persoonlijk bouw ik een motor zo compleet mogelijk op

voor die er weer ingaat

ook druk ik er nieuwe krukas keerringen in

dingen kostten weinig en als de tor loshangt

kun je er wel fatsoenlijk bij;)[/rquote]

Is inderdaad makkelijker als de boel los ligt. Helaas was de koppeling nog niet binnen op de dag dat het blok er in gehesen zou worden. Dus de keuze gemaakt om hem er in te hangen en aan de loop te krijgen. Maargoed, dit is de allereerste keer dat ik zoiets (met hulp van een monteur) doe dus ach. Beetje prutsen en fouten maken hoort er nou eenmaal bij. Volgende keer weet ik iig waar de knelpunten zitten. Heb er veel lol aan en dat is het belangrijkste.

09022011372.jpg

Nog even het kleppendeksel voor een deel gepolijst. Zitten nog wat krassen in dus dat is nog heel wat uurtjes polijsten, polijsten, en nog eens polijsten. (was oorspronkelijk goud)

Vandaag nog even het kleppendeksel afgemaakt omdat de brug niet beschikbaar was. Wel aardig resultaat geworden:

10022011378.jpg

10022011379.jpg

10022011380.jpg

Vandaag nog even het kleppendeksel afgemaakt omdat de brug niet beschikbaar was. Wel aardig resultaat geworden:

10022011378.jpg

10022011379.jpg

10022011380.jpg

vandaag de oude kabelboom er in gezet en de boel verder aangesloten. Echter nog enkele vraagjes:

Op de bekabeling van de injectoren zitten 6 keramische weerstanden welke allemaal aan de zelfde massa hangen (zijn aan elkaar geknoopt in die aluminium weerstands behuizing). Moet ik deze weerstanden er volledig tussen uit knippen en gewoon doorknopen om de C30NE injectoren te gebruiken?

Op de 2.5E insteking zit een vacuum potje die op het oude blok was aangesloten op het inlaat spruitstuk. Het C30NE spruitstuk heeft hier geen aansluiting voor. Kan ik dit potje gewoon afdoppen?

Ik kwam nog een slang tegen op het inlaatspruitstuk die ik niet kan plaatsen:

11022011390.jpg

11022011388.jpg

iemand enig idee waar deze heen moet?

Morgen is de koppeling binnen, dus dan is het hopelijk allemaal rijdbaar.

Tot slot kwam ik er achter dat de 30E computer die we hebben een LE jetronic exemplaar is en deze past niet op de connector. Als iemand nog een L jetronic exemplaar heeft dan hoor ik het graag. Eerst maar aan de loop proberen te krijgen met de 25 E computer.

vandaag de oude kabelboom er in gezet en de boel verder aangesloten. Echter nog enkele vraagjes:

Op de bekabeling van de injectoren zitten 6 keramische weerstanden welke allemaal aan de zelfde massa hangen (zijn aan elkaar geknoopt in die aluminium weerstands behuizing). Moet ik deze weerstanden er volledig tussen uit knippen en gewoon doorknopen om de C30NE injectoren te gebruiken?

Op de 2.5E insteking zit een vacuum potje die op het oude blok was aangesloten op het inlaat spruitstuk. Het C30NE spruitstuk heeft hier geen aansluiting voor. Kan ik dit potje gewoon afdoppen?

Ik kwam nog een slang tegen op het inlaatspruitstuk die ik niet kan plaatsen:

11022011390.jpg

11022011388.jpg

iemand enig idee waar deze heen moet?

Morgen is de koppeling binnen, dus dan is het hopelijk allemaal rijdbaar.

Tot slot kwam ik er achter dat de 30E computer die we hebben een LE jetronic exemplaar is en deze past niet op de connector. Als iemand nog een L jetronic exemplaar heeft dan hoor ik het graag. Eerst maar aan de loop proberen te krijgen met de 25 E computer.

[rquote=1865990&tid=137736&author=voederbiet]als het goed is moet dat slangetje naar je KVS reservoir toe.[/rquote]

Op het KVS reservoir zitten 2 aansluitingen. Onderste gaat naar de radiator (denk ik) en de bovenste is niet helemaal duidelijk. Maar de slang is te kort om KVS reservoir de bereiken. Ik heb 3 spruitstukken liggen met allemaal zo'n kort slangetje.

[rquote=1865990&tid=137736&author=voederbiet]als het goed is moet dat slangetje naar je KVS reservoir toe.[/rquote]

Op het KVS reservoir zitten 2 aansluitingen. Onderste gaat naar de radiator (denk ik) en de bovenste is niet helemaal duidelijk. Maar de slang is te kort om KVS reservoir de bereiken. Ik heb 3 spruitstukken liggen met allemaal zo'n kort slangetje.

dat 1 slang van boven op je radiateur naar het tankje gaat klopt, bij mijn 24v gaat er ook een slang vanaf de gasklep naar het tankje, en bij een C30NE zit de gasklep ongeveer ook opdezelfde plek, maar zit bij een monza het reservoir wat verder weg als bij een omega/senator

Terug
Naar boven