• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Monza Motorswap 2.5 E --> C30NE

Startmotor relais kabel is inderdaad zwart rood. Alles is aangesloten op een tweede zwart rood kabeltje en een wit kabeltje na. De tweede zwart/rode komt ook bij de startmotor uit samen met een dikke rode maar dit is een "mannetje" qua aansluiting (alle genoemde kabels komen dus vanuit het schutbord). Waar zijn deze voor? Denk dat ik hem kan vastknopen aan de startmotor relais kabel maar weet het niet zeker. En het dus nog een witte kabel over, deze zal ook wel voor een metersignaal zijn oid nog even uitzoeken dus.

vagekabel2.jpg

In de gele cirkel zie je de zwart rode kabel voor het startmotor relais. (female stekkertje, deze zit dus op het startmotor relais)

In de rode cirkel zie je nog een glimp van een dikke rode kabel die ook op de startmotor komt, en hier zit dus ook een zwart/rode kabel bij (male stekkertje)

Maargoed, Oliekoeler zit er in, alle electra (op de overgebleven zwart/rode en witte kabel na) is aangesloten en weg gewerkt, koelsysteem en vacuum helemaal aangesloten. Alles zit eigenlijk nu op zijn plek. Moet alleen de radiator nog even aan de bovenkant laten persen/solderen en de krukas keerringen plaatsen + vliegwiel er in hangen. Dan is het hele motorblok verhaal afgerond.

Dan blijft er nog over:

Koppeling plaatsen

Keerringen in de bak vervangen

Keerring cardan vervangen (iemand enig idee hoeveel Nm de cardan bout bij de keerring moet worden vast gezet?)

Uitlaat plaatsen/lassen

Gat in de accubak lassen

(vermoedelijk) massaprobleem digidash oplossen

p1060293.jpg

Blok zoals het er nu uitziet

Morgen eindelijk maar toch D-day!!

hoe ga je dat doen met lpg menstuk

deze zat zover ik nog weet tussen lmm

en de bakck-fire klep tussen de slang ,maar zie hem bij jou niet zitten

hoe ga je dat doen met lpg menstuk

en de bakck-fire klep tussen de slang ,maar zie hem bij jou niet zitten

[rquote=1874830&tid=137736&author=mantadevil]hoe ga je dat doen met lpg menstuk

en de bakck-fire klep tussen de slang ,maar zie hem bij jou niet zitten [/rquote]

Voorlopig komt er even geen gas in. Eerst moet hij goed op benzine lopen, en er moet iig een zwaardere verdamper in ter voorkoming van backfire. Budget is al aardig overschreden, dus die verdamper moet nog even wachten.

Maar als hij er in komt dan zal het mengstuk ergens in die buis moeten worden gepropt. Open lucht filter zit er nu echt perfect in, valt precies achter de koplamp. Er zat een of andere vage veer die het knipperlicht op zijn plek hield, maar die heb ik verwijderd. Moet wel andere knipperlichten hebben want de bevestiging is bij allebei afgebroken. Normaal zitten ze met klemmetjes aan de koplamp vast. :cool:

[rquote=1874830&tid=137736&author=mantadevil]hoe ga je dat doen met lpg menstuk

en de bakck-fire klep tussen de slang ,maar zie hem bij jou niet zitten [/rquote]

Voorlopig komt er even geen gas in. Eerst moet hij goed op benzine lopen, en er moet iig een zwaardere verdamper in ter voorkoming van backfire. Budget is al aardig overschreden, dus die verdamper moet nog even wachten.

Maar als hij er in komt dan zal het mengstuk ergens in die buis moeten worden gepropt. Open lucht filter zit er nu echt perfect in, valt precies achter de koplamp. Er zat een of andere vage veer die het knipperlicht op zijn plek hield, maar die heb ik verwijderd. Moet wel andere knipperlichten hebben want de bevestiging is bij allebei afgebroken. Normaal zitten ze met klemmetjes aan de koplamp vast. :cool:

Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).

Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).

[rquote=1874882&tid=137736&author=rinus de boer]Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).[/rquote]

En die kameraad van m ij maar beginnen aan een "opeltje" omdat de onderdelen zo lekker voor handen liggen en goedkoop zijn :afro :D Kadetje is toch goedkoper denk ik :P

[rquote=1874882&tid=137736&author=rinus de boer]Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).[/rquote]

En die kameraad van m ij maar beginnen aan een "opeltje" omdat de onderdelen zo lekker voor handen liggen en goedkoop zijn :afro :D Kadetje is toch goedkoper denk ik :P

hahahah ja dat knipperlicht

die heb ik wel eens lopen zoeken ja

na een back-fire vloog het knipperlicht eruit

toen zat dat veertje der ook al aan ja ,denk dat bij de vorige eigenaar het ook eens zo gebeurd is :D

hahahah ja dat knipperlicht

die heb ik wel eens lopen zoeken ja

na een back-fire vloog het knipperlicht eruit

toen zat dat veertje der ook al aan ja ,denk dat bij de vorige eigenaar het ook eens zo gebeurd is :D

[rquote=1874925&tid=137736&author=peter777][rquote=1874882&tid=137736&author=rinus de boer]Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).[/rquote]

En die kameraad van m ij maar beginnen aan een "opeltje" omdat de onderdelen zo lekker voor handen liggen en goedkoop zijn :afro :D Kadetje is toch goedkoper denk ik :P[/rquote]

Het enige europeese merk, dat de after-sales goed geregeld heeft is Mercedes. daar kun je van een auto uit de 50' er jaren gewoon bij de dealer nieuwe onderdelen bestellen. mercedes houdt dat gewoon in ere. Zou ik een SL190 voor de deur hebben staan, kan ik gewoon daarvoor onderdelen halen. Bij Opel is het 10 jaar na uitloop model al slecht.

[rquote=1874925&tid=137736&author=peter777][rquote=1874882&tid=137736&author=rinus de boer]Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).[/rquote]

En die kameraad van m ij maar beginnen aan een "opeltje" omdat de onderdelen zo lekker voor handen liggen en goedkoop zijn :afro :D Kadetje is toch goedkoper denk ik :P[/rquote]

Het enige europeese merk, dat de after-sales goed geregeld heeft is Mercedes. daar kun je van een auto uit de 50' er jaren gewoon bij de dealer nieuwe onderdelen bestellen. mercedes houdt dat gewoon in ere. Zou ik een SL190 voor de deur hebben staan, kan ik gewoon daarvoor onderdelen halen. Bij Opel is het 10 jaar na uitloop model al slecht.

Haal die knipperlichten uit australie:

Dikke 20€ de 2 en nog eens 2/3 tientjes voor het opsturen...

Als je wat zoekt vind je ze nog goedkoper...

Haal die knipperlichten uit australie:

Dikke 20€ de 2 en nog eens 2/3 tientjes voor het opsturen...

Als je wat zoekt vind je ze nog goedkoper...

Op zo,n kleine bedragen zit geen invoer belasting,laat gewoon ebay gift 14$ invullen door de Aussie die het opstuurt..

Kleine kans dat je dan iets moet betalen.

Op zo,n kleine bedragen zit geen invoer belasting,laat gewoon ebay gift 14$ invullen door de Aussie die het opstuurt..

Kleine kans dat je dan iets moet betalen.

Die knipperlichten zijn optische verfraaing :) Eerst maar eens het ding aan de loop krijgen.

Vandaag alles opgebouwd, aangesloten en contact omgedraaid. Resultaat: nada. Startmotor draait rond, de benzine pomp geeft druk en de bougies geven vonk. Maar hij slaat helemaal niet aan. Heb de remreiniger test in de inlaat nog geprobeerd dit werk ook niet. Iets staat helemaal niet op tijd. Distributieketting is niet los geweest, dus dat kan het niet zijn. Heb de onsteking van de 2.5 over gezet naar de 3.0. Voor zover ik kon zien kan deze er maar op 1 manier in. Rotor kan er ook maar op 1 manier in. Is het mogelijk dat het tandwiel van de ontsteking er 180 graden verkeerd om in zit? Kreeg wel een goeie oude bekende backfire achtige plof en een half verbrande benzine lucht.

Pluspunt is dat het digidash spontaan weer tot leven is gekomen, en de motor ruimte ziet er fraai uit. Maargoed als die niet loopt heb je er niet zo veel aan :cry

Terug
Naar boven