• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraag over stuur naaf van een vectra b

weet iemand als ik mijn sport stuur van me astra f /gsi ook in mij vectra b kan over zeten met de zelfde naaf of zit er verschil in ?

naaf is gelijk..

Geen sleepring in de Vectra aanwezig, maar een Stuurlint ivm Airbag en *Stuurwiebediening voor de Radio (* = Optie)

Willem

wim, weet jij of de gele kabel, die alles ontsteekt, ook het zelfde is? Heb alles nog niet los gehaald in de F, maar wil mn Irmscher Vec B stuur er in hebben...

@wim-v6 wrote:naaf is gelijk..

Geen sleepring in de Vectra aanwezig, maar een Stuurlint ivm Airbag en *Stuurwiebediening voor de Radio (* = Optie)

Willem

die airbag wil ik er niet meer in hebben dus kan het gewoon om zeten ?

ja, klopt, alleen werken bij een aanrijden, geen airbags EN Gordelspanners meer.

Deze worden door het systeem uitgeschakeld omdat het systeem in storing staat.

Willem

@wim-v6 wrote:ja, klopt, alleen werken bij een aanrijden, geen airbags EN Gordelspanners meer.

Deze worden door het systeem uitgeschakeld omdat het systeem in storing staat.

Willem

jah weet ik ma airbags ben ik niet zo voor maar ik vind niet erg als dat allemaal niet werkt

volgens mij krijg je hem zelfs niet meer door de keuring heen.

want alle veiligheids systemen die op een auto zitten moeten werken en mogen niet in storing staan.

gr martijn

Nee hoor, hooguit krijg je een.AC melding op t keurings rapport (advies punt)

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Bij ons in België krijg je hem niet door de keuring zonder airbag... Heb ook een stuurnaaf van een Corsa B gekocht (past er ook op) en wil hier ook een sportstuur zonder airbag opzetten maar wat moet ik doen om die foutmelding te omzeilen zodat mijn gordelspanners en andere airbag blijft werken?

Grtz

@wim-v6 wrote:Nee hoor, hooguit krijg je een.AC melding op t keurings rapport (advies punt)

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

je hebt hellemaal gelijk wim.

Airbag De werking van het airbagcontrolelampje moet worden gecontroleerd. Het mag blijven branden en ook mag een airbag ontbreken. Hiervan wordt dan een opmerking gemaakt op het keuringsrapport.

APK zal het probleem niet zijn maar zou wel eens de kleine letters in je verzekeringspolis lezen. Weet niet of hier iets van in staat maar die dieven proberen altijd onder vergoedingen uit te komen, dus sta er niet van de kijken dat er ergens wat van in je polis beschreven staat. Zeker als het bij je APK vermeld wordt staat het dus ook centraal geregistreerd.

Nooit eens gecontroleerd of deze veiligheid systeem onderdeel uitmaken van je verzekering maar misschien dat er iemand hier ervaring mee heeft.

Terug
Naar boven