• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Verlagen. HULP nodig!

CorsaSport90

Post weinig
Als ik mijn auto wil verlagen,moet ik dan nieuwe schroefset kopen,of kan ik ook alleen verlagingsveren kopen?

Ik heb nu nog gwoon alles standaard onder me auto staan,dus zit nog niks kwa verlaging onder.

thankx

Als je meer dan 30mm gaat verlagen moet je ook andere schokbrekers er onder zetten.

60/40 is een mooie verlaging, staat de corsa goed.

Koop dan wel een wegliggingsset, met veren & schokbrekers wat op elkaar afgestemd zijn. Anders gaat het niet goed komen.

En, hoe hanskadett al zei, auto daarna laten uitlijnen.

(Misschien is een schroefsetje toch een optie)

Als je meer dan 30mm gaat verlagen moet je ook andere schokbrekers er onder zetten.

60/40 is een mooie verlaging, staat de corsa goed.

Koop dan wel een wegliggingsset, met veren & schokbrekers wat op elkaar afgestemd zijn. Anders gaat het niet goed komen.

En, hoe hanskadett al zei, auto daarna laten uitlijnen.

(Misschien is een schroefsetje toch een optie)

ligt er aan wat je wil,als je een beetje wil zakken dan zijn losse veren wel ok.

maar als je goed laag wil is een schroefset het beste.

zowiezo zou ik voor de schroefset gaan.

je kan de hoogte zelf bepalen en ze zijn lekker stug.

je moet wel je wagen daarna laten uitlijnen anders spoort hij als een gek

ligt er aan wat je wil,als je een beetje wil zakken dan zijn losse veren wel ok.

maar als je goed laag wil is een schroefset het beste.

zowiezo zou ik voor de schroefset gaan.

je kan de hoogte zelf bepalen en ze zijn lekker stug.

je moet wel je wagen daarna laten uitlijnen anders spoort hij als een gek

vaste 60/40 verlaging is niets mis mee.

Ik ben zelf niet zo vam die goedkope china dingen.

als je bijv naar een weitec setje kijkt dan is dat prijs kwalieit gewoon erg goed.

Gewoon lekker voor een vaste verlaging gaan. Heb je ook geen gezeur met velgen en banden die niet meer passen etc..

vaste 60/40 verlaging is niets mis mee.

Ik ben zelf niet zo vam die goedkope china dingen.

als je bijv naar een weitec setje kijkt dan is dat prijs kwalieit gewoon erg goed.

Gewoon lekker voor een vaste verlaging gaan. Heb je ook geen gezeur met velgen en banden die niet meer passen etc..

Ik heb ook altijd goede ervaringen gehad met weitec.

Heb ik op m'n astra f HB, astra f cabrio en corsa b gsi gehad, en zit nu ook een setje onder m'n B-tje sport.

Ik heb ook altijd goede ervaringen gehad met weitec.

Heb ik op m'n astra f HB, astra f cabrio en corsa b gsi gehad, en zit nu ook een setje onder m'n B-tje sport.

Terug
Naar boven