• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over winterbanden > wel of geen wieldop plaatsen?

Het is dat ik bij m'n signum winterbanden+wieldoppen kreeg, anders had ik mooi op zwart staal rondgereden.

Het is maar net wat je wil dus...

en dan weer lekker rammen op je wielen als je ze weer los moet hebben. Zelfs met wat vet er tussen is het gewoon...K*T

:thumbup

@Fearless wrote:Wel doppen doen, er komt dan net wat minder pekel op de naafjes en dan krijg jeje wielen dus makkelijker los. Het gaat roesten

Anderen zeggen dat je juist zonder doppen moet rijden omdat er dan zeker geen sneeuw met pekel achter blijft hangen, waardoor het minder roest zonder doppen.....

Ik zou gewoon wat vaseline op de naaf en centreerring doen, dan komen ze er altijd makkelijk af.

Ik heb de wieldoppen bij heuts gekocht, en ze zaten niet echt vast op de velg.

Maar ik heb het opgelost met een stuk binnenband van een fiets.

Ik heb een stuk binnenband met een kabelbinder op 4 clips vast gemaakt.

Wieldop zit nu knoervast.

Moet echt veel meer kracht zetten om hem eraf te krijgen.

Zal nu minder snel eraf gaan.

DSC00998.jpg

Terug
Naar boven