• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag voor een vriend, Astra H radio vervangen

Goedenavond allemaal!

Ik heb zelf geen Opel, maar een goeie vriend van me wel. Onlangs voor z'n verjaardag, heb ik een radioframe met ISO verloopkabels voor hem gekocht via Winparts. Hij wilt al jaren lang muziek in de auto.

Hij is een leek op auto's, nu ben ik ook geen expert maar heb wel redelijk wat radio's vervangen in al m'n auto's. Alleen bij hem lijkt het totaal niet te lukken.

Heb nu al 3 kabelsets en 4 verschillende radio's geprobeerd, waarvan ik weet dat ze 100% werken. Werkend uit auto's gehaald, en toen ik ze er weer in deed, deden ze het allemaal prima.

Is er iets wat ik fout doe? Ik heb kabels gecontroleerd, alles zou op de juiste plaats moeten zitten. Radio gaat niet aan, niet op acc of met lopende motor.

Het gaat om een 2007 Astra H vijfdeurs non-start stop met een CD30.

Als iemand bijvoorbeeld een foto heeft hoe hun wel werkende radio zit aangesloten, zou dat al heel erg helpen! Ik kom er echt niet uit.

Als een dergelijk topic al vaker is langsgekomen dan excuses daarvoor!

Alvast bedankt allen!

Er is geen geschakelde Plus aanwezig in een Astra H, dus je moet die of zelf aanleggen of een speciale canbus geschakelde radio aanschaffen.

Heel veel radios zijn canbus ready, maar dan bedoelen ze enkel vaak de stuurbediening.

Terug
Naar boven