• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag welke merk zomer banden? 91y of 94y?

@Bandenservice 40 wrote:@ Opeltje17

Ik heb nou al 9 maanden een bandenbedrijf. In deze 9 maanden heb ik tot op heden 4 klanten gehad, die klachten hadden over de Sessanta's. Zoveel klachten heb ik nog nooit over een specifiek band gehad.

Sessanta is zeer mooi om te zien ivm mooie profiel, dat is ook de reden dat mensen perse die band willen, maar valt tegen.

3 klachten gingen over lawaai en 1 ging over aquaplanning in de bochten met regen. (kan te wijten zijn aan extreem lange groeven, slechte afvoer, Golf6 GTi)

Dat is dan ook de reden dat ik de Sessanta niet aanraad.

Mee eens, Had ze zelf ook wel geteld 1 dag, ze maken lawaai ( wiellager geluid ) heb ze er gelijk weer af gehaald. Rij nu op michelin pilotsport 3 en deze hoor je niet.

het is inderdaad een leuk profiel maar daar houd het ook bij op.

Heb zelf ook Hankook Ventus Prime² gehad als 215/45/17 en ben hier SUPERTEVREDEN over!

moest laatst hard remmen in de regen en deed dit PERFECT! ook qua slijtage is er na 1.5 jaar zo goed als niets aan. echt zgan! :thumb

Zal ze binnenkort eens op dr proef stellen Seth.

Rijdt nu op Michelin Pilot Sport 3 215-45-17 91W xl op mijn Vectra-B 3.0 V6 Caravan.

Heb ze er donderdag op laten zetten, en nu al dik 1000km weg.

Wat een fijne band zeg.

Nog niet goed kunnen testen op nat.

Kan er knap haaks de hoek mee om.

Ook boven de 200km/u lekker stabiel.

Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

Nou Bij sportief rijgedrag moet de mijne ook niet echt onderdoen maar heb hem natuurlijk niet extreem getest hé. Ik rij 150 km/u tops dus alles daarboven weet ik niet ;)

@Opeltje17 wrote:

Maar ik ga er ook afscheid van nemen(me vader neemt ze over) ga nu over op conti sportcontact 5 met ander velgen.

Ik zou je eerder Michelin Pilot Sport3 aanraden ipv Continental Sportcontact5

Ze zijn namelijk bijna net zo duur, terwijl de Michelin toch stukken beter is. Hierbij komt ook dat een Michelin meer km's maakt t.o.v. de sneller slijtende Conti's.

@wim-v6

De banden rijden zo fijn, omdat jij gewoon een goede bandenboer heb denk ik :afro

Volgens mij ligt het niet aan je banden, maar aan je bandenboer lol

Als mijn Hankook aan vervanging toe zijn komen er bij mij weer nieuwe Hankook onder zijn gewoon perfecte banden voor een zachte prijs. :thumb

Terug
Naar boven