• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje betreft : IPF van EDS

Het ipf systeem is niet te vergelijken met een vrij programmeerbaar management system!!

wat het ipf doet is vrij simpel.

je laadt via je computer / usb een programma op het ipf device

daarna verbind je de ipf via tech2 aansluiting aan je auto

vervolgens laadt je de gewijzigde (gedownloade) software in je ecu.

en zo te lezen werkt het ook met windows 7.

uhm, ik heb er hier één liggen en heb hem al verschillende keren gebruikt en je hebt echt geen tech2 nodig.

Een obd aansluiting heeft iedere auto.

De tech2 is een apparaat wat de dealer gebruikt om hem te programmeren/software updaten etc.

de tech2 heb je niet nodig, de ipf verbindt je rechtstreeks met de de auto. Op windows 7 werkt het niet (tenzij je vmware of iets dergelijks gebruikt om toch windows xp te draaien).

Niet elke auto heeft een OBD, bij Opel ook wel genoemd TECH of TECH2 aansluiting!

En daarnaast moet je lezen wat ik schrijf, ik schrijf nergens dat je een TECH 2 apparaat nodig hebt! :wtf

Maar voor de TS als zijn motor nog in de originele auto zit, dan is de OBD aansluiting gelijk aan wat ik TECH2 aansluiting noem.

uhm, ik heb er hier één liggen en heb hem al verschillende keren gebruikt en je hebt echt geen tech2 nodig.

Een obd aansluiting heeft iedere auto.

De tech2 is een apparaat wat de dealer gebruikt om hem te programmeren/software updaten etc.

Niet elke auto heeft een OBD, bij Opel ook wel genoemd TECH of TECH2 aansluiting!

En daarnaast moet je lezen wat ik schrijf, ik schrijf nergens dat je een TECH 2 apparaat nodig hebt! :wtf

Maar voor de TS als zijn motor nog in de originele auto zit, dan is de OBD aansluiting gelijk aan wat ik TECH2 aansluiting noem.

Terug
Naar boven