• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje betreft opel astra 1.6 si motoer 1993

Mede opel bezitters.

Mijn Opel Astra uit 1993 heeft een aantal dingetjes die ik graag ook zou lossen.

1. De voorste poelie van de v snaar piept erg tijdens het rijden die het dichtst bij de radiateur zit bovenaan.

Welk onderdeel is dat? Zodat ik deze kan vervangen.

2. Tijdens het rijden "verslikt" de auto zich nog wel eens, dus tijdens het acceleren houdt ie wel eens en om daarna wel weer gewoon door te trekken. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Er is een open lucht filter gemonteerd. Zou het terug plaatsen van het originele filter uitkomst kunnen bieden????

3. Ik heb geen idee wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is zijn er mensen hier de dit kunnen, aangezien een garage al 500 rekent?

Alvast bedankt.

Allemaal fijne Kerstdagen en een Happy Opel rijk 2012 gewenst.

Groeten Ronald

Leiden

Een distributieriem vervangen 500 Euro ?????????????????????

dan gauw naar een andere garage gaan.

Distributie,spanrol,waterpomp en thermostaat + montage moet maximaal 300 kosten.

heb dit al zo vaak laten doen en elke keer is de rekening hetzelfde.

Is het niet de V-snaar die piept ?

Die kun je simpel opspannen door de dynamo iets los te maken en dan kun je de V-snaar strakker zetten.

Punt 2 van jou weet ik zo niet.

Voor de rest: Welkom hier op dit mooie forum en nog een prettige dag toegewenst !!

Rik :)

Punt 2: Gewoon proberen het orginele filter weer te plaatsen merk je het van zelf, veel werk is het in ieder geval niet.

Gerrit ;)

Terug
Naar boven