@schuitje wrote:@Aapje wrote:Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers 't niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben... Wist ik ook niet.
Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.
Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor 't zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.
maar het rijdt wel leuk een opgepepte ohv kan ik je zeggen, en gewoon de stuurkarakteristiek van de 1200 behouden :thumb
@fredje wrote:Even zomaar n ideetje, rij je alleen op lpg, of start je op benzine???
Als je namelijk alleen op lpg rijd, en het benzinesysteem nooit gebruikt zou je in theorie alleen n gasklep in de juiste diameter kunnen monteren op je spruitstuk en daar een gasmengstuk op zetten.
ik start op benzine en schaked dan over op lpg
Op die manier gebruik je je gas optimaal, als het tenminste goed afgesteld is (of evt twee kleine gaskleppen (motorfiets?))
Het grote nadeel van een mengstuk is namelijk de kleinere diameter, waardoor de prestaties op benzine ook iets achteruit gaan, dit zou je dus kunnen opvangen met een iets grotere gasklep en daarbij behorend mengstuk.
Of t ook in t echt gaat werken weet ik niet, maar in mijn hoofd iig wel :afro :thumb