• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje Monza GSE

Zeker dat maar van die hoogte verstelbare schokbrekers die ie nieuw heeft gekocht van mij zit toch geen bon bij :P.

Die auto vertrouw ik zeker als goed,alleen het bj zit niet echt mee :(

Mijn GSE weegt bijna 1500kg en heeft een C30NE uit een Omege met 4-gang automaat ook uit een Omega,deze loopt op de autobaan met 110/120/130 rond de 1 op 10/11 en korte stukken rond de 1 op 7/8 bij normaal gebruik.

laste weekeind ben ik 208 km gereden en 20.2 liter getankt.

snelheid tussen 70/80 zo een 30km en de rest snelweg 120/150

Zal wel kloppen een 24V en een C30NE zijn met elkaar te vergelijken kwa verbruik al is een 24V iets pittiger/anders van karakter.

Handbak is op de autobaan iets schadelijker met verbruik deze is nl wat korter overgebracht 0,81 in de 5de gang bij een Getrag 265 en een 4-gang aut 0,69 met beide een 3.45 achteras,als je met beide continu 120 zou rijden zou de aut iets zuiniger zijn,maar korte stukken is de handbak weer zuiniger.

De C30SE en C30NE (177pk) zijn goed op benzine dagelijks te rijden,de rest van de dingen 30E L-jetronic en LE en de 30I dingen zijn grote zuipers die niet veel presteren als je kijkt naar verbruik en prestatie dan.

De ergste combinatie kwa verbruik is wel een Monza/Senator A1 30E L-jetronic 3-gang automaat en een 3.45 achteras dan kun je maar beter een bulk contract met shell of texaco maken dan is 17/18L op 100 niks aparts.

origineel gepost door agron

BMtM1HgCGkKGrHgoOKiQEjlLmEZtBJmC7F7.jpg

Manfred van 'Die Ludolfs' king: :D

Je eigen auto ?

Groetjes,

Sjors

origineel gepost door Sjors-V6

origineel gepost door agron

BMtM1HgCGkKGrHgoOKiQEjlLmEZtBJmC7F7.jpg

Manfred van 'Die Ludolfs' king: :D

Je eigen auto ?

Groetjes,

Sjors ik ben mee geweest met agron om die monza te halen

origineel gepost door Opelkees

het is de Monza niet geworden.

is wel een hele nette auto met wat kleine minpuntjes.

er zitten wel heel veel rezerve onderdelen bij:wors

ik rijdt voorlopig even met wat heel anders

wat zijn de minpuntjes als ik vragen mag ?

wil misschien ook eens gaan kijken

Terug
Naar boven