• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje opfrissen c18xe

Ik zou kopbouten niet opnieuw gebruiken, aangezien ze al 'opgerekt' zijn door de eerste keer aandraaien. Bij een tweede keer aandraaien met het juiste moment, rek je ze dus nog verder uit. En zo duur zijn ze niet.

Succes er verder mee!

@RISL even lezen voordat je zoiets post!!

Hij zegt dat hij ARP kopbouten (eigenlijk STUDS) heeft, die zijn echt herbruikbaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

@Arnold, waarom niet gelijk alle andere boutjes vervangen door ARP?

En onderdelen enzo bestellen via www.duparts.nl is ook een stuk goedkoper dan bij de dealer en altijd origineel GM spul ook nog :thumbup

@RISL even lezen voordat je zoiets post!!

Hij zegt dat hij ARP kopbouten (eigenlijk STUDS) heeft, die zijn echt herbruikbaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

@Arnold, waarom niet gelijk alle andere boutjes vervangen door ARP?

En onderdelen enzo bestellen via www.duparts.nl is ook een stuk goedkoper dan bij de dealer en altijd origineel GM spul ook nog :thumbup

dit is een kleine test ik had het nog nooit gedaan en zag er nogal tegenop dus eerst maar wat low budget in elkaar zetten

en vind de arp bouten voor de krukkas en drijfstangen en viegwiel aardig aan de prijs voor deze motor ben tot nu toe kwijt

krukas lagers high perf 65 euro

drijfstang lagers high perf 60 euro

zuigerveren 20 euro per cil

pakkingset onderblok 90 euro

koppaking 23 euro

keeringbakzijde 34 euro

kop vlakken 22,50

allemaal wel ex btw

de distributieriem span en looprollen had ik nog nieuw net als een complete kopset seals keeringen pakkingen enz

straks mischien nog wat boutjes en moertjes en een kannetje olie ben ik rond de 600 euro klaar

nu ik het weer in elkaar heb viel het reuze mee ook de zuigerveren had ik er zomaar in nu nog even op een paar pakkingen en de cil kop wachten en dan maar afwachten hoe het loopt

zuigers zitten wel heel erg strak in de cilinders vergeleken met eerst :hmmz

maar als het allemaal lukt ga ik met mijn andere blok bezig ook een c18xe deze wil ik zo snel mogelijk maken ook nieuwe zuigers krukas afdraaien/slijpen enz dus daar komen wel arp bouten in en dan gaat de motor die ik nu klaar heb op reserve

zal morgen weer even wat foto,s maken

groeten arnold

dit is een kleine test ik had het nog nooit gedaan en zag er nogal tegenop dus eerst maar wat low budget in elkaar zetten

en vind de arp bouten voor de krukkas en drijfstangen en viegwiel aardig aan de prijs voor deze motor ben tot nu toe kwijt

krukas lagers high perf 65 euro

drijfstang lagers high perf 60 euro

zuigerveren 20 euro per cil

pakkingset onderblok 90 euro

koppaking 23 euro

keeringbakzijde 34 euro

kop vlakken 22,50

allemaal wel ex btw

de distributieriem span en looprollen had ik nog nieuw net als een complete kopset seals keeringen pakkingen enz

straks mischien nog wat boutjes en moertjes en een kannetje olie ben ik rond de 600 euro klaar

nu ik het weer in elkaar heb viel het reuze mee ook de zuigerveren had ik er zomaar in nu nog even op een paar pakkingen en de cil kop wachten en dan maar afwachten hoe het loopt

zuigers zitten wel heel erg strak in de cilinders vergeleken met eerst :hmmz

maar als het allemaal lukt ga ik met mijn andere blok bezig ook een c18xe deze wil ik zo snel mogelijk maken ook nieuwe zuigers krukas afdraaien/slijpen enz dus daar komen wel arp bouten in en dan gaat de motor die ik nu klaar heb op reserve

zal morgen weer even wat foto,s maken

groeten arnold

Hey, ik ken die ARP bouten helemaal niet. Zie er ook het nut niet zo van in, kopbouten zijn helemaal niet duur, dus waarom niet originelen gebruiken en gewoon vervangen bij revisie. Ik neem aan dat je het niet wekelijks uit elkaar wil halen.

Dat je die ARP-bouten "studs" noemt, vind ik ook vreemd. Studs zijn draadeinden, zonder kop dus, zoals veel gebruikt in de offshore, en dus iets heel anders als een bout.

Hey, ik ken die ARP bouten helemaal niet. Zie er ook het nut niet zo van in, kopbouten zijn helemaal niet duur, dus waarom niet originelen gebruiken en gewoon vervangen bij revisie. Ik neem aan dat je het niet wekelijks uit elkaar wil halen.

Dat je die ARP-bouten "studs" noemt, vind ik ook vreemd. Studs zijn draadeinden, zonder kop dus, zoals veel gebruikt in de offshore, en dus iets heel anders als een bout.

Terug
Naar boven