• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over 3.0e Senator. (update)

Schakelen gaat over het algemeen soepel, echter soms (bij weinig olie) komt ie wat later op gang, en dan slaat ie er met een schokje in. Als ik het olie bijgevuld heb tot peil, dan komt ie wel beter op gang, schakelt ie wel wat minder soepel geloof ik, maar het is allemaal wat twijfelachtig.

Waarschijnlijk a.s. zaterdagmiddag de auto maar eens omhoog, en er ff onder kijken. Ik hoef er gelukkig niet dagelijks mee op pad, dus dat scheelt dan weer.

ja maar juist dat je er dagelijks niet mee hoeft te rijden, moet ie wel goed zijn als je er mee weg wilt :D

Zo, heb nog ff verder naar symptomen gezocht op het internet, van een verrotte vacuum modulator, en ben er vrijwel zeker van dat ie stuk is.

Nu zit ik te zoeken voor een vervanger, maar heb ik de keuze uit:

een gewone, afstelbaar 10-11 lbs

een gewone, niet afstelbaar 10-11 lbs

en een blauwe streep, niet afstelbaar 15-16 lbs.

Wat is het verschil in deze 3?

Ik heb mezelf maar eens een afstelbare besteld, de anderen zijn bedoeld voor als je een andere dan standaard onderdruk in je inlaat hebt.

Bedankt!

Ik laat het ff weten of dat dan al het geze*k oplost :)

Je hebt dan misschien het olieverbruik van de bak opgelost,maar je hebt nog steeds die tip/rammel in je kop en die echt slechte oliedruk,en dan heb je nog die 3-gang bak die geen fuck waard is voor autobaan ritten en de eigenschap heeft om incontinent te zijn.

Daarom zou ik persoonlijk niet verder willen met zo,n blok en bak,opmaken kost om en om hetzelfde als een 2de hands goed blok en 4-gang automaat.

Maar das mijn mening.

Hmm, die oliedrukmeter die is niet goed snik, dus wat dat betreft.

Voor wat betreft de kop, het lijkt allemaal alleszins mee te vallen.

De tijd zal het leren :)

Vacuum-modulator vervangen, en schakelt weer fijn, geen kuren meer wat dat betreft.

Nu nog effe de koelvloeistof vervangen voordat t echt gaat vriezen, want weet niet wat er nu in zit, en dan nog wat kleinigheidjes.

:)

Terug
Naar boven