• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over distributieriem 1.6 8v..

darknight2003

Post weleens wat
Beste mensen,

Ik heb 20000km mijn distributieriem vervangen (+ de rest) en ging hem vandaag even controleren omdat ik dat wel zo fijn vind:).

Nu lijkt het wel of de looprol niet beweegt als je gas geeft (hij draait wel gewoon), Hij moet zichzelf toch spannen lijkt mij.. Of werkt dit alleen met de waterpomp? Bij vw is dit wel het geval alleen werkt de spanning anders.. Zou er nou iets fout zitten, lijkt me niet? Dan zou hij er toch al afgelopen zijn??

Ik dacht vraag het toch even na..

Het gaat om een Z1.6SE motor.

Nou ik kan je vertellen dat als de looprol niet mee zou lopen dat het dan heel gauw gebeurd is met je riempje dus nee niks aan de hand.

Verder ook geen rare geluiden?

Ik begon te twijfelen omdat hij vanochtend tijdens een koude start eventjes een tikkend geluidje maakte bij de rechterwielzijde ook echt bijde wielkuip.. Misschien is het wel de gewone spanner van de v snaar al zit er net een nieuwe op.. Maar na een hele dag stilstaan bij me werk en starte hem daar was er niks meer aan de hand, toch maar even gekeken haha.

Deze riem moet je van tevoren op een bepaalde voorspanning zetten door middel van het draaien van de waterpomp. Op de spanner zit een soort pijltje waar hij moet komen te staan.

Verder kan er vrij weinig aan de hand zijn denk ik aangezien hij er al 25000 op zit zonder problemen eigenlijk? Geen lekkages en het blokje is zo droog als ik weet niet wat:D Ook nog geen olieverbruik en dat bij een kmstand van 150000. Even afkloppen!

Die van mij verbruikt ook geen druppel. :thumb En meestal als er wat fout is/gaat gaat het gelijk goed fout.

Terug
Naar boven