• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje over een bekeuring (belangrijk)

Ik snap jullie verontwaardiging. Ik heb zelf ook wel eens een bekeuring gekregen omdat ik geen parkeerschijf gebruikte want ik was me daar niet bewust van. Was een duur half uurtje bij de kapper. In eerste instantie heb ik ook meteen bezwaar aangetekend maar dit werd natuurlijk afgewezen.

Zeker in het geval van iquick snap ik dat je de bekeuring onterecht vind en ik gun hem je vader ook echt niet. Maar regels zijn regels en in beide gevallen hebben jullie de daar geldende regels overtreden en ben je dus terecht gestraft. Zeker een OvJ zal denk ik niks doen met jullie bezwaar omdat het woord van een ambtenaar meer waard is dan het woord van een burger. Als je de parkeerwachter had kunnen vinden had die het misschien wel begrepen omdat hij ook meteen kan zien dat het geen opzet was.

heb je die 186 betaald? dan ken je het vergeten!

k zal mooier vertellen, en is serieus gebeurd!

wij gingen met de hele familie naar zo jaarlijkse markt.

druk natuurlijk dus auto in de berm geparkeerd, 2 autos, die van me schoonouders en de mijne er achter.

tijdje later lopen we terug naar de auto, wat denk je wat? hebben ze er geen linten neer gezet en bordje dat je er niet mag parkeren?

meneer de agent was net bonnetje voor ons aan het schrijven.

uiteraad tegen in gegaan.

maar ons werd als advies gegeven de boete vast et betalen, als de zaak geseponeerd werd kregen wij ons geld weer

dus zo netjes geweest om dat te doen.

mijn schoonouders hadden de boete niet betaald.

krijgen we bericht.. wij moesten gewoon betalen.

komen bij me schoonouders. zaak geseponeerd!!! :wtf :wtf

dat terwijl we precies de zelfde brief hebben gemaakt!

slaat toch helemaal nergens meer op!

maar ja, ben bang dat ik hem wel moet betalen ja, is er niet een 1 of andere regel dat ze je maar 1 keer per zoveel tijd op dezelfde plek mogen flitsen ofzo? haha

k dek dat die agenten ook zo iets hadden van heyyy daar komt die astra weer aan haha die hebben zich natuurlijk dood gelachen.

al weet ik zeker dat ze die dag veel hebben verdiend:P

maar wil wel bezwaar aan maken dat de wegindeling niet duidelijk maakt dat je er 30 mag :jerry

Nee ik heb die 186 euro niet betaalt heb tot maart de tijd :jerry Maar goed ik snap natuurlijk wel dat je boete moet betalen maar het slaat helemaal nergens op dat de boete meteen na het parkeren geschreven is, scheelde maar 1 minuut ofzo. Dan heb ik zoiets van kon je niet waarschuwen? En er zat een beveiliger binnen die ziet die invalideparkeerplaats ook en hij kan ook op de ruit zien of je wel of niet een kaartje hebt. Die heeft mijn vader ook zien parkeren hij had ook kunnen zeggen van meneer u hebt op een invalideplek geparkeerd. Zo sneu gewoon. Die boete boeit mij niet maar, ze konden wel even waarschuwen. Me oom zei ook al van heeft geen zin, maar ja ik ben eigenwijs dus ik ga toch die brief inclusief fotos sturen, helpt het dan nog niet betaal ik em wel.

Waar ik geen bericht van ontvangen heb, is de parkeerboete die ik had gekregen waar ik ook bezwaar op had geschreven. Parkeerde op een bedrijventerrein en je moest dus in de vakken parkeren maar die zakenlui daarow nemen twee parkeerplaatsen inbeslag met hun leasebakken. Ze kunnen amper parkeren waardoor ik met de helft in een parkeerplaats zat en met de helft buiten de parkeervak waardor ik dus een boete van €76 euro kreeg. Ook bezwaar opgedaan maar nogsteeds niks gehoord gelukkig. :jerry

Wat ik hiermee wil zeggen is, bezwaar schrijven helpt tenzij je het goed doet king:

@soepkiepe wrote:dus als ik die 6 euro euro niet over maak krijg ik geen rare brieven in huis?

scheelt me toch weer 18 euro haha.

vind het sowieso raar dat ik over al die 3 boetes 6 euro moet betalen, wrm hebben ze het niet gewoon ff in 1 envelop drukken:P

Die 6 euro is wettelijk bepaald dus maak je maar geen illusies.

Want je bent dan duurder uit dan 18 Euro.

Google hier maar wat over en dan ben je zo uit de droom.

Voor laten komen zoveel mogelijk foto's maken, en absoluut vol blijven houden dat je niet wist dat je daar maar 30 mocht.

Ook zeer duidelijk maken dat je 3 bekeuringen achter elkaar hebt gehad, en dus op dat moment onmogelijk kon weten dat je maar 30 mocht.

Uitkomst zal dan hoogstwaarschijnlijk worden 1 bekeuring betalen, en als je echt mazzel hebt word het geseponeerd.

Maar alles staat en valt of je zeer duidelijk kan maken dat je onmogelijk kon weten dat je daar maar 30 mocht.

Succes.

Terug
Naar boven