• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje over koplampen

rhandy1

Post weinig
Hey mensen,

Ik heb een vraagje heh..

Nou heb ik 2 weken geleden n ongelukje gehad met de auto en is men rechter koplamp geknapt... dus k moet een nieuwe aangezien er (wsl) standaard koplampen in zaten.. die toch niet mooi waren wil ik er dus devil eyes in zetten..

nou kijk ik op een site waar ze ze verkopen staat er deze tekst bij:

Let op!!

De koplampen zijn niet geschikt voor modellen die vanaf fabriek voorzien zijn van xenon

Mijn auto is uit 1995 en kan uit het oude lampje niet echt wijs worden of het nou een xenon lampje is of een halogeen...

Naar mijn denken bestonden er nog geeneens xenonlampen in 95' dus k denk dat ikz e wel gewoon kan bestellen maar ik wil het graag zeker weten van iemand die toevallige ook een tigra uit 95' heeft en weet of er nou xenon of halogeen lampen in zitten :)

anders kan men devil eyes niet kopen als het xenon is :cry

Alvast bedankt voor de info :D

Edit:

oja,, nog even een vraagje om een een of andere reden valt er water door t rooster boven je motorkap op de accu :S

wat dus sluiting veroorzaakt met de + en - duh

weet iemand waar je zo'n afdekdop kan krijgen voor de + of - ? of een bepaalde kap die over dat bakje waar de accu in ligt kan doen? (wel speciaal voor tigra + perfecte pasvorm ofcourse:D)

Tigra's zijn NOOIT geleverd met Xenon.

Xenon is ook niet zomaar een lampje dat uberhaubt lijkt op halogeen licht.

tis meestal veel witter van kleur en helderder, en word vaak als vervelend beschouwd als een auto tegenover over een hobel rijdt omdat het best fel is.

Xenon lamp is een gasontladings lamp.

Accu, daar onstaat ECHT GEEN sluiting hoor, anders hadden ze het zo niet gemaakt!!

ik heb absoluut GEEN problemen daarmee!!

ik rijdt zelf een Combo-B met de zelfde accu plaatsing als de tigra (Corsa-B en tigra zijn Constructie technisch gelijk aan elkaar).

Willem

Tigra's zijn NOOIT geleverd met Xenon.

Xenon is ook niet zomaar een lampje dat uberhaubt lijkt op halogeen licht.

tis meestal veel witter van kleur en helderder, en word vaak als vervelend beschouwd als een auto tegenover over een hobel rijdt omdat het best fel is.

Xenon lamp is een gasontladings lamp.

Accu, daar onstaat ECHT GEEN sluiting hoor, anders hadden ze het zo niet gemaakt!!

ik heb absoluut GEEN problemen daarmee!!

ik rijdt zelf een Combo-B met de zelfde accu plaatsing als de tigra (Corsa-B en tigra zijn Constructie technisch gelijk aan elkaar).

Willem

MOOI :D:D:D:D dan ga ik mijn DEVILEYES bestellen :D:D en k ga ook voor de zekerheid toch maar zo'n accucover halen want dr ligt gewoon water op en sneeuw etc...

GM-tuning parts dus :D

Thanks voor de info :D:D

MOOI :D:D:D:D dan ga ik mijn DEVILEYES bestellen :D:D en k ga ook voor de zekerheid toch maar zo'n accucover halen want dr ligt gewoon water op en sneeuw etc...

GM-tuning parts dus :D

Thanks voor de info :D:D

Zo'n Accu cover is als je het niet voor de looks doet weggesmijst geld.

deze laagspanning systemen geven niks om het water, ik weet niet hoe oud je tigra is, maar zolang zijn er dus al geen problemen met het water op die accu.

Bij mijn Combo gaat dat dus al 12 jaar goed....

bij onze A-Corsa is dat 20jaar prima gegaan..

maar het staat wel leuk...

willem

Zo'n Accu cover is als je het niet voor de looks doet weggesmijst geld.

deze laagspanning systemen geven niks om het water, ik weet niet hoe oud je tigra is, maar zolang zijn er dus al geen problemen met het water op die accu.

Bij mijn Combo gaat dat dus al 12 jaar goed....

bij onze A-Corsa is dat 20jaar prima gegaan..

maar het staat wel leuk...

willem

hmm k neem die kap dan toch maar even in overweging... het uitvallen/koortsluiting maken kan natuurlijk ook nog komen door t feit dat er geen koplamp in zit aan de rechterkant :P

hmm k neem die kap dan toch maar even in overweging... het uitvallen/koortsluiting maken kan natuurlijk ook nog komen door t feit dat er geen koplamp in zit aan de rechterkant :P

nu heb ik nog een vraag wat voor lamp zit er in die koplamp wand bij mijn is er een kapot en weet neit wat voor soort erin moet iemand die dat weet Gr Dennis

nu heb ik nog een vraag wat voor lamp zit er in die koplamp wand bij mijn is er een kapot en weet neit wat voor soort erin moet iemand die dat weet Gr Dennis

wat weer wel leuk is is dat er in de originele een uitsparing zit

in het gat waar de lamp ingaat waar het draadje van de xenon

lamp perfect doorheen kan!

en dan ook nog dat de lamp precies in de "lock" valt ook.. (wisten ze het toen gewoon al of is dit toeval? :P)

wat weer wel leuk is is dat er in de originele een uitsparing zit

in het gat waar de lamp ingaat waar het draadje van de xenon

lamp perfect doorheen kan!

en dan ook nog dat de lamp precies in de "lock" valt ook.. (wisten ze het toen gewoon al of is dit toeval? :P)

agrees with uknowme k had de lampjes uit men oude koplamp gehaald zat n H1 halogeen lamp in...

met n beetje een blauwig glaasje erom :P

wel kloten mag nie rijden tot er nieuwe koplampen op zitte :S:S:S hoop dat de levertijd n beetje snel is :P

agrees with uknowme k had de lampjes uit men oude koplamp gehaald zat n H1 halogeen lamp in...

met n beetje een blauwig glaasje erom :P

wel kloten mag nie rijden tot er nieuwe koplampen op zitte :S:S:S hoop dat de levertijd n beetje snel is :P

Terug
Naar boven