• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje over ombouw naar e-ramen

Freestyler

Post veel
Ik wil mijn Senator A ombouwen naar e-ramen.

Nu ben ik van het weekend aan de achterkant begonnen. Maar toen ik het mechanisme eruit had, leek het of de plaat waar het mechanisme aan vast geschroefd wordt, verschilt tussen hand slinger en e ramen.

Wie kan me vertellen of ik de deuren zelf ook mee over moet zetten???

Of ben ik gewoon scheel geweest en heb ik iets grandioos over het hoofd gezien???

Momenteel zit het handbediende mechanisme er weer terug in, maar man wat een kut werk was dat zeg :ass

weet waar je aan begint Chris.

tis inderdaad een rotklusje, die elec ramen van senator.

ben zelf ook eens bezig geweest met het repareren ervan.

maar volgens mij past een handslinger set, of elect set gewoon in de zelfde deur hoor.

mogelijk moet je de elect wat bijdraaien, voordat hij op de montage gaten past.

rotklus is het zeker. Maar naar mijn idee wel de moeite waard (als het werkt :P)

Maar heb het ding in alle richtingen gedraaid wat ik me maar kon bedenken. Op geen enkele manier kwamen de gaten over een :wtf

Je hebt toevallig geen foto van de plaat achter de binnenpanelen???????

Kunnen we vergelijken :jerry

Er schijnt ook verschil in achterdeuren te zitten zie dit topic

viewtopic.php?f=14&t=168393

misschien dat het daar in zit??

Verschil schijnt te zitten in de C styl bij rekord E1 en E2 (zelf ook nooit opgevallen)

Voor senator A1 en A2 zijn ze het zelfde. Maar staat nergens dat er verschil zit in de deur zelf.

Maar dat wordt van het weekend dus een poging 2 wagen.

@Ghanz wrote:op het oude forum nog?, haico

nee gisteren nog bij het topic van peter z'n C commodore (projekten)

de verschillende achterdeuren heeft er niets mee te maken , de ruit zit ruim voor de C stijl en is bij de rekord-commodore en senator hetzelfde !

hier een foto van de boutgaten ,hoe de motor hoord te zitten.

003-53.jpg

002-62.jpg

de motor zit met de elektrische aansluitingen naar boven.

Kijk, deze is duidelijk.

Wat ik gedaan heb met het her inbouwen van het mechanisme is de kabels kruislings laten lopen (dan gaan ze beide ook op en neer) en daarna zoveel mogelijk op de rol op gedraaid. En daarna met de spanrol de kabel op spanning gebracht (tip: als je hem niet genoeg op spanning krijgt, draai de spanrol dan eens om, werkte hier ook).

Heb ik van het weekend iets te doen :thumbup

En Hans, ik neem me er gewoon lekker de tijd voor. Zorg eerst dat 1 kant klaar is, voordat ik met een andere begin ;)

ik ben vanavond even bezig geweest met de kabels,maar dat gaat niet zo makkelijk als van de handbediening.

er zit op de motor nog een extra wiel voor een omleiding op een of andere manier :hmmz

maar als je erachter ben dan laat het even weten :thumb

En ze zitten erin, zowel links als rechts achter.

Viel eigenlijk nog reuze mee. Kabelboom leggen was meer werk.

Maar het zit en het werkt, daar gaat het immers om :afro

Terug
Naar boven