• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over onderhoudsbeurt

Hallo,

Onlangs heb ik mijn auto weggebracht voor een grote beurt + APK

Nou kreeg ik een telefoontje dat door het vervangen van de brandstoffilters (diesel) waarschijnlijk nog enig lucht in het systeem heeft gezeten waardoor de brandstofpomp stuk is gegaan. :mad:

OK, hij heeft al meer dan 2,5 ton gedraaid maar toch is hij bij de garage stuk gegaan.

Nou proberen ze de kosten gewoon bij mij in de schoenen te schuiven !

Ik vraag me dus af of dit normaal is of dat ze me gewoon een poot uitdraaien ? :hmmz

Wie kan mij AUB hier iets over vertellen.

M.v.g.

Dennis

origineel gepost door speaker

Lijkt me een probleem voor hun !

dat dus

als je een als dealer zo'n filter vervangt bij een Diesel dan behooor je te weten dat er Goed ontlucht moet worden voordat je het waggie weg laat gaan ... dus eigen fout van de Dealer zou ik zeggen :agent

Opel / isuzu diesels:

Dit zijn zelf ontluchtende systemen, verstandig is om het brandstoffilter vol te doen met diesel als je deze monteerd.

dar vergemakkelijkt het ontluchten.

meer kan je niet doen.

dat betekend dat er eigenlijk meestal wel een moment van te weinig brandstof optreed, en dan ook een geringe pompsmering.

als de pomp dat al stevig aan de kilometers zit kan deze daardoor kapot gaan.

Ik denk niet dat de dealer hiervoor op zal gaan draaien

maarja, niet geschoten is altijd mis, en wie niet waagt die niet wint.

Willem

Terug
Naar boven