• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje over remmen (remschoenen achter )

mik83

Post weinig
Beste mede leden iedereen prettig nieuwjaar en vele kilometers met de OPEL!!!

Betreft mijn vraag heb nu nieuw setje remmerij liggen van Ferodo remblokken en ate remschijven voor de voorkant ( moeten nog gemonteerd worden

Nu kan ik via een vage kennis haha nog een setje remschoenen voor achter kopen,hij heeft ze over ivm verkoop auto

ze zijn van bosch is dat gewoon universeel voor de opel astra G ??? betreft de remschoenen achter

Als dat dan zo is dat bv de remschoenen universeel zijn , want ik wil dan alles tegelijk vervangen dus voorkant en achter de nieuwe remschoenen gaan dan mijn rem prestaties behoorlijk omhoog ???

of valt dat allemaal wel mee ??

weet niet wat ik ervan kan verwachtten, tuurlijk zal het wel beter zijn,maar ben benieuwd naar jullie mening

rij zelf wel in een diesel1.7dti misschien andere remschoenen nodig ivm zwaarte van de auto,maar hopelijk zijn ze universeel voor de astra G mod

ik hoor van julie gr mik83

Remdelen zijn nooit universeel, ieder merk of type kan weer andere remmen hebben...

Ook trommelremmen zijn er in verschillende maten en soorten..

Willem

ja klopt wim

van de voor remmen begrijp ik volledig !!! maar die heb ik toch al liggen

maar van de achter remmen heb namelijk trommels dacht mis is dat wel standaard bij de astra G ??

of hebben bv de 1.6 1.8 benzine en de 1.7 isuzu en 2.2 dti allemaal verschillende maten trommels ??

maar mis komen er nog meer antwoorden van mede leden

Terug
Naar boven