• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over uitbouw c20let/f28

Robke1974

Post weinig
Hoi, heeft er iemand ervaring met het uit/inbouwen van een c20let/f28 in een Calibra turbo ?

Ik had graag willen weten of je de motor alleen kon uitbouwen zonder 4x4/f28, zag dat er bijzonder weinig plaats was tussen distributiekap en carrosserie....

Ook moet ik van me andere turbo de koppeling vervangen daar zou alleen de f28 vanaf moeten, gaat dat ook zonder verdeelbak volledig te demonteren ?

Alvast bedankt ;)

T is wel wel erg krap, blok eruit halen met de bak nog in de auto

Als je niet oplet kost het je een drukgroep, en de bak weer aan t blok knopen met de prise-as is helemaal drama

De f28 met 4x4 bak er in 1x uithalen is mogelijk, alleen erg zwaar

Je kan ook eerst de 4x4 bak er vanaf halen, alleen ben je 2 uur langer bezig want sommige boutjes zitten op n onmogelijke plek, kan je amper n slag maken

Ikzelf zou gewoon de hele motor met bak naar beneden laten zakken

Binnen 3 uur ligt de motor op de grond als je een beetje doorsleutelt

alles in 1 keer via de onderkant laten zakken

ik deed het jaren terug binnen 1,5 uur

tering ik word oud :jerry

aj6t.jpg

Terug
Naar boven