• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje over velgen van mijn vectra b2

ja dat zou geen problemen moeten geven.

je zou de achterste wielkasten de rand om kunnen rollen.

heb ik ook gedaan en dat kostte 50 euro per kant bij de bandenboer.

er zit dan nog een hoekje van de plastic bumper in, die kun je nog even met de dremel uit frezen

dan mag die als het goed is niet meer raken.

oh en maak even een paar foto's van je wagen . . . dat is namelijk heeeeel belangrijk om hier te posten :kewlpics

Ik ben kort geleden ook naar 17 inch gegaan. Ik moet zeggen dat het allemaal maar net wil, en dan zijn het ook nog originele Opel velgen. Ik moet niet te hard door een kuil of over een drempel gaan want an hoor je hem gelijk aan slijten in de wielkasten. Dat zul je altijd houden wanneer je niet voorzichtig doet.

@ sw_reijnders

Volgens mij moet de ET waarde tussen de 35 en 45 liggen. Dat vond ik laatst in een tabel op internet. Heb laatst ook een setje OPC velgen van een Astra H eronder gehad. Die hadden ET 35, dat ging prima!

@vectra-rene wrote:1.6 16v. ligt mijn auto links lager achter als rechts :???:

oke. hmm dat et 40 dan aan loopt.

@GRLWBNL wrote:Ik ben kort geleden ook naar 17 inch gegaan. Ik moet zeggen dat het allemaal maar net wil, en dan zijn het ook nog originele Opel velgen. Ik moet niet te hard door een kuil of over een drempel gaan want an hoor je hem gelijk aan slijten in de wielkasten. Dat zul je altijd houden wanneer je niet voorzichtig doet.

@ sw_reijnders

Volgens mij moet de ET waarde tussen de 35 en 45 liggen. Dat vond ik laatst in een tabel op internet. Heb laatst ook een setje OPC velgen van een Astra H eronder gehad. Die hadden ET 35, dat ging prima!

Het mooiste is wel dat de et waarde bij, of hoger dan 40 ligt.

lager heb je echt kans dat het aan gaat lopen. Vooral als je een brede achteras hebt.

Ik zelf rijd met et 37 en dat gaat net. (rijd met 30mm verlaging, en zeer negatieve camber achter.)

Ik ben kort geleden ook naar 17 inch gegaan. Ik moet zeggen dat het allemaal maar net wil, en dan zijn het ook nog originele Opel velgen. Ik moet niet te hard door een kuil of over een drempel gaan want an hoor je hem gelijk aan slijten in de wielkasten. Dat zul je altijd houden wanneer je niet voorzichtig doet.

@ sw_reijnders

2h8a238.jpg

211nn2w.jpg

wielen voor originele wielen achter liggen er nu op

deze dus:

2hd900x.jpg

@vectra-rene wrote:1.6 16v. ligt mijn auto links lager achter als rechts :???:

oke. hmm dat et 40 dan aan loopt.

@GRLWBNL wrote:Ik ben kort geleden ook naar 17 inch gegaan. Ik moet zeggen dat het allemaal maar net wil, en dan zijn het ook nog originele Opel velgen. Ik moet niet te hard door een kuil of over een drempel gaan want an hoor je hem gelijk aan slijten in de wielkasten. Dat zul je altijd houden wanneer je niet voorzichtig doet.

@ sw_reijnders

Het mooiste is wel dat de et waarde bij, of hoger dan 40 ligt.

lager heb je echt kans dat het aan gaat lopen. Vooral als je een brede achteras hebt.

Ik zelf rijd met et 37 en dat gaat net. (rijd met 30mm verlaging, en zeer negatieve camber achter.)

@ sw_reijnders

standaard originele vectra velgen (bv 5-spaaks 15 inch) zijn ET49 ;)

vectra C heeft lagere ETwaardes zoals jij hierboven noemt.

@wim-v6 wrote:@ GRLWBNL: jij hebt al een lage ET waarde (ET41)

@ GRLWBNL: Vecta-B is tussen de ET50 en ET40

@ Rooiepeet: jij hebt ET47, dan heb je ruimte zat

@ SW_Reijnders: 225-40-17 komt beter uit, het beste is 215-45-17 op 17inch (originele maat voor een Vectra-B)

@ Arjontje: ET40 met 215-45-17 loopt bij mij ook aan.

Willem

oke brede as dus hoger als 40 aan houden dus.

Had het nog aan een collega gevraagd van me.

hij reed een 2,5 v6 en heeft al heel veel wielen onder de vec gehad.

o.a. 8x18 7,5x17 8x17 enz.

Daar zaten idd ook velgen onder met et niet lager als 45.

tevens de randen gerold.

@ sw_reijnders

standaard originele vectra velgen (bv 5-spaaks 15 inch) zijn ET49 ;)

vectra C heeft lagere ETwaardes zoals jij hierboven noemt.

@wim-v6 wrote:@ GRLWBNL: jij hebt al een lage ET waarde (ET41)

@ GRLWBNL: Vecta-B is tussen de ET50 en ET40

@ Rooiepeet: jij hebt ET47, dan heb je ruimte zat

@ SW_Reijnders: 225-40-17 komt beter uit, het beste is 215-45-17 op 17inch (originele maat voor een Vectra-B)

@ Arjontje: ET40 met 215-45-17 loopt bij mij ook aan.

Willem

oke brede as dus hoger als 40 aan houden dus.

Had het nog aan een collega gevraagd van me.

hij reed een 2,5 v6 en heeft al heel veel wielen onder de vec gehad.

o.a. 8x18 7,5x17 8x17 enz.

Daar zaten idd ook velgen onder met et niet lager als 45.

tevens de randen gerold.

Terug
Naar boven