• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over voorbumper astra g

@Chefjuh, sorry als ik nu je topic ga kapen, maar wil er eigenlijk nog geen nieuw topic voor maken.

Ik zit met het volgende probleem. Zoals je op onderstaande foto een beetje kunt zien, zit de voorbumper aan de passagiers kant niet lekker! Het viel me pas op dat ie echt helemaal uitgescheurd is bij de schroef bovenaan en dat ook de steun aan de onderkant afgebroken is.

Heeft iemand een oplossing hoe ik de bumper weer goed vast kan maken? Ik heb nu de bob-de-bouwer manier gebruikt (tape) om te zorgen dat ie nog enigzins goed zit en niet van de auto waait als ik naar mijn werk rijd. Maar je begrijpt dat dit geen permanente oplossing is. Een nieuwe bumper kan ik ivm onderste steun ook niet goed ophangen.

Alvast bedankt voor de comments

Astra_2.jpg

Ik kom met nadenken niet verder dan gaatjes boren en of met boutjes, of met tierips te werken... Tierips zit beter vast... Wel via ringetjes, zodat de rest niet kapot gaat.

Maar mooi zal die er nooit onderhangen...

@Astra_DLS

En als je der een nieuwe bumpersteun opdoet die zit aan het scherm vast! Ik denk dat die kapot is!

want als die kapot is sluit je bumper niet meer mooi aan! en als dat gescheurt is bij je bout (bovenste in de wielkuip) dat maakt niet zo heel veel uit! Als je de bumper dan weer monteerd moet je hem alleen goed aandraaien! dan draai je hem er gewoon klem op zeg maar!

Terug
Naar boven