• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje v6

Had met mijn eerste v6 ook last van versleten kleprubbers....en dat al bij 155000 km.. Later kocht ik een een jongere v6 met 110000 km op de klok waar nu 192000 km op staat maar nog steeds verbruikt die machine geen enkele druppel olie... rij dus van beurt naar beurt zonder ook maar een druppel olie erbij te hoeven gooien. Heb wel bij het vernieuwen van de distributie de krukas keeringen voor en achter vervangen....fijn klusje trouwens.

Groet....Rob.....

Ik had het al bij 110.000km, maar wel VEEL autobahn, ook bij de vorige eigenaar..

Echter was het niet heel erg, een wolkje bij de start, en af en toe bij lang wachten bij een stoplicht.

Mijn uitlaat einddemper is altijd Roestbruin gebleven van binnen en hoefde nooit tussen de beurten door olie bij te vullen.

heb nu een hagelnieuwe 3.0 V6 onder de kap liggen, ben benieuwd hoe lang doe rubbertjes het gaan uithouden...

Willem

Ik had het al bij 110.000km, maar wel VEEL autobahn, ook bij de vorige eigenaar..

Echter was het niet heel erg, een wolkje bij de start, en af en toe bij lang wachten bij een stoplicht.

Mijn uitlaat einddemper is altijd Roestbruin gebleven van binnen en hoefde nooit tussen de beurten door olie bij te vullen.

heb nu een hagelnieuwe 3.0 V6 onder de kap liggen, ben benieuwd hoe lang doe rubbertjes het gaan uithouden...

Willem

mijn v6 rookt soms na het opnieuw starten nadat ik ervoor behoorlijk gas heb gegeven een uurtje ervoor ofzo.

Ik wilde de carterontluchting nakijken is dit veel werk? ergens een how to?

mijn v6 rookt soms na het opnieuw starten nadat ik ervoor behoorlijk gas heb gegeven een uurtje ervoor ofzo.

Ik wilde de carterontluchting nakijken is dit veel werk? ergens een how to?

Dankje Willem! Heb het gevonden, als ik de kleppendeksels ga vervangen voor alu dan neem ik dit gelijk even mee. :thumbup

Dankje Willem! Heb het gevonden, als ik de kleppendeksels ga vervangen voor alu dan neem ik dit gelijk even mee. :thumbup

Terug
Naar boven