• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje voor aanschaf goedkope corsa als tweede auto

dan nog is het wel prettig als je redelijk vlot de snelweg op kan rijden en normaal kan invoegen :angel

in de stad kon onze 1.4 vlot mee, maar op de snelweg kwam deze gewoon echt te kort voor onze maatstaven (zelfs die van mn vriendin)

die had gewoon echt moeite met invoegen en iemand in te halen.

Mijn oude 1400tje deedt et anders best nog boven de 120....Heb m altijd hard aangetrapt. Toen de koppakking er uit lag heb ik hem vervangen voor een 1800.....

1.0 is wel leuk voor stads verkeer, maar meestal zijn het rammelblokjes.....

daarintegen zijn de veel fijnere 8 kleppers vaak smerige blokken die wel een nieuw kleppendeksel en carterpanpakking mogen hebben.

Dan had je echt een heel luie c14nz! haha :D want de mijne gaat als de brandweer zo tot de 130-140 en dan moet je mee gaan duwen tot misschien 160,. Ik heb iig echt geen enkel probleem op de snelweg om mee te komen.. lui worden zit er bij mij dan niet in! ;)

Ik zou altijd een iets grotere motor aanraden dan zo'n naaimachientje.

Misschien niet helemaal dezelfde klasse, maar zelfde idee.. Een 2 liter Ford sierra was over het algemeen zuiniger dan een 1.6 Ford sierra.

Mijn oude 1400tje deedt et anders best nog boven de 120....Heb m altijd hard aangetrapt. Toen de koppakking er uit lag heb ik hem vervangen voor een 1800.....

1.0 is wel leuk voor stads verkeer, maar meestal zijn het rammelblokjes.....

daarintegen zijn de veel fijnere 8 kleppers vaak smerige blokken die wel een nieuw kleppendeksel en carterpanpakking mogen hebben.

Dan had je echt een heel luie c14nz! haha :D want de mijne gaat als de brandweer zo tot de 130-140 en dan moet je mee gaan duwen tot misschien 160,. Ik heb iig echt geen enkel probleem op de snelweg om mee te komen.. lui worden zit er bij mij dan niet in! ;)

Ik zou altijd een iets grotere motor aanraden dan zo'n naaimachientje.

Misschien niet helemaal dezelfde klasse, maar zelfde idee.. Een 2 liter Ford sierra was over het algemeen zuiniger dan een 1.6 Ford sierra.

nou ik kan je vertellen . . . bij mn vriendin ging er een wereld open toen ze van c14nz naar z18xe ging in dr nieuwe(re) corsa ;)

nou ik kan je vertellen . . . bij mn vriendin ging er een wereld open toen ze van c14nz naar z18xe ging in dr nieuwe(re) corsa ;)

heb paar jaar in een c14se gereden ding liep als de brandweer :)

snelweg en alles de 1.4 corsa c gsi kon me niet bijhouden :)

en op de snelweg tege 120 gewoon aftrappe en het dingetje spurte weg :)

heb paar jaar in een c14se gereden ding liep als de brandweer :)

snelweg en alles de 1.4 corsa c gsi kon me niet bijhouden :)

en op de snelweg tege 120 gewoon aftrappe en het dingetje spurte weg :)

Terug
Naar boven