• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje voor de vaders

Jerk

Post vaak
Ik heb een vraagje voor de vaders hier ;)

Hoe doen jullie dat met de maxi-cosy?

Voorin kan niet vanwege de airbag in het dashboard?

Maar achterin is niet echt handig en daar zitten ook airbags

Nu had mijn vriendin de optie om de airbags uit te laten zetten

(maar daar ben ik niet echt een voorstander van)

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik hoor graag jullie oplossingen

[rquote=1886975&tid=144194&author=Jerk]Ik heb een vraagje voor de vaders hier ;)

Ik hoor graag jullie oplossingen[/rquote]

?? Goeie vraag, we hebben net een Zafira OPC gekocht om dat we ook gezins uitbreiding krijgen. Maar kan de maxi-cosi niet ivm de gordijn airbags??? Heb daar eigenlijk niet aan gedacht of opgelet.

[rquote=1886975&tid=144194&author=Jerk]Ik heb een vraagje voor de vaders hier ;)

Ik hoor graag jullie oplossingen[/rquote]

?? Goeie vraag, we hebben net een Zafira OPC gekocht om dat we ook gezins uitbreiding krijgen. Maar kan de maxi-cosi niet ivm de gordijn airbags??? Heb daar eigenlijk niet aan gedacht of opgelet.

Kan de passagiers airbag niet uit? Meestal kan je die met de sleutel rechts in het dashboard als je de deur open hebt ofzo...

Heb eigenlijk nooit gekeken bij mijn Astra, maarja is ook niet aan de orde haha.

Kan de passagiers airbag niet uit? Meestal kan je die met de sleutel rechts in het dashboard als je de deur open hebt ofzo...

Heb eigenlijk nooit gekeken bij mijn Astra, maarja is ook niet aan de orde haha.

Ik heb een Astra OPC station met gordijnairbags maar heb daar gewoon

een maxi-cosy in gebruikt (heb ook in de handleiding gekeken en kan niets vinden over

het niet mogen gebruiken van kinderzitjes achter)

Voorstoel kan niet (want je kan de airbag niet uitzetten)

er is een optie geweest die met een sensor werkte zodat de airbag niet afgaat

als er geen persoon op zit (bij deze kan er wel een zitje op de voorstoel)

Er zit een sticker aan de zijkant van het dashboard(op de plek waar je een schakelaar

verwacht om hem uit te zetten) waar op staat of het bij jou auto wel of niet kan(dus of

je deze optie heb of niet)

Gebruik op dit moment ook nog gewoon een kinderzitje(van Recaro) achterin

en geloof niet dat gordijnairbags daar negatief invloed op hebben

Ik heb een Astra OPC station met gordijnairbags maar heb daar gewoon

een maxi-cosy in gebruikt (heb ook in de handleiding gekeken en kan niets vinden over

het niet mogen gebruiken van kinderzitjes achter)

Voorstoel kan niet (want je kan de airbag niet uitzetten)

er is een optie geweest die met een sensor werkte zodat de airbag niet afgaat

als er geen persoon op zit (bij deze kan er wel een zitje op de voorstoel)

Er zit een sticker aan de zijkant van het dashboard(op de plek waar je een schakelaar

verwacht om hem uit te zetten) waar op staat of het bij jou auto wel of niet kan(dus of

je deze optie heb of niet)

Gebruik op dit moment ook nog gewoon een kinderzitje(van Recaro) achterin

en geloof niet dat gordijnairbags daar negatief invloed op hebben

[rquote=1887123&tid=144194&author=Mark16v]Kan de passagiers airbag niet uit? Meestal kan je die met de sleutel rechts in het dashboard als je de deur open hebt ofzo...

Heb eigenlijk nooit gekeken bij mijn Astra, maarja is ook niet aan de orde haha.[/rquote]

Dat weet ik dus niet,

bij mijn vorige auto (Renault Clio) kon je je sleutel in de deur doen idd en dan kon je de airbag uitzetten

Maar ik kan het niet vinden bij de OPC

Ik vind het een beetje raar om alle airbags uit te laten zetten omdat je een maxi-cosy voorin hebt staan

[rquote=1887123&tid=144194&author=Mark16v]Kan de passagiers airbag niet uit? Meestal kan je die met de sleutel rechts in het dashboard als je de deur open hebt ofzo...

Heb eigenlijk nooit gekeken bij mijn Astra, maarja is ook niet aan de orde haha.[/rquote]

Dat weet ik dus niet,

bij mijn vorige auto (Renault Clio) kon je je sleutel in de deur doen idd en dan kon je de airbag uitzetten

Maar ik kan het niet vinden bij de OPC

Ik vind het een beetje raar om alle airbags uit te laten zetten omdat je een maxi-cosy voorin hebt staan

Ik heb zelf 3 kinderen nu inmiddels. Maar toen mijn kinderen nog in de maxi moesten., Heb ik ze altijd op de achterbank gehad. Voor kon niet ivm de airbags. Tegenwoordig mag je de airbags niet meer uit zetten. Als bij een ongeluk de verzekering er achter komt kunnen ze zeggen dat je onverzekerd heb rond gereden en dat ze dus niks hoeven te doen. Ben zelf ooit naar de opel dealer gegaan om toch de airbag uit te zetten. Maar dat deden ze ook niet ivm verzekerings kwestie. Toen was hun antwoord gewoon kinderen op de achterbank.

Dus het eerste half jaar heeft mijn vrouw achter gezeten naast onze dochtertje. De tweeling jongens zijn nu inmiddels 6 jaar dus om de buurt mocht een van hun voor zitten. Kinderstoeltje wat gewoon naar voren zit.

Zo hebben wij het opgelost. Zover ik weet zouden de zij airbags geen probleem moeten zijn, Maar controleer voor de zekerheid in de gebruikers handleiding.

Ik heb zelf 3 kinderen nu inmiddels. Maar toen mijn kinderen nog in de maxi moesten., Heb ik ze altijd op de achterbank gehad. Voor kon niet ivm de airbags. Tegenwoordig mag je de airbags niet meer uit zetten. Als bij een ongeluk de verzekering er achter komt kunnen ze zeggen dat je onverzekerd heb rond gereden en dat ze dus niks hoeven te doen. Ben zelf ooit naar de opel dealer gegaan om toch de airbag uit te zetten. Maar dat deden ze ook niet ivm verzekerings kwestie. Toen was hun antwoord gewoon kinderen op de achterbank.

Dus het eerste half jaar heeft mijn vrouw achter gezeten naast onze dochtertje. De tweeling jongens zijn nu inmiddels 6 jaar dus om de buurt mocht een van hun voor zitten. Kinderstoeltje wat gewoon naar voren zit.

Zo hebben wij het opgelost. Zover ik weet zouden de zij airbags geen probleem moeten zijn, Maar controleer voor de zekerheid in de gebruikers handleiding.

Ok,

maar als mijn meisje straks een uur richting haar moeder gaat rijden wilt ze toch wel graag de kleine naast zich hebben ipv op de achterbank

En ik kan toch echt niet elke keer mee ivm mijn werk

Ok,

maar als mijn meisje straks een uur richting haar moeder gaat rijden wilt ze toch wel graag de kleine naast zich hebben ipv op de achterbank

En ik kan toch echt niet elke keer mee ivm mijn werk

wij hebben de kleine ook op de achterbank. heb een spiegel over mijn achterste hoofdsteun gemaakt zodat ik of wij onder het rijden ook de kleine in de gaten kunnen houden.

kan bij mij ook niet zo 123 de airbag uitzetten dit lukt wel met de opcom maar mijn voorkeur blijft ook om te rijden met de airbags aan.

wat mij bekend is zijn de gordijn airbags ook niet gevaarlijk.

wij hebben de kleine ook op de achterbank. heb een spiegel over mijn achterste hoofdsteun gemaakt zodat ik of wij onder het rijden ook de kleine in de gaten kunnen houden.

kan bij mij ook niet zo 123 de airbag uitzetten dit lukt wel met de opcom maar mijn voorkeur blijft ook om te rijden met de airbags aan.

wat mij bekend is zijn de gordijn airbags ook niet gevaarlijk.

Ja logies als je alleen in de auto zit wil je je kind naast je hebben heb je toch een beetje controle erop. :D

Je kunt proberen om de airbags uit te zetten veiligheid voor je kind gaat voor alles. Maar informeer even bij de dealer hoe en wat. Er zijn Opels geweest die aan de deurkant als je de deur open hebt staan een schakelaar die je met je auto sleutel kunt uit/aan zetten. Maar naar bouwjaar 2000 hebben ze weer die schakalaar weg gelaten na mijn weten. De Opel dealer vertelde me dat dit met verzekering had te maken en veiligheids regels. :o

Heb zelf een astra G sport 1.6 16V gehad uit 1999 die had wel zo'n schakelaar om de passagier airgbag uit/aan te zetten. Maar nu met mijn astra g 2000 heeft die schakelaar er niet meer zitten.

Bij ons staat ook alles op de achterbank,wordt deze zomer een stuk lastiger want dan komt de derde,en met al die maxi cosi's, zitjes en verhogers wordt het wel krap op de achterbank.

Zet aub niet het zitje op de voorstoel als dit niet mag. weet van een kind dat voorin zat wat niet mocht,toen ze een ongeluk kregen wat niet hun schuld was en waarna het kind levenslang gehandicapt werd, ze geen 100%schadevergoeding van de verzekering krijgen maar 70%

Ja logies als je alleen in de auto zit wil je je kind naast je hebben heb je toch een beetje controle erop. :D

Je kunt proberen om de airbags uit te zetten veiligheid voor je kind gaat voor alles. Maar informeer even bij de dealer hoe en wat. Er zijn Opels geweest die aan de deurkant als je de deur open hebt staan een schakelaar die je met je auto sleutel kunt uit/aan zetten. Maar naar bouwjaar 2000 hebben ze weer die schakalaar weg gelaten na mijn weten. De Opel dealer vertelde me dat dit met verzekering had te maken en veiligheids regels. :o

Heb zelf een astra G sport 1.6 16V gehad uit 1999 die had wel zo'n schakelaar om de passagier airgbag uit/aan te zetten. Maar nu met mijn astra g 2000 heeft die schakelaar er niet meer zitten.

Terug
Naar boven