• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje voor de vaders

Bij ons staat ook alles op de achterbank,wordt deze zomer een stuk lastiger want dan komt de derde,en met al die maxi cosi's, zitjes en verhogers wordt het wel krap op de achterbank.

Zet aub niet het zitje op de voorstoel als dit niet mag. weet van een kind dat voorin zat wat niet mocht,toen ze een ongeluk kregen wat niet hun schuld was en waarna het kind levenslang gehandicapt werd, ze geen 100%schadevergoeding van de verzekering krijgen maar 70%

die 2 van mij zaten ook een astra g station in de maxi-cosi.dus geen gedoe met gordijn-airbags :D

maar voorin zou ik sowieso nooit een maxi-cosi zetten.airbag uit of niet!

achterbank is veiliger...

maar JERK..is het al zover dan??:P

Jerk,

Bij ons zaten de kids gewoon op de achterbank astra GSI en zaf OPC, anders ff extra spiegeltje erbij, van halfords

die 2 van mij zaten ook een astra g station in de maxi-cosi.dus geen gedoe met gordijn-airbags :D

maar JERK..is het al zover dan??:P

Wij hebben een family-fix aangeschaft, de kleine zit met isofix vast in de auto.

Er kan ook een peuter stoeltje op dezelfde houder, dus straks niet weer een dure aanschaf voor een andere houder in de auto. Maar lekker makkelijk. Stoeltje erop klikken en klaar.

Jerk,

Bij ons zaten de kids gewoon op de achterbank astra GSI en zaf OPC, anders ff extra spiegeltje erbij, van halfords

en vooral niet bezuinigen op zo'n stoeltjes!!ziet er af en toe rijden met zo'n gammel,uitgeleefd 4e hands ding op de achterbank :fy1

en ze moeten natuurlijk wel bij het interieur passen :P

dus zwart....

Wij hebben een family-fix aangeschaft, de kleine zit met isofix vast in de auto.

Er kan ook een peuter stoeltje op dezelfde houder, dus straks niet weer een dure aanschaf voor een andere houder in de auto. Maar lekker makkelijk. Stoeltje erop klikken en klaar.

[rquote=1887523&tid=144194&author=DEEF]die 2 van mij zaten ook een astra g station in de maxi-cosi.dus geen gedoe met gordijn-airbags :D

maar JERK..is het al zover dan??:P[/rquote]

Nee,

nog niet maar voor het zover is wil ik het wel even weten wat ik moet aanschaffen

Ik heb al een (nieuwe) maxi-cosy ;)

Hij is toevallig wel grijs/zwart omdat we (nog) niet weten wat het word (jongen, meisje) :P

[rquote=1887542&tid=144194&author=tijgetje57]Wij hebben een family-fix aangeschaft, de kleine zit met isofix vast in de auto.

Er kan ook een peuter stoeltje op dezelfde houder, dus straks niet weer een dure aanschaf voor een andere houder in de auto. Maar lekker makkelijk. Stoeltje erop klikken en klaar.[/rquote]

Ja ok,

dat is een easy-fix

Maar die lost het "probleem" van de airbag in het dashboard niet op ;)

en vooral niet bezuinigen op zo'n stoeltjes!!ziet er af en toe rijden met zo'n gammel,uitgeleefd 4e hands ding op de achterbank :fy1

en ze moeten natuurlijk wel bij het interieur passen :P

dus zwart....

[rquote=1887523&tid=144194&author=DEEF]die 2 van mij zaten ook een astra g station in de maxi-cosi.dus geen gedoe met gordijn-airbags :D

maar JERK..is het al zover dan??:P[/rquote]

Nee,

nog niet maar voor het zover is wil ik het wel even weten wat ik moet aanschaffen

Ik heb al een (nieuwe) maxi-cosy ;)

Hij is toevallig wel grijs/zwart omdat we (nog) niet weten wat het word (jongen, meisje) :P

[rquote=1887542&tid=144194&author=tijgetje57]Wij hebben een family-fix aangeschaft, de kleine zit met isofix vast in de auto.

Er kan ook een peuter stoeltje op dezelfde houder, dus straks niet weer een dure aanschaf voor een andere houder in de auto. Maar lekker makkelijk. Stoeltje erop klikken en klaar.[/rquote]

Ja ok,

dat is een easy-fix

Maar die lost het "probleem" van de airbag in het dashboard niet op ;)

[rquote=1887577&tid=144194&author=DEEF]gewoon achterin dus..dan maar een extra spiegeltje;)[/rquote]

Misschien een rare vraag maar waar zou je zo'n spiegeltje moeten plaatsen?

Iemand een foto of een plekje waar je zo'n ding moet hangen?

het schijnt dat er moeders zijn die hun ogen niet van hun nieuwe kroost af kunnen houden :P

lijkt me geen veilig idee om de hele tijd achter je te kijken (en ja...je ziet ze rijden,voortdurend omkijkend bij elke kik!)

ik had dr niet zo'n last van.keek liever op de weg..niet verkeerd bedoeld ;)

dr zijn van die senioren binnenspiegels te koop,waarmee je ALLES achter je kunt zien..dingen zijn wel 30cm breed.

[rquote=1887577&tid=144194&author=DEEF]gewoon achterin dus..dan maar een extra spiegeltje;)[/rquote]

Misschien een rare vraag maar waar zou je zo'n spiegeltje moeten plaatsen?

Iemand een foto of een plekje waar je zo'n ding moet hangen?

Ja maar de maxi-cosy zit met het hoofdeind richting jou

Zoals hier op de foto te zien is:

safe20view20mirror20car.jpg

Maar ik zie mezelf echt niet zo'n spiegeltje in mijn OPC hangen ;)

het schijnt dat er moeders zijn die hun ogen niet van hun nieuwe kroost af kunnen houden :P

lijkt me geen veilig idee om de hele tijd achter je te kijken (en ja...je ziet ze rijden,voortdurend omkijkend bij elke kik!)

ik had dr niet zo'n last van.keek liever op de weg..niet verkeerd bedoeld ;)

dr zijn van die senioren binnenspiegels te koop,waarmee je ALLES achter je kunt zien..dingen zijn wel 30cm breed.

ze zitten dan ook altijd achter de passagiers stoel...maar zo'n spiegel is idd geen porum :P

ik zou me goed laten voorlichten door maxi-cosi.zij kunnen je vertellen hoe je het beste je nieuwe aanwinst kan vervoeren...

Ja maar de maxi-cosy zit met het hoofdeind richting jou

Zoals hier op de foto te zien is:

safe20view20mirror20car.jpg

Maar ik zie mezelf echt niet zo'n spiegeltje in mijn OPC hangen ;)

Terug
Naar boven