• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagjes mbt foutcodes

Corsa_B_66

Post weinig
Heb sinds een weekje dat mijn corsa(X16XE) inhoud en opeens weer doorschiet en MM lampje brand, ene keer wel andere keer niet, en stationair af en toe hoog loopt.

Heb hem gisteren uitgelezen paperclip methode.

Volgende foutcodes zijn naar voren gekomen:

1405 EGR klep

0400 Exhaust gas circulation valve

0340 Camshaft sensor

0335 Crank sensor

0105 Intake manifold pressure sensor

0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS)

Nou rij ik met een powerbox met een onder inlaatstuk van een c16xe, dus hierop zit geen egr stuk dus ook niet afgedopt, de egr heb ik aan de zijkant aan de inlaat waar ie normaal ongeveer zit met 1 moer kunnen vastschroeven. Dus inprincipe werkt de EGR nog maar zonder nut. Dit is opzich geen probleem, hierdoor zijn de codes 1405 en 0400 te verklaren en deze zullen volgens mij verder geen invloed hebben.

De 0340 en 0335 hebben deze met elkaar te maken? Dus als de ene stuk of niet goed is, geeft de andere dan ook storing? Verstandig om allebei te vervangen? Of is meestal 1 ervan stuk? Zo ja, welke is dan verstandig om te vervangen?

De 0105 is de sensor die op de lucht inlaat traject zit toch? Zal deze ook eens vervangen. De 0120 zit op de gasklep, deze zal ik ook eens keer vervangen, hoog in de toeren kan wellicht hieraan liggen, of aan de kabels van deze sensoren die je met montage van een powerbox aanelkaar soldeert, zal deze ook eens na lopen.

Ik heb wel al inmiddels gisteren de accu pool los gehaald, om alles even te resetten, en te kijken of het weer terug komt. Sinds gisteren dus nog geen lampje gebrand, en auto rijd goed. Dus even afwachten.

Alvast bedankt voor de tips.

Code 1405 mag niet worden gegeven zolang de stekker op de EGR zit.

Code 0335 ook met draaiende motor??

Code 0340 nokkenassensor, vaak draadbreuk bij distri kap..

Code 0105 is de map sensor, vermoedelijk draadbreuk bij sensor (lang leven niet goed gelegde draden na plaatsen Powerbox)

Code 0120 gasklep sensor, vermoedelijk draadbreuk bij sensor (lang leven niet goed gelegde draden na plaatsen Powerbox)

Willem

Code 1405 mag niet worden gegeven zolang de stekker op de EGR zit.

Code 0335 ook met draaiende motor??

Code 0340 nokkenassensor, vaak draadbreuk bij distri kap..

Code 0105 is de map sensor, vermoedelijk draadbreuk bij sensor (lang leven niet goed gelegde draden na plaatsen Powerbox)

Code 0120 gasklep sensor, vermoedelijk draadbreuk bij sensor (lang leven niet goed gelegde draden na plaatsen Powerbox)

Willem

HI Willem,

Bedankt voor de info.

Wat betreft de 0335, ik zou niet weten of deze ook met draaiende motor storing geeft. Hoe kan ik dit weten? Lees de auto namelijk uit als ie stil staat :D

Ik zal in iedergeval alle draden even na lopen, en de egr ff loshalen schoonmaken etc wellicht dat dit helpt.

HI Willem,

Bedankt voor de info.

Wat betreft de 0335, ik zou niet weten of deze ook met draaiende motor storing geeft. Hoe kan ik dit weten? Lees de auto namelijk uit als ie stil staat :D

Ik zal in iedergeval alle draden even na lopen, en de egr ff loshalen schoonmaken etc wellicht dat dit helpt.

daarom ook code 0335 omdat de motor uit staat (geen motor toerental signaal, dit omdat de motor niet draait)...

Willem

daarom ook code 0335 omdat de motor uit staat (geen motor toerental signaal, dit omdat de motor niet draait)...

Willem

Terug
Naar boven