• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagstuk:Heet, 100grd

71 graden thermostaat is ook te krijgen voor de calibra turbo . :thumbup

een keer op dit forum hele verhalen over gelezen :

klikkerdeklik

ook ergens te koop zien staan op dit forum , en ook op ebay.de :)

meten is weten : dop los op expansievat , warm rijden / warm laten draaien .

gecalibreerde thermometer erin , temperatuur meten en vergelijken met de cockpitaanduiding . :thumbup

100 graden was bij mij ook normaal, maar nu heb ik lekkage:( waterpomp lek:swear

denk ik tenminste er loopt water uit een kleine gaatje bij de pomp zelf is dat een overdruk gaatje ofzo?

ik d8 de thermostaat kapot te hebben, dus die gewisselt met een QH van de brezan, maar mijn cali bleef koud.

na vandaag ook de temperatuursensor gewisselt te hebben kom ik met rijden op 76 graden, en met stilstaan op 92 voordat de vin aanslaat die hem naar de 80 koelt.

en met rijden daalt hij naar 78.

aan je temperatuurwaardes te zien ,

heb je waarschijnlijk gewoon een 80 graden thermostaat gekregen , en dus ook geplaatst . :)

vaak kun je , na de koudstart tijdens het warmrijden , op je temperatuurmeter wel zien , wanneer je thermostaat opent .

moet je wel een beetje een aanduiding hebben waar temperatuurwaardes bij staan .

dit is meestal bij de sportievere modellen . :)

Terug
Naar boven