• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen kilometerteller/ benzineklep

kadettsr

Post vaak
Hallo tigrarijders,

Even een aantal vragen.

Ik heb een tigra 1.6 16v uit 1999 gekocht.

Nu zit er een teller in met toerenteller maar de kilometerteller gaat tot 200Km/u.

Was dit standaard? Ook lijkt of deze de dag/totaalstand teller elektrisch gevoed wordt, enkel deze doet het niet.

Wat betreft het benzineklepje, zijn hier verschillende versies in geweest? Ik had er namelijk 1 op de sloop gehaald, maar deze sluit bovenaan totaal niet goed af.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

bezine klepjes kun je zelfs van meerdere modellen afhalen.. dus dat ie niet past is raar..

wel kan het dat jou klepje op slot kan en dus niet goed sluit nu.. zou je ff moeten kijken

wat dat pinnetjes doet..

de rest weet ik niet want die van mij is van 96 en de jouwe is nieuwer dus daar

kan het één en ander aan geupdate zijn..

bezine klepjes kun je zelfs van meerdere modellen afhalen.. dus dat ie niet past is raar..

wel kan het dat jou klepje op slot kan en dus niet goed sluit nu.. zou je ff moeten kijken

wat dat pinnetjes doet..

kan het één en ander aan geupdate zijn..

[rquote=1842803&tid=140567&author=Dominic]bezine klepjes kun je zelfs van meerdere modellen afhalen.. dus dat ie niet past is raar..

wat dat pinnetjes doet..

kan het één en ander aan geupdate zijn..[/rquote]

Heej bedankt voor je reactie.

heb je volledig gelijk in. Ga morgen eens ff prutsen met de afstelling van het slotje! Daar kan het heel goed in zitten.

Wat betreft die cockpit, ik ben daar heel benieuwd naar. Normaliter zie ik allemaal een 220 cockpit, met die oranje wijzers. Maar ik heb een een 200 cockpit, zonder mechanische kilometerkabel.

Vind dit beetje vreemd.

Iemand anders wel die mij hier wat meer over kan vertellen?:)

[rquote=1842803&tid=140567&author=Dominic]bezine klepjes kun je zelfs van meerdere modellen afhalen.. dus dat ie niet past is raar..

wat dat pinnetjes doet..

kan het één en ander aan geupdate zijn..[/rquote]

Heej bedankt voor je reactie.

heb je volledig gelijk in. Ga morgen eens ff prutsen met de afstelling van het slotje! Daar kan het heel goed in zitten.

Wat betreft die cockpit, ik ben daar heel benieuwd naar. Normaliter zie ik allemaal een 220 cockpit, met die oranje wijzers. Maar ik heb een een 200 cockpit, zonder mechanische kilometerkabel.

Vind dit beetje vreemd.

Iemand anders wel die mij hier wat meer over kan vertellen?:)

Bij de corsa loopt hij tot 200 en de tigra tot 220.

Ik had witte tellerplaten gekocht die tot 200 lopen, had er niks aan want de schaalverdeling is anders.

Mocht iemand ze willen kopen, komt u maar :D

Bij de corsa loopt hij tot 200 en de tigra tot 220.

Ik had witte tellerplaten gekocht die tot 200 lopen, had er niks aan want de schaalverdeling is anders.

Mocht iemand ze willen kopen, komt u maar :D

Bedankt voor jullie antwoorden..

Ik dacht al dat een corsa teller was.

Maar zijn alle 16v tellers, dus tot 220 km/u mechanisch aangedreven?

Want bij mij ligt geen mechanische kabel vanaf de bak!

Bedankt voor jullie antwoorden..

Ik dacht al dat een corsa teller was.

Maar zijn alle 16v tellers, dus tot 220 km/u mechanisch aangedreven?

Want bij mij ligt geen mechanische kabel vanaf de bak!

overgang van mechanisch naar electrisch is rond 1996 / 1997 gekomen

als de teller bij 0 begint heb je electrische aandrijving (onderaan tellerblad staat K=##### )

als de teller bij 20 begint heb je mechanische aandrijving. (onderaan tellerblad staat W=#### )

==============================================================================

de 220 tellers met oranje naalden zijn er ook in electrische uitvoering (in zowel de corsa-B als de Tigra)

==============================================================================

en snelheids afwijking is niet afhankelijk van de 200 of 220 km/u maar van het K of W getal op de teller.

hierbij een foto van een Electrische 220km/u teller uit een tigra 1.4 (deze zit ook standaard in de tigra 1.6), welke nu in mijn Combo zit met iets minder afwijking als de originele (iets hoger K= getal)

telleraangepast2.jpg

Willem

Terug
Naar boven