• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen kilometerteller/ benzineklep

overgang van mechanisch naar electrisch is rond 1996 / 1997 gekomen

als de teller bij 0 begint heb je electrische aandrijving (onderaan tellerblad staat K=##### )

als de teller bij 20 begint heb je mechanische aandrijving. (onderaan tellerblad staat W=#### )

==============================================================================

de 220 tellers met oranje naalden zijn er ook in electrische uitvoering (in zowel de corsa-B als de Tigra)

en snelheids afwijking is niet afhankelijk van de 200 of 220 km/u maar van het K of W getal op de teller.

hierbij een foto van een Electrische 220km/u teller uit een tigra 1.4 (deze zit ook standaard in de tigra 1.6), welke nu in mijn Combo zit met iets minder afwijking als de originele (iets hoger K= getal)

telleraangepast2.jpg

Willem

[rquote=1848296&tid=140567&author=wim-v6]overgang van mechanisch naar electrisch is rond 1996 / 1997 gekomen

als de teller bij 0 begint heb je electrische aandrijving (onderaan tellerblad staat K=##### )

als de teller bij 20 begint heb je mechanische aandrijving. (onderaan tellerblad staat W=#### )

de 220 tellers met oranje naalden zijn er ook in electrische uitvoering (in zowel de corsa-B als de Tigra)

en snelheids afwijking is niet afhankelijk van de 200 of 220 km/u maar van het K of W getal op de teller.

hierbij een foto van een Electrische 220km/u teller uit een tigra 1.4 (deze zit ook standaard in de tigra 1.6), welke nu in mijn Combo zit met iets minder afwijking als de originele (iets hoger K= getal)

telleraangepast2.jpg

Willem [/rquote]

Kijk hier zat ik stiekum op te wachten :P totdat de opel-goeroe zijn antwoord gaf. Ik moet dus even op zoek naar de nieuwe teller met een K merking. Heb hier 1 liggen met W-merking dus die kan wel weer retour.

super bedankt voor het antwoord

[rquote=1848296&tid=140567&author=wim-v6]overgang van mechanisch naar electrisch is rond 1996 / 1997 gekomen

telleraangepast2.jpg

Willem [/rquote]

Kijk hier zat ik stiekum op te wachten :P totdat de opel-goeroe zijn antwoord gaf. Ik moet dus even op zoek naar de nieuwe teller met een K merking. Heb hier 1 liggen met W-merking dus die kan wel weer retour.

super bedankt voor het antwoord

@wim-v6 wrote:overgang van mechanisch naar electrisch is rond 1996 / 1997 gekomen

telleraangepast2.jpg

Willem

heey willem

misschien kan jij mij even helpen

weet jij toevallig welke doorzichtige tellernaalden op deze tellerbak hierboven passen ???

ik weet dat deze anders kwa form zijn dan die van een astra g

astra g heeft doorzichtige naalden die kan ik mooi verlichten

tirgra en oudere corsa's enzo hebben dit niet maar ik vraag mij af of er naalden zijn die hierop passen die doorzichtig zijn

bijvoorbeeld dat die vaan een astra f passen of ??

hoop dat jij mij verder kunt helpen

tanks alvast

@wim-v6 wrote:overgang van mechanisch naar electrisch is rond 1996 / 1997 gekomen

telleraangepast2.jpg

Willem

heey willem

misschien kan jij mij even helpen

weet jij toevallig welke doorzichtige tellernaalden op deze tellerbak hierboven passen ???

ik weet dat deze anders kwa form zijn dan die van een astra g

astra g heeft doorzichtige naalden die kan ik mooi verlichten

tirgra en oudere corsa's enzo hebben dit niet maar ik vraag mij af of er naalden zijn die hierop passen die doorzichtig zijn

bijvoorbeeld dat die vaan een astra f passen of ??

hoop dat jij mij verder kunt helpen

tanks alvast

Het lampje zit ook alleen in Tigra's zonder stuurbekrachtiging en brandt dan continu :mrgreen:

Wellicht is het de dash van een Corsa oid?

Het lampje zit ook alleen in Tigra's zonder stuurbekrachtiging en brandt dan continu :mrgreen:

Wellicht is het de dash van een Corsa oid?

@FleWesx wrote:Ik heb ook een tigra-a met stuurbekrachtiging

Voor zover ik weet heeft iedere Tigra-A stuurbekrachtiging, het is alleen geen

elektrische, maar hydraulische stuurbekrachtiging.

Je kunt dat lampje dan dus nooit hebben zien branden, want je hebt 'm niet. ;)

Greetz,

Peter.

@FleWesx wrote:Ik heb ook een tigra-a met stuurbekrachtiging

Voor zover ik weet heeft iedere Tigra-A stuurbekrachtiging, het is alleen geen

elektrische, maar hydraulische stuurbekrachtiging.

Je kunt dat lampje dan dus nooit hebben zien branden, want je hebt 'm niet. ;)

Greetz,

Peter.

Die foto komt van mijn Combo-B met teller van een Tigra-A erin.

Het lampje EPS zit in iedere tigra a / corsa b teller met electrische snelheidsmeter, en benzinemotor.

Echter is deze EPS stuurbekrachtiging alleen geleverd op de Corsa-B met x10xe en x12xe motor (en Combo-b in het oostblok, daar deze vanaf 2000 met x12xe is geleverd daar).

Bij mij zat ie op de sturing van de dynamo gekoppeld, gewoon omdat het kan.

Net zoals ook het gordel lampje aan het airbag lampje gekoppeld is.

En het trekhaaklampje op de dakknippers gekoppeld zat.

Het mistvoorlicht lampje zat aan de zwaailamp gekoppeld.

Lampje van de automaatbak zat aan de benzine pomp relais.

Allemaal, gewoon omdat het kan...

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Die foto komt van mijn Combo-B met teller van een Tigra-A erin.

Het lampje EPS zit in iedere tigra a / corsa b teller met electrische snelheidsmeter, en benzinemotor.

Echter is deze EPS stuurbekrachtiging alleen geleverd op de Corsa-B met x10xe en x12xe motor (en Combo-b in het oostblok, daar deze vanaf 2000 met x12xe is geleverd daar).

Bij mij zat ie op de sturing van de dynamo gekoppeld, gewoon omdat het kan.

Net zoals ook het gordel lampje aan het airbag lampje gekoppeld is.

En het trekhaaklampje op de dakknippers gekoppeld zat.

Het mistvoorlicht lampje zat aan de zwaailamp gekoppeld.

Lampje van de automaatbak zat aan de benzine pomp relais.

Allemaal, gewoon omdat het kan...

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

...en je moet je motor nu starten door de achterklep te openen,

de versnelling in zijn vijf te zetten en het raampje van je rechter

portier naar beneden te laten zakken, gewoon omdat het kan? :lol:

Zou wel handig zijn als anti-diestalbeveiliging. ;)

...en je moet je motor nu starten door de achterklep te openen,

@VideoRipper wrote:...en je moet je motor nu starten door de achterklep te openen,

Ik denk dat het beter zal werken dan die hackbare electronica die er nu in zit. Ik zie het al voor me, hele straten waar iedereen om acht uur 's ochtends in en om zn auto aan het rennen is om hem te kunnen starten...

Terug
Naar boven