• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen omtrend mijn vectra b 1996

Als je een grotere velg pakt maar met een dunnere band dan compenseert dat weer met wat je ervoor op had liggen.. Dus dan is het verschil minimaal..

Jaa dat snap ik hoe het zit met velgen( bandenmonteur geweest) maar ik wist niet of k zonder aanpassingen er zomaar grotere velgen op kon gooie

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Bougiesleutel:

Pak een dop voor op je ratel.

Lang verlegstuk erbij iedeaal.

Velgen:

Groter is geen probleem let wel op de ET waarde bij bredere banden.

Bij mijn 1996 2.5-V6 ben ik van 15inch naar 16inch en later zelfs 17inch gegaan.

215-45-17 is de vervangingsmaat voor de originele 195-65-15banden.

Met ET40 gaat dat net.

205-55-16 met ET37 gaat eigenlijk net niet (loopt aan op alle 4 de wielen bij diep inveren.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Bandenmonteur ik deed zomer winter wissels van de klanten(velgen stonden in de opslag op kenteken) dus hoefde nooit te rekenen of doen alles werdt van te voren besteld en velgen waren al klaar alleen zomer/winter eraf en andere erop

Ok ET is de montage diepte van de velg op de naafdus hoe ver een velg naar buiten komt of naar binnen staat.

Orugineel is ET49 tot ET44.

Kan ik dit weer netjes krijgen ( ben al begonnen met staalborstel wordt het wat lichter) het donkere is wat het was
8948290a6370dcd05ef7fb88f09a73cf.jpg

Vraagje...

Me schermpje valt tijdens het rijden opeens uit

e1d9ee25cefe770c130a771c11cccec8.jpg

Weet iemand of dit kaduuk is kwestie van zekering.

Zwz was ie al beetje stuk dat ie pixels ging missen en niet meer toonde(halve tijd/datum) maar nu opeens niks meer

Thnx alvast

@bart-gsi wrote:Bouten kun je gewoon gebruiken... Maat past gewoon.. Moet alleen kijken wat de steekmaat is..

Ik heb 5x110 maar er is volgens mij ook voor de vectra b 4x110... Dat is het enige waar je op moet letten.. Opel velgen passen over het algemeen wel.. Volgens mij zelfs de bbs opc velgen van een astra g of zafira a

Ho originele Opel bouten zijn aardig kort.

Dit kan problemen geven bij imitatie velgen.

Van staal naar originele Opel lm velgen is geen probleem velgen zijn er op aan gepast.

ALTIJD controleren dat de bout minimaal 5 slagen met de hand draait!!

op de stekker achterop voor het infoschermpje zit een klem die de stekker vast moet houden...( die kan bij foute montage los gaan of niet goed aangesloetn zijn of dat de pennetje krom geduwt zijn etc)

de andere plug aan je tellers die klem je als je de tellers weer terug in je dashboard schroeft

@bart-gsi wrote:Bouten kun je gewoon gebruiken... Maat past gewoon.. Moet alleen kijken wat de steekmaat is..

Ik heb 5x110 maar er is volgens mij ook voor de vectra b 4x110... Dat is het enige waar je op moet letten.. Opel velgen passen over het algemeen wel.. Volgens mij zelfs de bbs opc velgen van een astra g of zafira a

B1: 4x100 of 5x110.

4x100:

1.6

1.6-16V

1.8-16V

1.7TD

2.0Di

Overige motoren en alle B2 modellen zijn 5x110

Is dit een apk afkeur punt want ff de dashboard uit elkaar halen wou ik na de apk doen als de auto voor een week uit elkaar gaat

Terug
Naar boven