• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen omtrend mijn vectra b 1996

schermpje maakt voor de APK niks uit.. alle controlle/waarschuwings lampjes moeten het wel doen voor de keuring maar een info schermpje voor je radio enzo staat er los van

is ook geen apk punt.... alleen het deel waar je tellers zitten moet alles van werken voor de apk.. het info schermpje maakt verder niks uit...

Jep daar werkt alles gelukkig ga zwz deze week ff opcom kopen dan ken ik voortaan alles zelf uitlezen ik wordt knetter gek van me mm

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

zou zomaar de stekker los kunnen gaan dan als je aan het rijden bent?? maar is er niet een snellere optie van een zekering ofzo die ik ff kan checke ik kan namelijk niks vinden in me boek van de auto

en als ik eenmaal zover ben achter de dashboard worden alle lampjes gelijk vervangen (liever voorkomen dan genezen)

hoeft ook niet door jouw geweest te zijn... de persoon die voor jouw je vectra in bezit had kan dat ook gedaan hebben... maar dat moet vast wel goedkomen...

Zo ff een update eergister opcom binnen gehad en gelijk ff getest en werkt prima!! Zo happy

Nou ging k gister ff met de family de deur uit en had de opcom onderweg ff aangesloten om te meten en te doen

Nou viel me als eerst op bij stilstaan en motor draaiend voor de deur dat de klopvertraging van cilinder 4 andere waarden had

1be0e78565700b3c0833243664b4a562.jpg

En later nog een keer gemeten met rijden kreeg ik deze waarden(gemeten met 50 km/h versn. 4)

249d593171d5836052007c6a22afc22d.jpg

Klopt dit een beetje of gaat het fout

Ik dacht hieraan aangezien ik ook soms het idee heb op 3 pitte te lopen( en inhouden tijdens het rijden) bougies en kabels nog niet vervangen ga eerst ff apk afwachten

Tevens heb ik ook meteen foutcodes bekeken van instrument en kreeg ik deze melding
5628f574550f453b016fecefce5c911b.jpg
ik heb niks gewist nog aangezien ik niet wist wat het moest zijn

Reset m maar.

Kan klopsensor zijn.

Of slechte massa aan het motorblok.

Of Computer kapot.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Die melding kan ik verwijderen dus??

En wat betrefd die metingen die ken ik niet verwijderen dat zijn meetwaardenblokken

Ik heb nu weer een ander irritant probleem van de bestuurders deur piept en kraakt als ik de deur open en dicht doe( bij de scharnieren) nou heb ik het al ingespoten met wd40 en silicone spray maar het helpt niet wat kan ik hier aan doen??

mijn deur piept en kraakt ook wel eens.. maar ik stoor me er niet echt aan.. kan hij gerust oud mee worden.. zolang de auto maar start, rijdt, stopt en stuurt..

het is geen nieuwe auto meer.. en zelfs bij de nieuwste opels piept en kraakt er wel eens wat.. ik snap dat het irritant is als je erop let...

Nou dit is niet zachtjes bart dit is zo hard dat als ik voor de deur sta de buren aan de overkant horen dat ik in of uitstap t is een harde gruwlijk hoge piep die eruit komt dar me deurvanger kraakte vond k niet erg maar die piep.....

T kippevel staat op me rug zo vervelend is t

heb je ook al eens de pen uit het scharnier gehaald en daar spray in gespoten?? of de pen zelf in gevet??

als je de borgclip verwijderd kun je de pen met een hamer en een tang eruit halen

let wel op dat de deur ondersteunt is als je de pen eruit haalt... ( garagekrik met een blokje hout is een oplossing hiervoor)

Terug
Naar boven