• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen omtrend mijn vectra b 1996

Ik wist dus niet dat dit mogelijk is.

Vandaar de vraag of iemand hier oplossing voor heb thnx iig ik ga dit ff proberen morgen

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Zit de deurvanger niet los in de deur, dan gaat ze een akelig geluid maken.

Biuten via buitenzijde deur (tussen carroserie en deur) bereikbaar.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Nee heb de deurvanger wel bekeken lijkt beetje speling in te zitten maar kan dit die enorme hoger piep veroorzaken dan

Of het plastic ringetje op de a stijl is niet goed meer.

Al gaat hij daar eerder een knak geluid van geven.

dat knak geluid ben ik al gepasseerd dat doet ie nog een klein beetje wil zwz de deurvangers gaan vervangen tijdens de knutselweek

nou weer ff update na een aantal dagen,

ondertussen paar keer de auto gewassen en gepoetst

nou ging ik ff een poging wagen vanavond om de afstandbediening voor centrale vergrendeling te inleren..

dat ging als volgt.. het slot werkte met de sleutel goed voorste deuren deden het en sinds een paar dagen ook de passagiersdeur achter.

ging dagen lang goed tot ik de afstandsbediening vandaag ging inleren, ik kreeg via opcom melding dat het in leren is gelukt en voltooid en idd hij deed het HALF.

pasagiersdeur voor gaat wel open en dicht via bediening maar bestuurders deur blijft open... geen leven in, als ik dit weer met de sleutel probeer werkt voordeuren wel weer helemaal maar nu opeens doet de achterdeur het ook niet meer...

wat kan ik hieraan doen sleutel verwijderen en opnieuw inleren heb ik al geprobeerd.

alvast bedankt!

Vandaag weer ff wat detailwerk en schoonmaak werk gedaan
3a5e685556350a012900aedac67e0ff5.jpg

58048d0313ba61209678dabd36c350d9.jpg

d80d569fd72d208fefb938df13f21d9b.jpg

c9c88b2ba177b8421a5729e2b0970d42.jpg
op naar morgen voor keuring voor de apk en de andere velgjes

Net op de brug gehad en 1 reparatie puntje te gaan en meteen maar ff wielenwissel gedaan
4e56c49360ccbb6af9a19d68ddc05dfc.jpg

bc6a2392b3bd3b1ba37d5cf1895afb33.jpg

Ff een vraagje waarschijnlijk zijn mijn achterlagers kaduuk nou ben ik wezen zoeke en zag ik deze lagers
42a798915fd00f40979eb3bde219cc36.jpg

Klopt het dat het deze zijn( iig het idee niet de geperste versie) en zoja is dit zelf te doen voor de deur op een krik of is dat niet verstandig en door een garage te doen

Alvast bedankt

Wiellagers achter zijn makkelijk zelf te doen... 4 bouten en los ( kunnen stevig vast zitten)

Remmen achter demonteren en lager met abs sensor los halen.. Is namelijk 1 geheel...

Jaa dat zag k ik had filmpje gekek van een vectra c maar wist niet of dat het zelfde waa

in feite de zelfde bouw achter ondanks dat het een ander model is..

moet alleen kijken of je wel de juiste naaf besteld aan de lager.. voor 4 of 5 bouten... anders gaat je remschijf en velg niet passen bij montage

Jaa ik heb die van de foto nodig alleen qua merk zit ik nog ff te kijken welke het beste is

Jaa ik had een paar op waar ik deze vandaan haal maar meerdere merken en verschillende prijzen dusja gaat het mij om welke merk is nou beter

Hallootjes ff vraagje,

ik was aan het kijken voor massapunt van de koplampen of iets dergelijks en trok ff de knipperlicht eruit en toen viel me oog op dit.

18c2e4c6a43e005c7bae664151146511.jpg

2a5abee816b2d61ea215ba57191dcf88.jpg

Het lijk van luchtfilter aftakking te zijn ofzo, maar toen ik m probeerde terug te plaatsen op zn plek kwam er water uit gelopen onder de auto(lijk uit dat ding te komen).

Kan dit kwaad of is het niks ernstig.

En ook het punt van de koplampen mijn rechterkoplamp(passagiersskant),

Brandt zachter dan andere kant. De lampen heb ik allemaal al vervangen geen verbetering, weet iemand waar de massa punt zit van dit ding want ik irriteer me eraan

En kortstondig vraagje...

Hoort er wit piepschuim achter de bumper onder de lampen te zitten??(een heel stuk)

thnx iig

Is een Resonantiebox.

Normaal zit er een afwateringsgaatje in, ander erin maken.

Heb ze wel vaker in handen gehad, alleen al effe terug.

De V6 heeft die bak niet namelijk.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Maar hij is niet aangesloten niks ligt los in de bumper maar weet jij hoe dat zit met dat massapunt en dat piepschuim

Terug
Naar boven