• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen omtrend mijn vectra b 1996

Die dunne zijn verbindingsstangetjes.. Niet de stabilisatorstang zelf... Die is aante raden per paar te vervangen.. Net als schokdempers remmen etc..

Na eindelijk de stangetjes te hebben vervangen wordt ie afgekeurd op apk op 2 punten die ik persoonlijk over het hoofd had gezien

4d41053ba87beeedafe6bab12b141c85.jpg

75db414d6f4f4fd577e7e159889ca8f0.jpg

58698fa199e6e53278b465bb64df05dc.jpg

344d740e643c073aae3d02df1209a9e1.jpg

Nou maar ff kijken hoe we de leiding gaan oplossen zonder bakken met geld kwijt te zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

remleiding laten vervangen als je dit niet zelf kan.. deze wordt dan in vorm gebogen en op maat gemaakt als ze niet vanaf de fabriek leverbaar zijn.. en ontlucht enzo..

de handremkabel zou je daarbij mee kunnen nemen aangezien voor beide gevallen de wielen achter eraf moeten.. al is deze ook zelf te vervangen als je toegang tot een brug hebt

handremkabel doorknippen op de brug dan de nieuwe aan je handremhendel hangen en dan de auto omhoog en als beide wielen en remmen eraf zijn de kabel doorvoeren tot in de naaf bij de remschoenen van de handrem in de schijf

Handremkabel wil ik zelf gaan doen voor de deur in het zonnetje heb ik toch alle tijd voor alleen de leiding wordt niks ik heb daar zelf geen ervaring in en menig garage hier(zowel opel dealer al geen dealer) is de richtprijs rond 300 tot 400 euro

Ik hoef de handremkabel toch niet te verwijderen tot de remklauw ik heb buiten de remklauw een klem zitten waarna deze naar de remklauw loopt(koppelstuk)

de handremkabel loopt niet naar je remklauw...

je handrem van een vectra b zit apart in de binnenzijde van je schijf achter via het ankerplaatje

zit het zelfde als op de foto die ik gepost heb.. achter het ankerplaatje.. niet aan je remklauw.. die is hydraulisch..dus daar komt geen kabel aan..

je handrem kabel bestaat uit het voorste deel ( aan de hendel) en het middendeel ( de 2 kabels van voor midden naar links en rechts achter) en het achter deel in de schijf door de ankerplaat

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/handremkabel-128mm-l-r-opel-opel-vectra-b-x16xel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dus kijk even wat je nodig hebt... of vervang het geheel bij twijfel...

ff een vraagje

ik irriteer me al een langere tijd aan het mm lampje die aan gaat een aantal seconden blijft branden en vervolgens weer uit gaat.

soms gaat ie na een paar seconden weer branden en weer uit soms gebeurt dit wel is 4 a 5 keer achter elkaar soms blijft het lampje een kleine 10 seconden branden

en doofd dan weer.

nou staat er in het boekje in de auto dat het normaal is dat het lampje aan en uit gaat tijdens het rijden. en zolang het niet blijft branden is er niks aan de hand.

maartoch irriteer ik me eraan ik heb de opcom al eens eraan gelegd en vind niks raars op een paar codes na

P1640 - (0) Quad Driver-Module (QDM) - Niet Aanwezig.

44 Storing In Indicatielampje ( onder tabblad airbag)

ook kreeg ik een popup scherm met de melding: !!Waarschuwing!! ECU Antwoord: Condities niet juist.

verder vind ik nergens een foutmelding of zie ik rare dingen

wel loop ik al tijdje te denken en te doen over dat mijn klopvertraging op 1 cilinder afwijkt van de rest

en laatst stationair lopend voor de deur aan de opcom gelegd en viel me op dat Lucht/Brandstof-Status arm staat is..

weet iemand hier wat op dit is voor nu alle informatie die ik zo snel bij de hand heb met mijn problemen

alvast bedankt

Hallo allemaal misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb een vectra sport edition uit 2001 met 1.6 blokje erin Nou heb ik sinds paar weken last van moeilijk startende motor. Ik heb de benzine pomp en bobine al vervangen. Hij heeft vorige week kleine beurtje gehad bougies enz enz. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt

Bayaramvec, je kan beter een eigen topic starten ipv die van een ander daarvoor gebruiken.

En ja, onjuist werkende sensor, maar welke kom je niet zomaar achter.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

ff vraagje, ik trapte vanavond ff stukje me gas open naar de 130 en vanaf 120 begon de auto heftig te trillen. en merkte dat vanaf 100 de auto toch naar rechts trekt heb auto laten uitlijnen en voor de apk zijn draagarmrubber, achteras lager en remleiding+handremkabel vervangen banden spanning heb ik gecontroleerd vanmiddag en overal 2,4 in gepompt wat kan dit probleem zijn

Terug
Naar boven