• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen over Ascona's B

De had ik al gezien ja. Maar ziet er imho behoorlijk afgetoeterd uit :(

Ach, misschien zet ik het nog wel ff in de ijskast tot volgend voorjaar. (twijfel twijfel)

origineel gepost door louwe 16 klepper

ik zou nog eerder voor deze gaan

heb je meer spullen voor minder geld

ok zo opt oog ziet deze er wel minder uit

maar dat kan in t echt nog wel eens meevallen;)

(als ik n b ascona zocht

zou ik cker even kijken

bij deze)

;)

dat ding lijkt mij ook wel wat maar dan moet ik eerst mijn rijbewijs halen en een andere ascona weg doen:hmmz(anders wordt het volgens mijn ouders te vol hier:P)

staat er een in giethoorn te koop op marktplaats een nieuwe

origineel gepost door mayhem

ff inbreken op dit topic (zelfde onderwerp, zodoende)

is er ergens nog een keienvanger ascona B te verkrijgen?

mm heeft m niet meer, arta niet meer...

Die had ik al gezien, maar helaas nog geen reactie gehad op mijn verzoek om een keer te komen kijken, of meer informatie. Ach, ik wacht rustig af...

Inmiddels reactie terug, dus wellicht binnenkort ff kijken.

Wat mij opvalt is dat de meeste harde en originele B'tjes die langs komen op verschillende sites een 1.9N motor hebben (75pk).

Valt er aan zo motor nog makkelijk iets te googelen/kietelen? Of is het beter er niets aan te doen en direct voor een ander blok kijken.

Hoe is het verder met de technische uitrusting van een 1.9N gesteld? (assen, remmen, ophanging) Is dit bestand tegen een 2.0, 2.2 of 2.4?

Het ombouw project mag best uitdagend zijn, maar als er echt een compleet ander onderstel onder moet, is het wellicht verstandig om verder te kijken.

zoals eerder aangegeven; het is mijn bedoeling om er eerst een tijdje in te rijden zoals ik hem koop, en dan info en onderdeeltjes verzamelen. Wellicht dat ik hem wel gelijk na aanschaf verlaag en een setje stoere wielen eronder zet.

Staat nu een knalblauwe op speurders, met een record cih2.0 met vijfbak. Schijnt maar een klein beetje roest op te zitten. Ding is alleen geschorst:

Geld hiervoor hetzelfde als voor een import uit het buitenland?? Dus kenteken aanvragen + keuren is rijden weer?

Ik zal straks eens wat foto'tjes uploaden van Ascona prullaria wat ik ondertussen op de kop heb getikt :-)

Een Kluwer sleutel handboek dat al zo'n 23 jaar in het plastic zit. Dillema: ik durf hem niet open te maken :wub

3599sib.jpg

Boekje dat in het handschoenen kastje hoort te liggen:

5n0xm0.jpg

2djx6ya.jpg

5sn13.jpg

Folder die hoogst waarschijnlijk bij de Opel dealer in de koffiekamer lag"

2ilxxdc.jpg

vfe4gm.jpg

Met optielijst! :vertag

2118oso.jpg

De machtige SR! :wors

En een leuke poster waar Opel probeerde auto's aan de man te brengen bij Rijscholen: :thumbup

aaukbk.jpg

Achterkant toont een mooi doorzicht van een Ascona:

imuxq1.jpg

Misschien hier maar eens een lijstje voor vinden. Leuk voor op de hobby kamer!

Thanks again louwe!

Ik heb nu een aantal opties en wil binnenkort gaan kijken. Eentje is in Landgraaf, en dat is 2,5 uur rijden, enkele reis! Ik probeer dus zo veel mogelijk info en foto's los te peuteren van de eigenaar om een goed beeld te krijgen.

Dat ie geschorst is, betekend dat ik hem met de autobrancare moet ophalen, dus daar kan ik rustig een dagje voor uittrekken! :-)

Het schiet nog niet op met het vinden van een plekje voor stalling (omgeving Ermelo anyone? :-) ), dus ik zit te denken om de auto de eerste tijd onder een hoes op de oprit te stallen.

Nu vond ik in een ander topic een link naar een belgisch bedrijf die hoezen maken van tyvek materiaal: http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=6&lang=nl.

Ik wil de graag weten of sommigen van jullie ook de Ascona onder een hoes hebben staan, en of dit afdoende is om roest te voorkomen?

ja mooi ding. goede basis lijkt mij. al is dat pas zeker te zeggen als je gaat kijken, en de bodem etc goed controleerd.

een schorsing is opgeheft bij het overschrijven op je naam. tenminste, bij de benz van mijn vriendin haar vader wel.

was ook geschorst, maar bij het overchrijven was de schorsing weg.

we hebben de verzekering direct opgebeld voor een noodverzekering, en direct op huis aan gereden (zonder apk dus:o)

Zit een dikke laag tectyl op de bodem. Ik neem de krik wel mee, maar is er een manier om 'onder' de tectyl te kijken? (zonder het eraf te scrapen waar de verkoper bij staat :) )

Nog even wat vraagjes: ben vandaag wezen kijken:

- Lager waterpomp kapot. Zijn deze nog ergens voordelig te krijgen (hele waterpomp) bij brezan meer als 70 euro

- 1 wiellager achteras zingt. Hier zou een nieuwe in moeten. Zijn deze los te krijgen en weet iemand typenummer? 1.9N

- Geel interieur zonder hoofsteunen. Hier zou ik voor de veiligheid hoofdsteunen in willen. Kan ik die erop zetten? of moeten er nieuwe stoelen in.

Verder hard ding, hier en daar wat pitjes en oppervlakte roest. Heel mooi allemaal

Bedankt u2u'tjes heb je al gezien. Er zat ook een soort roestwater in de radiateur( oranje goedje) dus dat vervang ik gelijk met de waterpomp. Wat voor moderne soort koelvloeistof kan ik er het beste ingooien en hoeveel liter? (sorry er zat geen boekje bij)

dan nog: hij houd ff in van stationair naar deellast (optrekken vanuit stilstand) ik denk om te beginnen maar eens de carborateur schoon te maken.... Goed idee?

Bedankt voor de tip! gelijk die site gebookmarked!

Vanavond haal ik er ff een gebruikte op op bij Manta24v, omdat ik de 1.9N er op een gegeven moment uitwip :-)

Terug
Naar boven