• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen over Opel Vectra C (distributie, olie, motorlampje)

Ik vind 4 liter bij vullen ook erg veel.

Hoe voelt het blok aan, is hij nog levendig? Als het je zuigerveren zijn moet je compressie verlies hebben.

Klepseals kosten niet veel is alleen veel werk om te monteren.

Omega bij ons gebruikt ook 0,75 tot 1 liter op de 1200 km maar bij 5 w 30 was het een diesel bij een koude start.

Nu castrol 10 w 40 erin en het verbruik daalt iets maar geen blauwe rook meer.

Maar als het olie check lampje gaat branden dan gooi je er 3 a 4 liter in? Her-check je dat dan ook met de peilstok? Als mijn oliechecklampje gaat branden volstaat een liter en kan ik weer vrij lang mee. Vlotter/sensor van (laag) oliepeil wel in orde? En het lijkt me dat als je er 4 liter bij moet gooien dat er bijna niets meer in zat? Wazig.....

Misschien is het juist de reden dat de vorige eigenaar hem weg heeft gedaan. Zeker bij een diesel (welke meestal veel kilometers moet maken) is het niet te doen om telkens de olie bij te vullen. Dan ben je onderaan de streep meer kwijt.

Je zou eens bij een garage langs kunnen gaan om een lektest uit te voeren, zoals Opeltje17 al aangeeft. Dan weet je meteen of het je zuigerveren zijn.

Klopper

Maar als er zoveel olie in gaat, moet er toch een blauwe walm uitkomen, of ergens olie te vinden zijn?

@2000 wrote:Maar als het olie check lampje gaat branden dan gooi je er 3 a 4 liter in? Her-check je dat dan ook met de peilstok? Als mijn oliechecklampje gaat branden volstaat een liter en kan ik weer vrij lang mee. Vlotter/sensor van (laag) oliepeil wel in orde? En het lijkt me dat als je er 4 liter bij moet gooien dat er bijna niets meer in zat? Wazig.....

Als mijn lampje gaat branden en ik check de peil bij een koude motor, dan geeft hij op de peil stok een 5mm olie aan. Bij elke liter wat ik erin gooi check ik de peil stok. Met de sensor is niets mis mee dat weet ik bijna zeker. Ben het echt in de gaten gaan houden na hoeveel km ik hem weer moest vullen. Kwam elke keer uit rond de 2200km.

Lektest kan dat bij elke willekeurige garage of kan ik dat het best bij de Opel dealer doen. Tevens is dat ook een prijzige handeling?

@James D. wrote:Lektest kan dat bij elke willekeurige garage of kan ik dat het best bij de Opel dealer doen. Tevens is dat ook een prijzige handeling?

Lek test kan gewoon in een universele garage, is niet veel of lastig werk dus zal niet zo gek duur zijn durf zo geen prijs te noemen.

Terug
Naar boven