• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vreemd: Lager leek goed, maar was toch kapot!

rinus747

Post weleens wat
Mijn Zafira-A (188000km) bromt als ik op een rechte weg, een lichtjes naar links stuur. Als ik naar rechts stuur is het weg. Hoe kom ik er achter of er iets met een lager of een homokineet is, en of het linksvoor of rechtsvoor zit?

Als ik het wiel los laat draaien hoor ik niets.

Ook lijkt het wiel mooi spelingsvrij te zitten.

Ook bij rechtuit rijden is er vrijwel niets te horen. Het is dus iets dat alleen bij belasting op treed, en dus alleen bij belasting bij het nemen van een linkse bocht.

Ik neem aan dat het probleem niet achter zit, omdat het van de richting van stuuren af hangt. (?)

Ik heb net diferentieel en versnellingsbak vernieuwd, en het probleem had ik al voordien. Dus ik neem aan dat het niet aan het differentieel ligt (?)

Hoe kom ik er achter welk onderdeel ik moet vervangen. Ik wil niet "op de gok" van alles gaan kopen.

Groeten Rinus

De doos heb ik niet meer,

Maar de doos was wit met blauwe en rood.

Verder de afscherming van de kabeltjes is bij mij ook rood en met een grijze connector.

Ik heb even gegoogeld voor een afbeelding van de lagers die ik gekregen heb http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile/Lenkung-Aufhaengung/RadnabenRadlager/Opel/SKF-Radnabe-Radlager-Opel-ASTRA-G-ZAFIRA-A-5-Loch-vorne-ABS::4408.html

Wat betreft de doppen, klopt die had ik er niet bij.

Dit heb ik opgelost door op het werk zelf doppen te maken.

Zou idd netter zijn geweest als deze er bij hadden gezeten, maar dat wist ik niet toen ik ze ging bestellen.

Verder tot nu toe geen klachten over de lagers.

Zoals eerder geschreven heb ik er nu ruim 5000Km mee gereden en alles draait nog geruisloos.

De toekomst zal het uit moeten wijzen of het een duurkoop is geweest.

Als ik tijd heb zal ik van het weekend even kijken of ik een merk op de lagers kan vinden.

Groeten Cobus

De doos heb ik niet meer,

Maar de doos was wit met blauwe en rood.

Verder de afscherming van de kabeltjes is bij mij ook rood en met een grijze connector.

Ik heb even gegoogeld voor een afbeelding van de lagers die ik gekregen heb http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile/Lenkung-Aufhaengung/RadnabenRadlager/Opel/SKF-Radnabe-Radlager-Opel-ASTRA-G-ZAFIRA-A-5-Loch-vorne-ABS::4408.html

Wat betreft de doppen, klopt die had ik er niet bij.

Dit heb ik opgelost door op het werk zelf doppen te maken.

Zou idd netter zijn geweest als deze er bij hadden gezeten, maar dat wist ik niet toen ik ze ging bestellen.

Verder tot nu toe geen klachten over de lagers.

Zoals eerder geschreven heb ik er nu ruim 5000Km mee gereden en alles draait nog geruisloos.

De toekomst zal het uit moeten wijzen of het een duurkoop is geweest.

Als ik tijd heb zal ik van het weekend even kijken of ik een merk op de lagers kan vinden.

Groeten Cobus

Toch jammer dat je dit topic in je eentje moet runnen :hmmz

(niet dat ik het antwoord wist hoor) :thumb

Maar goed dat het is opgelost :thumbup

Toch jammer dat je dit topic in je eentje moet runnen :hmmz

(niet dat ik het antwoord wist hoor) :thumb

Maar goed dat het is opgelost :thumbup

Ik heb goed gegokt, en was er met 1 onderdeel vanaf. Mooi opgelost dus :)

Het was het lager rechts voor. In een linkse bocht kwam dat onder extra druk, en begon te brommen.

In uitgebouwde toestand lijkt het ding trouwens perfect in orde. Loopt soepel, geen gekraak, en geen speling. Het leek dus in orde, maar was het niet.

Ik heb goed gegokt, en was er met 1 onderdeel vanaf. Mooi opgelost dus :)

Het was het lager rechts voor. In een linkse bocht kwam dat onder extra druk, en begon te brommen.

In uitgebouwde toestand lijkt het ding trouwens perfect in orde. Loopt soepel, geen gekraak, en geen speling. Het leek dus in orde, maar was het niet.

Wat is wijsheid

Moet ik het andere lager, dat er ook 188.000 op heeft zitten, uit voorzorg ook maar vervangen? Of is dat pure geldverspilling?

Heeft iemand advies?

Groeten Rinus

Wat is wijsheid

Moet ik het andere lager, dat er ook 188.000 op heeft zitten, uit voorzorg ook maar vervangen? Of is dat pure geldverspilling?

Heeft iemand advies?

Groeten Rinus

hoi als je nog een tijdje in je auto wilt rijden zou ik hem zeker vervangen je ken er gewoon op w8 dat de andere binnen kort ook gaat gr baboe

hoi als je nog een tijdje in je auto wilt rijden zou ik hem zeker vervangen je ken er gewoon op w8 dat de andere binnen kort ook gaat gr baboe

Hallo Rinus,

Had ik dit topic eerder opgemerkt dan had ik zeker eerder gereageerd.

Ik heb zelf enkele maanden geleden het linker wiellager vervangen omdat deze begon te zingen, en een maand later het rechter lager want die begon toen te zingen.

ook mijnlagers was niets aan te merken, alleen tijdens het rijden een zingend geluid.

Dus ik raad je aan om ze tegelijker tijd te vervangen.

Ik heb overigens mijn wiellagers hier besteld: http://autoparts-outlet.nl/store/index.php?main_page=index&cPath=21_113&sort=20a&page=2

En heb er nu reeds circa 5000Km mee gereden met alle tevredenheid.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes

Hartelijk dank Baboe, Cobus en GTS power

Ik heb nu 3x advies gehad, en allemaal zeggen jullie hetzelfde: Ga de andere lager ook maar vervangen, want dat duurt vast niet lang meer.

Morgen dus alvast maar eentje bij halen.

Groeten Rinus747

Hallo Rinus,

Had ik dit topic eerder opgemerkt dan had ik zeker eerder gereageerd.

Ik heb zelf enkele maanden geleden het linker wiellager vervangen omdat deze begon te zingen, en een maand later het rechter lager want die begon toen te zingen.

ook mijnlagers was niets aan te merken, alleen tijdens het rijden een zingend geluid.

Dus ik raad je aan om ze tegelijker tijd te vervangen.

Ik heb overigens mijn wiellagers hier besteld: http://autoparts-outlet.nl/store/index.php?main_page=index&cPath=21_113&sort=20a&page=2

En heb er nu reeds circa 5000Km mee gereden met alle tevredenheid.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes

Hartelijk dank Baboe, Cobus en GTS power

Ik heb nu 3x advies gehad, en allemaal zeggen jullie hetzelfde: Ga de andere lager ook maar vervangen, want dat duurt vast niet lang meer.

Morgen dus alvast maar eentje bij halen.

Groeten Rinus747

Cobus

Die http://autoparts-outlet.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is een uitstekende aanbeveling :thumb

Opel garage 320 euro

Op het web meestal tussen 170 euro en 220 euro

Ik vandaag bij Leoparts aan de balie 150 euro

Site van Cobus: onder de 100 euro. Plaatje lijkt 100% identiek. Zou Topran ze uit China halen, en autoparts-outlet ook? Alleen het doosje is verschillend!!!??

Groeten Rinus

Terug
Naar boven