• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vreemd probleem Corsa A c14nz

Alfred

Post vaak
Heb een vreemd probleem met m'n c14nz... Blokje heeft vorig jaar een beurt gehad, dus olie + -filter, luchtfilter, bougies + -kabels, verdeelkap, distributieriem, thermostaat, waterpomp, etc., etc. Liep gewoon probleemloos alleen niet netjes stationair. Alsof ie op 3 poten liep, maar rijden als de beste, nooit inhouden niets.

Na 3/4 maanden stilstand weer aangeslingerd, niets... Stationair loopt ie op 2 of 3 poten. Zodra je begint op te trekken valt ie weg en houdt ie in, alsof ie erin smoort. Maar geen motorstoringslampje dat begint te branden.

Dus boeltje weer nagelopen en verschillende vacuumslangetjes vervangen. Eén bougie vervangen, die was zwart. En toevallig een injector geprobeerd van een c16nz, daarmee draaide ie weer gewoon netjes. Andere injector (sloop) geregeld van een c14nz... Zelfde probleem.

Dadelijk wordt eerst de brandstofpomp doorgemeten en kijken wat die doet. Maar als je de brandstofslang los haalt komt de benzine je snel tegemoet, dus dat lijkt me ook sterk dat die stuk is...

Wat kan dit nu zijn??

als eens gekeken naar je EGR klep en preutze kabels van de bougies gekeken? Meestal is het iets kleins

als eens gekeken naar je EGR klep en preutze kabels van de bougies gekeken? Meestal is het iets kleins

Hij heeft een tijd stilgestaan?

Vaste klepstoters....kan even duren voordat ze weer gangbaar zijn.

Doe maar eens een compressietestje.

Hij heeft een tijd stilgestaan?

Vaste klepstoters....kan even duren voordat ze weer gangbaar zijn.

Doe maar eens een compressietestje.

Wat doet ie trouwens als je met stationairloop 1 voor 1 de bougiekabels los trekt? (wel weer terugplaatsen telkens)

De cilinder waarbij de motor niet inzakt als je de kabel lostrekt doet niet mee.

Dan kan je daar verder zoeken.

Wat doet ie trouwens als je met stationairloop 1 voor 1 de bougiekabels los trekt? (wel weer terugplaatsen telkens)

De cilinder waarbij de motor niet inzakt als je de kabel lostrekt doet niet mee.

Dan kan je daar verder zoeken.

inderdaad, bij mij waren 2 kabels preuts waardoor de vonk iedere keer oversloeg, nieuwe gehaald en probleem opgelost. Was overigens bij een corsa a uit 89

inderdaad, bij mij waren 2 kabels preuts waardoor de vonk iedere keer oversloeg, nieuwe gehaald en probleem opgelost. Was overigens bij een corsa a uit 89

Is te testen door er wat water over heen te spuiten met de plantenspuit terwijl die loopt.

Maar zijn vorig jaar vernieuwd he die kabels.....zoals boven gezegd is.

Kan natuurlijk altijd wel een slechte kabel..

Maar dan nog, het is na stilstand gekomen..

Heb het zelf nu zon 4 keer gehad dat een Opeltje na een lange tijd stilstaan geen compressie meer had. Kwam telkens weer door vaste klepstoters. De olie zakt naar beneden, en ook uit de stoters. Er zal wel iets roest inkomen waardoor ze blijven staan oid. Na een tijd doorstarten of zelfs aanslepen kwamen ze wel weer vrij en was alles weer prima.

Is te testen door er wat water over heen te spuiten met de plantenspuit terwijl die loopt.

Maar zijn vorig jaar vernieuwd he die kabels.....zoals boven gezegd is.

Kan natuurlijk altijd wel een slechte kabel..

Maar dan nog, het is na stilstand gekomen..

Heb het zelf nu zon 4 keer gehad dat een Opeltje na een lange tijd stilstaan geen compressie meer had. Kwam telkens weer door vaste klepstoters. De olie zakt naar beneden, en ook uit de stoters. Er zal wel iets roest inkomen waardoor ze blijven staan oid. Na een tijd doorstarten of zelfs aanslepen kwamen ze wel weer vrij en was alles weer prima.

Kabels zijn idd nog geen jaar oud. Heb idd de kabels 1 voor 1 los gehad. Af en toe deed de 3de en 4de cilinder even niet mee. Toen zakte ie niet in toeren terug zoals bij 1ste 2 cilinder.

Temperatuursenor had ik ook stuk bij m'n Astra half jaar terug (x16szr). Motorstoringslampje brandje toen wel steeds en de symptomen waren anders.

Vaste klepstoters lijkt me ook vreemd. De TR en de Cali staan net zo lang stil en die geven nooit problemen. Bovendien heeft deze c14nz 2 jaar niet gelopen alvorens ik 'm inbouwde in de Michalak... Benzine erin, draaide de sleutel om en sloeg snel aan. Heb de motor ook vaak lang aan gehad met dit probleem om 'm warm te laten worden e.d. Maar 't blijft. Stationair blijft ie ook sowieso niet aan. Alleen als je gas geeft.

Blijf 't erg vreemd vinden dat ie 't met c16nz injector wel goed doet...

Kabels zijn idd nog geen jaar oud. Heb idd de kabels 1 voor 1 los gehad. Af en toe deed de 3de en 4de cilinder even niet mee. Toen zakte ie niet in toeren terug zoals bij 1ste 2 cilinder.

Temperatuursenor had ik ook stuk bij m'n Astra half jaar terug (x16szr). Motorstoringslampje brandje toen wel steeds en de symptomen waren anders.

Vaste klepstoters lijkt me ook vreemd. De TR en de Cali staan net zo lang stil en die geven nooit problemen. Bovendien heeft deze c14nz 2 jaar niet gelopen alvorens ik 'm inbouwde in de Michalak... Benzine erin, draaide de sleutel om en sloeg snel aan. Heb de motor ook vaak lang aan gehad met dit probleem om 'm warm te laten worden e.d. Maar 't blijft. Stationair blijft ie ook sowieso niet aan. Alleen als je gas geeft.

Blijf 't erg vreemd vinden dat ie 't met c16nz injector wel goed doet...

Tempsensor hoeft geen lampje te laten branden......

Mijn oude 1.4 wou soms spontaan niet starten, en als ie dan starte verzoop die zowat.

Nooit geen lampje brandend gehad.

Was uiteindelijk toch de tempsensor.

Maar waarom laat je de 1.6 injector er niet in dan? Als ie het daarmee goed doet zou ik mooi eens aanzien wat ie daar mee doet op langere termijn.

Tempsensor hoeft geen lampje te laten branden......

Mijn oude 1.4 wou soms spontaan niet starten, en als ie dan starte verzoop die zowat.

Nooit geen lampje brandend gehad.

Was uiteindelijk toch de tempsensor.

Maar waarom laat je de 1.6 injector er niet in dan? Als ie het daarmee goed doet zou ik mooi eens aanzien wat ie daar mee doet op langere termijn.

Dat zou geen oplossing zijn voor 't probleem. Deed 't altijd goed met c14nz injector en dat moet nu weer. Zal 's kijken wat ie doet als ik de temperatuursensor los trek dan. En kijken of de brandstofpomp 100% is. Zal ook de computer 's uitwisselen met die van een B-Corsa met c14nz, tenminste, ik neem aan dat de computer uitwisselbaar is.

Terug
Naar boven